Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Golf iv topeni

Od: tomino25* odpovědí: 16 změna:

ahoj chci se zeptat nevi nekdo ,proc nejde topeni ,budiky ukazuje 90 stupnu ale fouka to vlažně,vrchni hadice je horka ale hadice od termostatu je studená,tak ze neotvira?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

kdyby se termostat neotvíral tak by ti to vyvřelo(otavírá při 85st. pouští vodu do chladiče do topení jde voda pořád pokud je zaplé) to bude ventil od topení nebo jeho ovládání možná i ucpané

doplněno 29.01.14 20:29:

teplá bude až pustí termostat ale při 90st by se měl už otvírat ale voda ti nevře?Jinak termostat když je zavřený nemá na topení vliv (spíš naopak).Hadice k topení je studená? Zkus najít ten ventil a pohýbat s ním nevím jak to má golf jestli se k němu dostaneš aniž bys musel něco demontovat

doplněno 29.01.14 21:07:

A nebute to zavzdušněné je tam dost kapaliny?

doplněno 29.01.14 21:38:

Jak říkám golfa jsem neměl možná má někde odvzdušnovák jinak se to dělá tak že se stoupne do kopce topení naplno a chvilku protočí jo a otevřít nádržku a dolét do plna(jako po rysku max) motor musí být zahřátý POZOR na opaření

tomino25*

ale prece hadice co vede od motoru pres termostat do chladiče musi byt kdyz teploměr ukazuj 90 st.tak musi byt tepla a ne studena ne?

tomino25*

hadice je studena co vede od motoru pres termostat do chladice tak ta je studena,ten ventil nevim kde najit pohledam to,ty hadice dvě co vedou do topeni v palubovce tak jedna je tepla druha studena jak to ma byt myslim

tomino25*

je mozne ze to bude zavzdusnene,jak se to odvzdusni?

tomino25*

je mozny ze to je zavzdusnene ,jak se to odvzdusni?

hujer123*

Odvzdušní se to samo, je to tak konstruované. Pravděpodobně máš zanesený radiátor a to brání cirkulaci chladící směsi. Neměnil jsi v poslední době chladící kapalinu nebo nepřidával nějaké prostředky na utěsnění?

Další možnost je, že se nepohybuje klapka usměrňující průchod vzduchu topením.

Z motoru do kabiny vedou dvě hadice, obvykle nad sebou. Zkus je najít a u zahřátého motoru a puštěného topení ohmatat, zda jsou obě teplé. Resp horní by měla být teplejší než spodní, ale spodní nesmí být úplně studená.

doplněno 29.01.14 22:09:

U koncernových vozů ručička teploměru ukazuje na 90 stupnů skoro pořád. Takže reálně můžeš mít motor o něco chladnější, než ukazuje teploměr a termostat ještě neotvírá. Jak už tu bylo psáno, topení je ve vnitřním okruhu chlazení motoru a uzavřený termostat na topení nemá vliv, jen urychluje náběh provozní teploty motoru. Kdyby byl trvale zavřený, už bys to poznal.

tomino25*

hadice mam vedle sebe ,pri zahratem motoru,prava hadice tepla leva hadice studena ,stejne jako hadice co vede od motoru pres termostat dolu do chladice

hujer123*

neproudí voda přes radiátor. Ten bude zanesený. Malou šanci bych dal propláchnutí vodou po rozpojení hadic, ale spíše bude muset radiátor ven. Vyčistit nebo sehnat jiný funkční.

doplněno 29.01.14 23:15:

Teď jsem si uvědomil, přes termostat by hadice měla vést do chladiče, ale nahoru, ne dolů. Zdola z chladiče přichází do motoru ochlazená voda, ale rozhodně v ní není termostat.

tomino25*

vazne mi vede od termostatu dolu,radiator se mi nechce vytahovat:-/cela palubka hmmm

hujer123*

A nahoru do chladiče nevede z motoru žádná hadice? Když stojíš před autem tak vlevo (nebo z pohledu řidiče vpravo).

Někudy totiž musí vést horká voda z motoru do chladiče, v té větvi je termostat a někudy musí z chladiče vést trubka s ochlazenou vodou do motoru, jinak by to nefungovalo.. Horká jde do chladiče nahoru, studená se vrací ze spodu chladiče.

erikch*

v drtivé většině to není palubka ven-stačí jí jen povolit-tím získáš trošku víc prostoru=pokud jsi však hodně trpělivý a máš malé ruce,není problém vyndat radiátor i bez jakéhokoli zásahu do palubky...každopádně at tak či onak,musíš jej vyčistit-jinak budeš mrznout...on se totiž časem v okruhu tvoří bordel-i přes reklamy o hyper ultra antifreeze... a já nevím jakých až zázračných kapalinách(vždy bude s kovy reagovat,chemii reklama neo...ebe) a ten se usazuje v nejnižším bodu celého okruhu-což většinou bývá právě ten radiátor topení...no a až jej budeš mít vyndaný,propláchni jej tlakovou vodou(ideální je tlak vod.řadu,čili sprch.hadice bez koncovky),polož jej a až po okraj nalij klasický ocet-přiruby uzavři igelitem a nech min.24 hodin působit,pak znovu proplach-budeš čučet kolik tam je bordelu,a tradá montáž...a když už ti bude auto den stát,totéž udělej i s chladičem...A až auto pak "napustíš" zajed s ním během procesu odvzdušnování čumákem na co možná nejvyšší svah(abys získal co největší náklon)-vbublinky vzduchu půjdou mnohem líp do expanzky...

doplněno 01.02.14 12:22:

bacha s tím hydroxidem-radiátor(chladič) je z poměrně tenkostěnných trubek(a lamelek)-šetří se,takže je to fakt materiálově na hraně-no a ted tam napereš roztok hydroxidu sodného a velice pravděpodobně půjdeš shánět nový jiný radiátor...(neunese to)-proto ten osvědčený ne až zas tak agresivní ocet...

tomino25*

ok zkusim ho vycistit ale i kdyz bude v aute naliju do něj hydroxid v horke vodě a pak levou hadicí profouknu aby to pravou vyletlo ven,aniz bych musel rypat do palubky,dekuji erikch

 

tomino25*

Tak mam zkusit ocet?

erikch*

mnozí ostatní už vyzkoušeli nesčíslněkrát(včetně mně) a fakt funguje...

 

nu*

0x
hujer123*

Jako vtip dobré, ale je to fake jako hrom, hlavně s tou technickou. Kdyby ho někdo nabral z boku na levé nebo pravé dveře tak se Pascal nejspíš objeví na netu ve videu jako doslova žhavý adept na Darwinovu cenu a nepomohl by mu ani opalovací krém s ochranným faktorem milion.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]