Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Couvání z garáže do kopce?

Od: luciefrydrych odpovědí: 41 změna:

Neustále se s mužem dohadujeme, co je lepší pro auto i všeobecně - zda do garáže, která je umístěna dole pod domem a sjezd k ní je dost prudký a cca 10 metrů dlouhý - zajíždět pozadu, tedy zacouvávat a ven pak do kopce vyjet popředu nahoru - a nebo zajet popředu dolů a když chci odjet , vyjíždět pozadu nahoru do kopce - tedy vycouvávat? Já zacouvávám dolů, zajíždím tedy pozadu, nahoru pak vyjedu popředu. Můj muž opačně a tedy pak musí nahoru do kopce vycouvat, když chce odjet.

Já tvrdím, že je lepší mít auto připravené k odjezdu popředu a také jsem slyšela, že couváním do kopce se něco v autě ničí. Můj muž tvrdí, že to je nesmysl, že to ničemu nevadí a navíc je to tak lepší...

Jaký je Váš názor, co je opravdu lepší, jak pro auto, tak pro řidiče - a nebo je to uplně jedno a jak to komu vyhovuje?

Díky moc za odpověď a názor. Lucka

 

 

41 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


7x

I já bych couval dolů, je to snadnější, není třeba se soustředit na plyn, prostě se jen s pomocí brzdy pomalu sjíždí a volantem koriguje směr. Navíc pak při výjezdu vidíte, zda někdo ze stran nepřijíždí...

 


6x

Jak to tak vidím, každý má svůj názor takže je to jedno.

Mně v autoškole říkali jednoduchou zásadu: Z velkého prostoru do malého raději dopředu, z malého prostoru do velkého couvat. Takže do garáže bych jel předkem a ven couval. Ale každé pravidlo má své výjimky, tak to dělejte tak, jak vám to vyhovuje.

petr123*

No já bych naopak řekl že do malého prostoru se daleko lépe nacouvá. Ale co mi říkali v autoškole si už nepamatuju

 

cuca*

3x

No ono je to opravdu jedno.vetsinou jde spise o rozepri mezi muzem a zenou, kdo to dela lip a proc.znam to autu neublizujete.vy jako prakticka zena si usnadnite vyjezd z garaze po ranu kdyz je tma.ja mam taky garaz do kopce, mame ale velky dvur takze parkuji po predu, ovsem mam spis strach pri vyjizdeni kdyz je snih, abych auto o neco neodrela.protoze muz rekne, no to se muze stat jenom tobe ,

ovsem kdyz udela skrabanecek on, nic se nedeje.taky to znate?

 

hujer123*

2x

Vzal bych do úvahy i to, že pokud do garáže couváte, nafoukáte si do ní více výfukových plynů, než když do ní vjedete popředu. Ale je to na uvážení každého soudruha, co si zvolí.

 


2x

Vzhledem k autu je to úplně jedno a nic se na něm neničí. Pak už jen zálěží na obratnosti každého řidiče, jaký si zvolí systém. Já osobně do garáže zajíždím popředu, kvůli eliminaci výfuk. plynů uvnitř garáže. Jinak třeba na veřejném parkovišti nebo kdekoliv jinde si spíš couvnu, abych pak měl při vyjíždění lepší výhled.

 


2x

Lucie, dohadovat se s manželem budete nadále. O kdyby tato diskuze přinesla pro Vás vítězství 90:10, manžel nesleví. Já jsem pro názor Váš, do garáže v klidu, klidně bez rychlosti, bez plynu nacouváte, jen setrvačností. Ven vyjedete snadněji a určitě se lépe rozhlídnete, zdali můžete vyjet.

Pokud bude někdo chtít doložit argument pro jízdu tak či opak, vždy si najde pádné důvody.

Couvání do kopce z garáže, se nijak neničí auto, pokud budete couvat do kopce desítky kilometrů, určitě se opotřebuje vozidlo více, páč nepojedete tak plynule, jako popředu.

Všude, kde si můžu vybrat, zdali couvat do "díry" nebo z parkoviště, vždy nejdříve zacouvám, a pak lépe vydím kam vyjíždím. kde je větší nebezpečí, když zacouváváte do garáže, nebo z garáže?

 

humbucker*

2x

Ahoj. Taky už neřeším, co někdy říkali ve školní autoškole. Ale nyní co jsem líný otvírat garáž, tak stavím auto pod střechu stání pro auto. Ale kuli výfukovým plynům jsem do garáže zajížděl po předu i přez to, že takhle nebyl dokonalý úhel najetí a muselo se dvakrát couvnout. Při zacouvání to šlo na první dobrou. Ale k dotazu. Soused to má tak nějak podobně jako tazatelka a ještě do vinglu a taky pod barák couvá. Ale je možné, že to dělá pro manželku, když vyjíždí ona, aby to měla snažší a zacouvá zase on. Jo děvče, co děláš, dobře děláš. Hlavně, že ti to vyhovuje.

Ještě k tomu couvání. Zjistil jsem, že je rozdíl ve vzdálenosti konce koule od zadní osy-nápravy couvajícího auta. U krátkého Fáčka je to couvání citlivější na přesnost natočení a zatočení volantem. Ale, jako problém to nevidím. Co jsem nikdy nedal, bylo couvání s traktorem v zápřahu dvou dvouosých vleků a ještě za roh. Ale, viděl jsem tak zacouvávat a bez problémů, starý chlapy. Tenkrát v 70 letech. Ale pro výmluvu, mockrát jsem se k těm dvěma vlekům nedostal.

 


2x

Jen potvrzuji předcházející příspěvky. Já jsem se vždy učil, že v garáži a na parkovišti se zásadně parkuje vozidlo předkem k výjezdu (k vratům). A to z bezpečnostních důvodů, např.při požáru, snazšímu a bezpečnějšímu výjezdu a snadnějšímu přístupu k motoru v případě nesnází při startu, opravách a pod.

U supermarketu je vhodný opak (z důvodů přístupu k zavazadlovému prostoru vozidla) , ale také je méně bezpečné při výjezdu, hlavně tam kde se parkuje kolmo k vozovce.

Hezký den -miro

doplněno 29.01.14 16:12:

Vhodné je do garáže si dát na pařičné místo zarážku pro kola při couvání.

 


1x

Dle mne je to šumák,selským rozumem,couvat do kopce,z garáže na cestu mi nepřijde jako to pravé ořechové!

Já jsem lenivý a proto raději při parkování couvnu,abych mohl rychle vyjet ,"po čumáku"!

 

solenza*

1x

Já bych prostudoval technickou dokumentci k autu a podle toho který převod je pomalejší, tak bych ho využíval na vyjíždění z garáže do kopce. Pokud je pomalepší 1ka, zacouvával bych do garáže, pokud je pomalepší zátečka zajížděl bych popředu. Navíc, pokud by byl výjezd namrzlý, tak při couvání z auta máte vpodstatě zadokolku, s kterou se dá vyjet více.

humbucker*

Solenzo, to je blbost , to s tím poměrem u převodů.

Jednička bude 100% pomalejší než zpátečka. Snad u všech aut je zpátečka převodovým poměrem někde mezi 1 a 2 rychlostí.

 


1x

První převodový stupeň má větší kroutící moment než zpátečka, takže je lepší jet do kopce na jedničku. Pokud však je kopec mokrý a klouže to, tak je nutno u auta s předním náhonem do takového kopce couvat.

asd1

Zpátečka bývá "kratší", takže to je přesně naopak

Do kopce na klouzavým couvání lepší ano, ale to je tim že z předokolky s motorem vpředu uděláš zadkolku s motorem vzadu aneb + klopný moment = větší zatížení hnací nápravy a odlehčení hnané.

U kterého osobního vozu? Třeba u takové Š100 byla zpátečka skoro dvojka.

29. 01. 14 09:58

 


0x

Podle mě je to úplně jedno. Jak je komu pohodlné. Já bych to dělala jako Vy, ale čistě jen proto, že by mi to tak bylo příjemnější.

 

plechacek*

0x

Určitě je lepší vyjíždět popředu.

erikch*

tady je problém sám o sobě-ona garáž pod úrovní terénu-ráno při odjezdu kdy je auto vymrzlé(pokud se v garáži nějak normálně netopí,což ale asi nee) mu hned dáte pěkně počudit(a je jedno zda popředu či pozadu,prostě na vyjetí potřebujete vyšší otáčky)-a to se žádnému motoru nelíbí a je to pro něj smrt...Takže ideálně-pokud už tedy chcete parkovat vždy v garáži,nechat auto běžet aby mělo čas se ohřát(ideálně na provozní teplotu) a pak až vyjíždět do prudkého kopce...jinak motor dostává dost zabrat a je jen otázka času kdy se to projeví...

petr123*

Předpokládám že garáž je "pod" domem, takže tam auto nijak extra nevymrzne ani když v garáži není topení.

Sice máte pravdu, ale touhle odpovědí jste tazatelce noc nepomohl.

 

asd*

0x

Jednodušší je couvat dolu z kopce (jen stojíte na brzdě) a nahoru jet popředu. Pokud neumíte dobře couvat a celý kopec jedete pomalu s klouzající spojkou, tak ta spojka odejde dřív. Pokud couvat umíte tak je to jedno, pak záleží jen jestli spěcháte domu (zajet předem) nebo máte čas na zaparkování a radši ráno rychleji vyjedete popředu (do garáže zacouvat).

Předokolka na sněhu líp vyjede couváním. Dále nacouvat do garáže = výfuk kouří do garáže.

Oboje má svoje, já bych do garáže couval. Předkem jen při spěchu domů nebo pokud je sníh a popředu problém vyjet..

 


0x

Z hlediska techniky je lepsi do kopce necouvat. Rychlost na zpatecku se pro dosazeni pomaleho couvani obvykle ovlada krome plynu jeste i pomoci spojkoveho pedalu, spojce tedy pomale couvani do kopce prilis neprida.

Dalsi zaber spojka dostane pri cekani a rozhodovani, zda muzu na chodnik / silnici bezpecne vycouvat - o to vice, o co mam horsi vyhled.

A to vsechno navic za studena.

-

Z lidskeho hlediska, jak co komu vyhovuje. Ja si vzdy radeji nejprve couvnu (na parkovisti a pod.) a pak muzu rovnou vyjet.

Nekdo by i ze svahu do uzke garaze couval nerad. Jak co komu vyhovuje.

A nakonec. Zataceci kola jsou jen na jednom konci auta, tudiz ne vsude, kde lze zacouvat lze stejne snadno zajet i poprade (a naopak). To ale nebude vas pripad.

 

kjanik112*

0x

ČISTĚ TEORETICKY: Podívejte se do knížky od auta, jaký je převodový poměr zpátečky a jedničky. Zpátečka mívá poměr menší, a tudíž má auto větší sílu při jízdě, je třeba se podívat.

 

hudzi*

0x

U auta s náhonem na předek je vždy lepší couvat, Váš manžel má pravdu. Jinak co se zahřívání auta týče, ono je sice hezké že motor bude jakoby zahřátý, ale při volnoběžných otáčkách se motor pořádně nemaže, stejně tak převodovka, spojka atd, který navíc zůstávají studený, takže při náloži do kopečka hned dostanou řádnej kouř.

erikch*

hudzi-od kdy je spojka u normálních produkčních aut mazána...? Pro motor je pořád lepší nechat ho chvíli cvrčet na volnoběh(ohřeje se olej-ol.čerpadlo jede hned s první otočkou motoru,převodový se zrovna tak ohřívá teplem z motoru apod.) než hned ze stratu tradá tisíce otáček/min.

gocars*

Většinou s Vašimi názory souhlasím, ale tady Vás musím poupravit, je nesmysl auto zahřívat na volnoběh, hlavně diesel! Zbytečně jen ničíte motor a spotřebováváte palivo, stejně motor nikdy na volnoběh nezahřejete. Pro start v mrazech je jednoduchý postup, nastartuji, nechám motor cca 5 až 10sec aby se roztahal olej po motoru a trochu zřídnul, a poté opatrným tempem vyrážím na cestu, otáčky by se prvních pár minut měli pohybovat max do 2t až 2200 otáček. Takhle se ideálně zahřívá auto v zimě a při mrazech.

Postup, kdy někdo nastartuje, začně škrábat a čistit auto dřeba od sněhu a po 10 minutách do něj nasedne v domění, že udělal dobře, je pěkný nesmysl. Navíc auto tím, jak je promrzlé nefunguje na volnoběh vůbec správně, má problém s dávkování paliva, jelikož všechny čidla jsou durch promrzlé a na volnoběh se nikdy neprohřejí...jediný efekt zahřívání auta na volnoběh je ten, že celá garáž je zakouřená nebo škrábete a čistíte auto v nehorázném smradu

@gocars- pamatuji si,že jednou expert na mazání tvrdil,že distribuce oleje u promrzlého motoru může na nejvzdálenější místo trvat až 30 sekund. Tj já se snažím dodržet tento čas a poté zvolna projedou vískou a poté plynule zrychluje. Ale nechat motor klapat 15 min je nesmysl. Jinak já bych volil také variantu scouvat do garáže a pak vyjížděli popředu, protože se mi to jeví bezpečnější - safety first.

Pro jízdu do kopce na jedničku hovoří také to, že většina vozů má na jedničku větší převodový poměr. U některých je zpátečka skoro jako dvojka. A to znamená víc pálit spojku.

 

luciefrydrych

Děkuji všem rádcům za přínosné odpovědi - zjištuji, že co člověk to názor a vlastně skoro 1:1, tak jako u nás doma. Tak asi zůstane u toho, že můj muž bude tvrdit, že je lepší vycouvat (a bude se i po dlouhých 15 letech mne snažit přesvědčit, že to mám dělat jako on) a já budu i nadále zajíždět dolů do garáže pozadu, tak jak to dělám a i nadále budu trvat na svém, že i pro případ nutnosti velmi rychlého odjezdu, např. při úrazu dítěte k lékaři apod. je určitě lepší mít auto již připravené k odjezdu čumákem dopředu a jenom vyjet. Než nahoru úzkým vjezdem a ještě do kopce couvat a navíc ani nevidět pořádně, zda na silnici nahoře někdo není, kam se chystám pozadu vyrazit. Na to, zda auto při couvání nahoru nějak "trpí", mne přivedla spíše ta věc, že když vidím svého muže vyjíždět z té garáže a slyším jak motor řve, z výfuku se čoudí, tak jsem si říkala, že dostává zabrat. Ale asi to tedy bude spíše tím "stylem".

Každopádně ještě jednou díky za všechny odpovědi Lucie

kacer*

Hezký den Lucko. Stojím za Vámi. Couvání jen tak na brzdě je pohoda a do kopce to jde potom popředu vždycky jednodušeji. Navíc, když manžel couvá se řvoucím motorem, tak stojí na spojce, která tímto dostává pěkně zabrat. Mám také složitý vjezd do dvora potažmo do garáže a také dolu couvám. A auto nemusíte ohřívat před vyjetím. Nejlíp se ohřeje opatrnou jízdou bez velkého vytáčení do otáček. Prohřeje se současně i převodovka a ložiska kol, což se u prohřívání na místě neděje. A po té s ohřátým motorem hurá! a ostatní promrzlé součásti...starejte se. Selský rozum zavelí, co je OK.

Snad to jednou dojde i vašemu manželovi.

Pevné nervy přeje Kacer.

 

mire*

0x

Autu je to šumák. snad jen při vyjíždění po předku je jízda přece jen rychlejší a tím pádem i méně zatěžuje studený motor. Ale nejpodstatnější je situace nahoře. Pokud vyjíždíte přímo na ulici (silnici), tak tam couvá jen namyšlenec. Rozumný člověk vyjede předkem, výrazně lépe vidí, jestli se něco neblíží. Neřešte auto, ale svoji bezpečnost.

 

laik*

0x

Nejlepe dany problem s manzelem vyresite tak, ze si poridite druhe auto . Pak kazdy muzete parkovat svoje auto tak, jak chcete

Muj deda mel garaz umistenou podobne. Prudky uzky sjezd s betonvou stenou po stranach a garaz trosku pod malym uhlem vzhledem ke sjezdu. Se vsemi auty (nejvice let Skoda 1202 STW a Lada 2101, par let kratky Seat a Fabia), tam sjizdel pozadu.

Nevim, jestli hlavnim duvodem bylo to, ze k vyjezdu se slabsim autem puvodne potreboval rychly rozjezd a v uzkem vyjezdu bylo jednodussi ridit popredu nez pozadu nebo jestli to bylo proto, ze pri zajizdeni do garaze byl motorovy prostor smerem ven z garaze (vice mista a svetla, kdyz na motoru pracoval) nebo jestli to bylo proto, ze kufr auta s nakupnimi taskami byl na urovni sklepnich dveri do domu. Osobne si myslim, ze to bylo kvuli te potrebe toho rychleho vyjezdu kvuli slabemu motoru puvodniho auta.

Obrazek prevzat odsud.

 

luciefrydrych

To Laik - Právě jsi přesně popsal situaci u nás - Máme totiž každý své auto, já malého Peugeota 206 a můj muž Fabii kombi. Garáž je úzká, ale dostatečně dlouhá a tak parkujeme za sebou. A přesně jak říkáš, děláme to každý podle svého a jak to lépe vyhovuje. Problém je pouze v tom, že se mne muž stále, už leta, snaží přesvědčit o tom, že to já dělám blbě, když zacouvávám a on to dělá dobře, když cová na zpátečku nahoru ven a hlavně je o tom tak přesvědčen, že ho zlobí jiný názhor. A nedá si pokoj, i když vidí, že se mnou stejně nehne. Nepřesvědčuje jej ani to, že valná většina ostatních sousedů v ulici to jako on také nedělá. Bydlíme totiž v řadovce a tak situace s prudkým vjezdem dolů pod dům je stejná i u všech sousedů okolo. Lucie

Lucko, manžela nepřesvědčíte..

asd*

Odpovězte mu "Vyzkoušela jsem si oba způsoby a dolu couvat mi vyhovuje víc, tak tak budu jezdit pořád. Ty si jezdi jak to vyhovuje tobě, ale mně to nevnucuj".

Sama ho nepřesvědčíte, musela byste třeba naočkovat jeho kamarády, aby mu párkrát řekli "chudák tvoje spojka při tom couvání, proč nevyjíždíš normálně popředu?" třeba pak tak začne jezdit

 

asd, dobrá rada..

a kdyby paní sehnala i kámoše, kdyby sdělil manželovi..."Ta tvoje, jsem tuhle koukal, jak bravůrně zacouvala do garáže, aby se jí lépe vyjíždělo...dobře jsi jí to naučil..."

tak manžel se začervená...

 

luciefrydrych

.-) .-) Fakt jste mě i pobavili, Vaše vtipné rady a odpovědi. Řidičák mám od 18 let a od té doby také již jezdím dalších 25 let, z toho jsem odjezdila 10 let a spoustu kilometrů také jako řidič a obchodník po celé republice. Jezdím ráda, couvat mi nevadí a nedělá ani ten nejmenší problém zacouvat do sebemenšího prostoru. Můj muž si dělal řidičák v poměrně "pozdním" věku a moc toho odježděno (na km) nemá. Přesto, když spolu někam jedeme a řídím já, neubrání se tomu, aby mi neradil co, kdy a jak mám dělat. Většinou se snažím to ignorovat, ale někdy to docela naštve. Takže on nakonec asi bude problém spíše v tom, že "si jedu podle svého" a pak už asi by byl můj dotaz lepší než do motoristické poradny do poradny psychologa, ale beru to s nadhledem. Tak ještě jednou dík Lucka

 

vlasatec*

0x
Mě se líp couve do kopce než z kopce. Z kopce totiž neni v zrcatkach tolik vidět. Pokud je ale hned u výjezdu silnice je nesmysly do silnice vycouvavat, když tam člověk nevidí. Každý ale jezdí jak mu to vyhovuje.

 


0x

Máme vjezd do garáže taky ze svahu asi 8m, zásadně dolů couvám, vyjíždím popředu. Už jen proto, že kdybych vjela do garáže popředu, bude strana řidiče u zdi a nevylezu z auta.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]