Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Startování favorita

Od: robokop* odpovědí: 6 změna:

Zdravím, mám favorita s karbecem. Benzín v karburátoru je jak tedy správně startovat se sytičem - prošlapávání pedálů.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Hadam ze podobne jako u 120. Jestli mate "prechlastany"karburator, tak vypnout sitic a plny plyn. Snad jsem to nepoplet, uz je to nejaky ten rok.

 

cobrak*

0x

Počkejte si na reakci od uživatele "Gumidek." Je to borec přes Fáva s karbecem.

 

host*

0x

Samozřejmě se sešlápnutou spojkou. Sešlápnout plyn, pomalu pustit (tím se otevře sytič) a pak už bez plynu otočit klíčkem a startovat. Nesešlapávat plyn jako šílenec. Plyn přidat až to nastartuje.

 


0x

za studena - pomalu prošlápnout plyn až na podlahu a pustit (tím se aktivuje sytič), potom startovat - bez plynu

za tepla startovat s plným plynem

doplněno 03.03.14 15:13:

pokud máš ještě starý typ s ručním sytičem, tak přitáhnout táhlo sytiče, prošlápnout plyn (stříknout trošku paliva akcelerační pumpičkou) a startovat - bez plynu

doplněno 03.03.14 20:11:

martinhajek: opravdu neměl? měli jsme Favorita rok 89 z druhé ruky (to už je dobrých 15 let zpátky) a ruční sytič měl, stejně tak jsem se setkal s Formanem asi před třemi lety (ročník nevím), který ho měl taky. Tím jsem myslel, že se první roky vyráběl s ručním sytičem.

Díky za připomínku, aspoň jsem zase o něco chytřejší

martinhajek*
Fáčko nikdy nemělo z výroby ruční sytič. Jen když si ho tam nějaký šetřílek namontoval, prodávala se i montážní sada. Přitom úspora paliva byla minimální, jízda za studena přískoky maximální.
Majitelé škodovek byli na páčce sytiče závislí - pranic se jim nelíbilo že to nový žihadlo má sytič automatický.
doplněno 03.03.14 20:41: Ne, opravdu neměl.
Ona ta předělávka vlastně ani ručním sytičem nebyla. Ta sada ho uměla pouze deaktivovat, opačně (zapnout sytič za tepla) nešlo. Takže když bylo to táhlo zasunuté, fungoval sytič automaticky, v druhé poloze byl vypnutý.

 

gumid

0x

Vše bylo řečeno, jen zběsile nemačkej opakovaně plynový pedál, jak to dělají některá paka na youtube a chlubí se tím, jak to blbě startuje...

Jednoduše při každém sešlápnutí (rychlejším) plynového pedálu v karbu akcelerační pumpička nastřikuje palivo z plovákové komory. Tedy když sešlápnu 10x, tak tam klidně nateče pár ml benzínu a motor se ihned uchlastá a jde blbě nastartovat.

Sešlapuje se pedál jen jednou a to ne k vůli benzínu, ale k vůli přestavení sytiče (stupňovité vačky na karbu pro studený start). Palivo je tudíž nežádoucí, jen pro snadné ovládání je to na jednom pedálu.

Takže pomaličku sešlápnout plynový pedál na zem a pak pustiti. V karbu mezitím cvakne vačka a zapne sytič tím, že zavře na karbu v 1 komoře vzduchovou přívěru (při protáčení motorem bude v této komoře větší podtlak a bude se strhávat mnohem více paliva - bohatší směs nutná k studenému startu - proto je nežádoucí opakovaným mačkáním motor uchlastat).

1x pomalu sešlápnout na zem a bez plynu se spojkou startovat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]