Nejste přihlášen/a.
Ahoj. Těžce jsem se zamyslil, proč se u Favoritů předělával automatický sytič na ruční? Mě to u starouška z r.1990 funguje tak, že když vyjedu, tak asi po dvou km, když tuknu do plynu, tak ty vyšší otáčky spadnou na volnoběh. Ručně by to někdo vypínal ještě dříve?
Zdravím,
automatický sytič se na ruční nejen u favoritů předělával hlavně z důvodu snížení spotřeby. Pokud to dotyčný řidič ovládal a byly k tomu podmínky (např. po vyjetí se dalo jet hned ustálenou rychlostí), dal se ručně sytič vypnou skoro hned po vyjetí. Zjednodušeně řečeno - dal se tak ovládat čas, po jakou dobu dotyčné auto bude "žrát jako tank" (obohacenou směs).
Možná spíš perlička - ale při zvyku dnešních řidičů spoléhat na automatický sytič vám auto s ručně ovládaným sytičem jen tak někdo neukradne, protože s ním nebude umět odjet .Každé auto - a to i stejný typ - s mechanickým sytičem se chová maličko jinak - znám auta stejného typu a značky, kde můžete nechat syti zapnutý klidně celou jízdu a uto pojede a u jinýho jak ho hned po nastartování nevypnete, tak neodjedete, protože motor tzv. uchlastáte.
Nevýhoda mechanického sytiče spočívá především v tom, že se musíte naučit ho ovládat, jinak se na silnici občas chováte jako žák autoškoly - přískoky při rozjezdu a pod.
Ano, ručně se to dalo vypnout kdykoliv. Taky to moc nechápu, protože automat je nejlepší (pokud funguje jak má).
doplněno 19.01.14 14:27:I automatický sytič se dá dříve vypnout. Stačí vytočit motor na volnoběh (silně) a zavře se podtlakem. Ovšem pak při nedostatečném ohřátí stačí opět polechtat plyn a opět stupňovitá vačka skočí a sytič zapne...
Mám spíš raději SPi
Gumídku, ty nikdy nezklameš. Třeba si ti předelávači mysleli, že to budou vypínat líp, dřív než ten automat. A nebo, jestli ten automat, to podle nich, nezapomněl třeba vypnout?
Ono ani tak nešlo o to vypínat sytič líp, ale o to vypínat sytič! Je to už drahně let, kdy jsem byl hrdým řidičem služebního fungl nového Formana r.v. 91 a ten právě na toto byl prevít - prostě nevypínal sytič, nebo jej vypnul třeba až po spoustě km.. Paradox je v tom, že nám to ruční ovládání namontovali přímo v autorizovaném servisu na první garančce - on ten Forman jezdil za 12 litrů. Prý - to víte, občas to zazlobí. Tehdy mě to ani nepřišlo nějak divný, auta s manuálním sytičem byly naprosto běžnou záležitostí a řekl bych, že krutě převládaly. Dneska už mnozí řidiči ani netuší, jestli se sytič pije, nebo maže na chleba...
I když v tomto asi nejsme vyjímkou - ségře v Atlantě chtěli její spoluobčané tmavé pleti přemístit její Range Rover - jenže nějak nepočítali s tím, že to auto má šaltrpáku a o pedál víc, než by očekávali. Takže nejen že auto ani nerozjeli, ale soustavným počítáním zubů převodovky si vysloužili pozornost místních cops, takže aktuálně prý dýchají vzduch cezený skrz mříže.
A jestlipak jste se někdo dozvěděl o tom, že sytič dodává směs pro start motoru v poměru cca 1 : 1 a po nastartování-po velmi krátkém chodu motoru se jeho doávka paliva automaticky sníží min. o polovinu - tedy na směs 1:2. To platí pro sytiče ovládané ručně. Je to v karburátoru konstrukčně vyřešeno.
Pozdravuji všechny motoristy - miro
doplněno 19.01.14 17:22:Těch informací o funkcích sytiče, včetně toho, proč je nutný pro studené starty a škodlivý při chodu motoru, je daleko více. To doplňuji jen proto, abycho si dovedli udělat představu o tomto zařízení a poté mohli kvalifikovaněji třeba jen diskutovat.
Je to hmotnostní poměr paliva(benzínu) ke vzduchu, dopravovaného (nasávaného) do válců motoru. Při provzu motoru je složení normální směsy cca 1 díl benzínu a 16dílů vzduchu. Pokud tomu tak není, prosí opravte mně. Děkuji - miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.