Nejste přihlášen/a.
Dobry den,
mal som velke problemy s Fackom, kolisali mi volnobezne otacky, bola zla podtlakova hadica posilovac-karburator a tiez obohacovac, teraz auto slape, ale este to nie je na 100%, mam problem s nastavenim volnobehu. Niekde som cital ze srob bohatosti zmesi by mal byt povoleny o 1,5-3 otacky, ale mne to takto vobec nefunguje, volnobeh drzi az ked srob povolim o min. 5-6 otacok, kludne aj viac... Ked je auto poriadne zahriate, drzi volnobeh lepsie, ked je zahriate len mierne, ale sytic je uz vypnuty, tak nastavenie ktore funguje pri rozpalenom motore odrazu nestaci, auto zhasina...
Samozrejme by som bol neskutocne rad, keby mi poradil Gumidek . Zabudol som este napisat, ze karbec je vycisteny, vymenena podlozka pod karbecom...
Zdravím, já mám motor 781.135 43kw a karb Jikov 1991-92. Po vyčištění karbu a vyměněné podložce jsem jezdil na 2 otáčky bohatosti a volnoběh 900ot/min. Na emisích zjistili při STK chudou směs a dali mi 3 a 1/2 a chlup otáčky bohatosti a volnoběh položili skoro přesně na 750ot/min a šlape to parádně.
Při čištění karbu jsem vyměnil i obohacovač asi za 250, protože do asi 150kč jsou to šmejdy s oranžovým těsněním mnoho ostrých špon v hliníku po obrábění...
Ovšem mám najeto 114000km. Většinou se říká, že kolem 90tkm se osičky karbu vychodí a pak to žere více, ale volnoběh tak nějak stále jde a i emise ok.
Z volnoběhem taky souvisí ventily a předstih. Předstih by měl být u 135ky tuším 2° a u 136ky 4°. U vychozeného rozdělovače a vytahaného řetězu to pěkně lítá a skoro to nejde seřídit na přesno (klidně lítá 5° tam a zpět).
Tehdy jsempředstih řešil sám a to tak, že jsem vzal doutnavku z kontrolky od bojleru a připájel dva dlouhé dráty. Jeden strčil pod kontakt VN na 1. válec na rozdělovači a druhý drát ukostřil. Doutnavku pak položil na stupnici řemenice vpravo (ona je totiž číslovaná nezvykle z prava do leva). Povolil jsem šroub pod rozdělovačem a otáčením rozdělovače koukal až se překryje "v"zářez na řemenici klikovky a na stupnici s 2 dílkem (což je 5°) a pak mírně naladil více vpravo o chlup na ty moje 2°. Taky mi to poletuje, ale ne moc, aby se to nedalo seřídit.
Na seřízení ventilů taktéž stačí spároměrky a zde je návod. Můj oblýbený postup není ventily na střih, ale každý zvláš (vůči jinému o 180° na velmi přesné seřízení). Jinak karby mají všechny tyčky ocelové, tak zkontroluj (dle tvaru):
Samozřejmostí jsou nové svíčky Brisk D17YC (nebrat pro karby DR17YC) - to jsou pro 135ky a pro 136ky D14YC. Stojí pár kaček made in czech republic kvalitka nebo NGK.
Kabely, víčko a palec (TESLA a HANNHART Morkovice) také nejsou k zahození.
Záleží pak hodně na nájezdu km. Po 150tkm bych volil repasi rozdělovače (spousta dílů na www.amd-autodily.cz) nebo jeho celou výměnu opět za Hannhart za 2000,-kč.
Pamatuj, že u těchto aut je cokoliv čínské a levné je k ničemu (akorát vyhazuješ prachy).
Dále bych šel po novém odlučovači par (starý netěsní a vrací více paliva zpět do nádrže - ideálně by měl zpět pouštět jen výpary a ne palivo). A skontroluj, popř vyměň hadici na podtlaku posilovače brzd. Dobré je ponechat starý ventil a jen koupit hadice. Já použil tehdy palivové s vnitřním průměrem 8mm a nebortí se mi a už to mám 2 roky s nimi.
Vzduchový filtr doufám máš nový (přicpaný zvyšuje spotřebu). Vyber ten s růžovou gumou a žlutým papírem (fakt dobrý).
Olej ti to nežere či ti nebřibívá? (občas protéká vadnou membránou v palivové pumpě pokud nemáš pumpu bez páčky rok 92 a 93). Teče to pak po vačkové hřídeli do oleje a olej smrdí po naturalu a stoupá na měrce.
Při čištění jsi měl měněnou membránu v akcelerační pumpičce? Pak ukapává do sání či ven na výfukové svody benzín.
Podložky pod karb výjmečně doporučuji VIKA v igelitovém sáčku balené (takový pevnější pytlýk s červeným popisem VIKA. Ten skutečně vydrží. U jiných podložek představ si benzín gumu u klapky na okraji ujídal a rozpoštěl až to přisávalo falešnej luft a houpalo to otáčkama.
Vše projdi a máš vyhráno
Kolik km a rok výroby?
Diky moc za odpoved! Podtlakova hadica je vymenena, podlozka aj obohacovac- mne tiekol benzin do sania z vadneho obohacovaca, este skusim kupit tu membranu do akceleracnej pumpicky... Ide to fakt divne ja mozem tocit srobom bohatosti zmesi do nemoty a vobec sa to nezachlasta, cim viac otocim tym vyssie otacky, aj sviecky su krasne vypalene ako na chudobnej zmesi aj ked je na 6 otacok povoleny... Je to r.v. 93 135 43kw, Motor je tam uz druhy, povodny odysiel pri cca 180000km, isla voda do oleja aj napriek vymene tesnenia aj hlavy/ zrejme diera vo vlozke valca/. Tento motor neviem kolko ma km, tlaky som meral ma rovnako mkazdy valec cca 10, olej neubuda, ani nepribuda, inak ide pekne, len ten volnobeh...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.