Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Favorit při nahlém sešlápnutí plynu cuká

Od: davzde547* odpovědí: 43 změna:

Dobrý den potřeboval bych poradat mám Fvorita Glx ROK VÝROBY 1994 . Když jedu a náhle sešlápnu plyn tak zažne cukat.Nebo kdyč víc přídám. Díval jsem se na rozdělovač a víko rozdělovače je asi špatné ta těch bočních kontaktech je to jako by byl důlek a je to opálené asi je to tím nebo ne děkuji. A ještě bych prosil jak udělat aby v rozdělovači nebylá vůle Ptal jsem se jednoho pána a pry je tam nějaký čep a ten když je volný tak se musí vyměnit dekuji za radu.

 

 

43 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

a měnils někdy palivovej filtr?

jinak většinou cukání způsobuje palec rozdělovače

co se týče tý vůle tak rozdělovač vyndat a tady to uvidíš

doplněno 06.01.13 19:16:

favoweb.skoda110r.cz/...

davzde547*

Jo na ten sem se nedíval ale když mám neutrál a sešlápnu plnej tak mi auto nejak necuká nebo neco tak sy myslím že by to filtr byt nemusel

davzde547*

jo a rozdělovač jsem měl vytahlej a uplne dole jak je to sítko nebo co to je tak mezi tím nemám tesnění asi by tam mělo být že nebo to nevadí a když tak jaký se tam dává

gumidek*

Je to ten rozdělovač na obrázku? Ten je pro karburátor...

Mezi víko rozvodů a komínek rozdělovače je klingeritové těsnění. Mezi nohou/komínkem a rozdělovačem je gumový kroužek.

doplněno 06.01.13 19:24:

amd-autodily.cz/...

doplněno 06.01.13 19:25:

těsnění:

amd-autodily.cz/...

doplněno 06.01.13 19:27:

Pokud budeš kupovat nový palec a víčko, což doporučuji, tak jedině Hanhart Morkovice. Uvnitř víčka je znak "HM"v těch místek, co se psalo PAL (Kroměříž). Jen tyhle víčka vydrží stejně dlouho jako prvovýrobní.

doplněno 06.01.13 19:31:

Hlavně ten rozdělovač, pokud ho vytahuješ i z komínkem osazuj s citem. Dole to kolečko unáší hřídelku od olejového čerpadla.

 

gumidek*

2x

Jsem tu . Favorit a Forman 1994 měl jen přípravu směsi BMM vstřikovačem (SPi).

Pokud sundáte víčko a chytnete za palec, tak by ideálně nemělo jít pohnout ani na jednu stranu (u karburátoru na jednu stranu ano, protože se přetláčí pružiny odstředivé regulce předstihu, ale tady předstih upraví ECU, takže musí být bez vůlí na obě strany).

Rozdělovač se skládá ze dvou částí.

Komínek je ta noha, která drží na dva šrouby M6 k víku rozvodů a končí nahoře svěrným šroubem pod tělem rozdělovače.

V komínku je nasunut rozdělovač samotný. Pohyblivě je uvnitř komínku spojen spojkou. Je to takový válcový kamínek, ve kterém je hřídel rozdělovače a ta je v té spojce/kamínku jištěna kolíkem. Ten se vytluče a vytluče hlavně tu hřídel, takže výměna jen kolíku většinou moc nepomůže. Ideálně je vyměnit tu spojku,kolík a hřídel.

Dělá se to i tak, že se to provrtá současně spojka a hřídel vrtákem (tou dírou po kolíku) a pak se ten vrták u konce vrtání zalomí a začistí. Z vrtáku se stane kolík a je to bez vůlí.

Další vůle se tvoří na šneku na ozubeném kolečku u rozvodů (uvnitř víka rozvodů) a pak samotný řetěz a jeho vůle předstih rozhodí a tam je problém největší.

Kolik má najeto? Řetěz je nepoužitelný kolem 150000km a začíná se tahat kolem 80 000km zhruba dle řidiče (podtáčením se vytahá).

doplněno 06.01.13 19:20:

S ručním sytičem? Takže karburátor? Klidně může blbnout i akcelerační pumpička, ale pokud to silně trhá při cukání, tak je to v zapalování.

davzde547*

Fvorit má najeto ted přesně 115000 tísíc

davzde547*

J myslím že nad tím válečkem uplně dole mi chybý ty kroužky a je to tím pádem také vyvyklané

gumidek*

Ty kroužky vymezují jen axiální vůli. Posuv palce nahoru a dolu. Nemusí být použity všechny, když tam vůle není a otáčí se lehce. Já mám dole jen 2, co jsem to měnil. Hlavně jsou tlusté jen asi 0.05 - 0.1mm. Fakt tenoučký a nejsou jen tak vidět

doplněno 06.01.13 19:51:

Jsou to ocelové podložky (aspoň myslím). Velmi přesné (rozměr).

davzde547*

A z čeho ty kroužky jsou

mě toto dělal karburator.. vyměnil jsem ho za nahradni a jel dál.. a proč by tam nemohla být vůle? točí se jen jedním směrem a ta vůle přece nemuže nic ovlivnit ne?

gumidek*

To ano, točí se jen na jednu stranu, ale co setrvačnost? Přechod z akcelerace na deceleraci a brždění. V ten moment, pokud jedu plnej plyn a držím, tak to tlačím na jednu stranu a vůle se neprojeví. V okamžiku, jak plyn pustím, otáčky začnou padat a motor začne brzdit v ten moment má rozdělovač určitou setrvačnost a nestihne tak rychle zareagovat a vůle se přesune na druhou mez a rozhodí předstih. Prostě to tam lítá se změnou otáček motoru. Kdyby ten motor trvale byl pod zátěží a jel stejnýma otáčkama a poháně třeba generátor, tak vůle nevadí. Tady ovšem ano.

davzde547*

Jak sem psal není to tim válečkem uplne dole že je vyvyklaný a že tam nejsou ty kroučky nad ním ty tři

davzde547*

Jak na tom obrázku nahoře tak ten váleček uplně dole

davzde547*

Takže co mám tedy udělat jako první zkusit vyměnit to víko a pak když to nepomůže

gumidek*

Já bych měnil svíčky s palcem současně,víčko,kabely

Krom toho ještě filtr paliva a vzduchu

Máš tedy karburátor nebo vstřikování? Dle toho rozdělovače na obrázku karburátor, že?

davzde547*

ano mám karburátor filtr vzduchu ten se musí vyměnit nebo stači ho nejak vyčistyt a ten palivový jak vypadá protože u karburátoru mám taky filtr to asi není on nebo jo

gumidek*

U vstřikování se filtr dával na nádrž poblíž kolena výfuku (je tam kryt z plechu). Koukni, jestli tam je. Pak se dával u brzdového válce, jak jsou ty palivové trubky, pak byl na palivové pumpě odkalovač (sítko místo filtru), ale jen u pump z páčkou do roku 1991 a pak je další sítko přímo v té žlutobílé nádobce u karbu, jak do ní vedou ty tři hadice a pak je sítko ve vstupní trubce karbu (jehlové).

Tebe by měli zajímat spíš ty klasické filtry (tedy na nádrži nebo u brzdového válce). Hlavně nekupuj levné filtry. Na pohmat mají měkký plastový obal a snadno prasknou. Pak palivo teče na horký motor a způsobí požár. Nejlépe si kup filtr s kovovým obalem, co se dával k nádrži a ty si ho dáš k tomu brzdovému válci, tam, kde byl starý. Nejlépe kup MANN.

gumidek*

Dle nájezdu km bude řetěz ještě OK. Tak tedy demontuj rozdělovač i z komínkem. Chytni zadní ozubené kolečko na komínku, které je při provozu schované u rozvodů a palec a zaviklej v krutu proti sobě (kolečkem doprava otoč a palcem otoč doleva) a viklej. Pokud bude vůle víc jak 5° tak to řeš na tomle. Pokud to tak horký nebude, tak řeš zapalování.

Tedy palec,víčko (Hannhart Morkovice),svíčky (dle motoru 135 a 136 jsou jiné a doporučuji jednoelektrodové BRISK),kabely (TESLA)

davzde547*

Dobře zítra se na to podívám a kdyžtak řeknu moc vám Děkuji

gumidek*

Klidně i fot. 1994ka standartně nikdy karb neměla. Asi nějaká samodomo přestavba. Někdy se to dělalo k vůli lepší ceně systému LPG. Nemáš tam náhodou LPG?

davzde547*
06.01.13 19:50

Ne nemám

 

martinhajek*

1x
Toto většinou dělají opotřebované svíčky, nebo opálené kontakty víčka rozdělovače.
Vůle nevadí, nikdy ale neškodí zkontrolovat, zda je při kompresní HÚ prvního válce palec rozdělovače u kontaktu víčka pro první válec tzv. základní seřízení.

 


1x

Akcelerační pumpička (nebo nízká hladina) . Samozřejmě udržba, oprava zapalování, výměna filtru jen zajistí další bezproblémový provoz

gumidek*

Hlavně výměna filtru sníží spotřebu, taky doporučuji

davzde547*

Jko palivového filtru nebo filtru co je u karburátoru

gumidek*

ten filtr ve tvaru věnce ve filtrboxu kolem karbu. Čím víc se ucpává, tak tím víc se zvedá v karbu tlak a teče mnohem víc paliva a zbytečně, až se to jakoby uchlastává a je bohatá směs zvláště, když je zátěž a otevře 2.komora a pustí dálší dávku paliva a do toho vstříkne ještě palivo akcelerační pumpička a akorát ti to uchlastá.

Palivový filtr (nový) zvedne dopravu paliva zvláště při výkonu a tolik nenamáhá pumpu.

doplněno 06.01.13 19:55:

Je papírový. Pořád se bavíme o standartní motorizaci z výroby, byt karburátor (žádné dodělávky a tuningy). Vyhodí se a koupí se asi za 70kč nový (Filtron nebo VIKA), ale lepší je ten filtron nebo takový s růžovou gumou po obou stranách a žlutou skládanou filtrační vložkou.

Nouzově můžeš kousek jet bez něj, ale uvědom si, že prach zničí karburátor a motor. Vytáhneš ho a na chobot filtrboxu navlečeš punčochu.

davzde547*

NESTAČILO BY HO JEN vyčistit třeba technickým benzínem

davzde547*

Myslíte tento filtr autodoplnkyfro.cz/...

ne najdeš ho pod autem u benzínový nádrže na levý straně hliníkovej válec bude uchycen v objímce

gumidek*

Motory s karburátorm nemají nádrže, kde by se dal uchytit (prolis z venku na filtr). Právě to z něj chci dostat, co to vlastě má za auto. Jestli přestavbu na karburátor, tak možná tam tu nádrž takovou má, ale pokud od výroby karburátor, tak to vidím spíš na polsední 1993ku a tam není. Tam je jako mám já u termostatu a válce brzd

gumidek*

To je filtr palivový nerozebíratelný pro karburátorové motory a dává se do motorového prostoru volně na hadice.

Většinou jsou ale fórové a né moc konstrukčně pevné a spolehlivé. Jeden mi už praskl a unikalo palivo. Už bych do takových nešel. Ale narazil jsem na kvalitu a mám jeden takto, jak býval. Taky mám karb, ale 1990ku viz obr:

P.S.: Nemáte náhodou 1993ku? Tam karburátor ještě byl, zvláště v akčních modelech. Nemáte akční model? Black line? Silver-Line?Sport-Line?

doplněno 06.01.13 20:05:

Tady je ten filtr (bílý váleček pod termostatem). Je tyhle z mléčného plastu jsou tak pevné, že neprasknou ani hozením o zem. Musel jsem ho rozřezat, abych se kouknul, co vše profiltroval

davzde547*

Ted se dívám že sem se splet ano 1993 .Je to ten filtr na pravo že ten bílí ja ho mám pruhledný a když sem zapl motor tak to u něho nejak syčelo takže bude zacpaný asi že

gumidek*

Tak to pozor, jestli to uněho syčí, tak je to hadice hned vedle od posilovače brzd. Vede ze sání přes takový váleček (ventil) na ten posilovač (válec ve kterém je měch) a na tom posilovači je brzdový válec.

To dělá hlavně problémy s udržením volnoběhu, ale cukání to dělá taky. Nejlepěí je hadici vyměnit, pokud je ještě původní v zeleném opletu, což moc 1993 vlastně něměli,ale kdo ví.

Ďábel myslel stříkačkovou nádrž, která má filtr zde na boku. Favority s karburátorm takovou nemají (má menší otvor pro vstup na plovák a není tam ten prolys pro filtr).

1993 tak přece, hned mi to bylo divný

jestli u něj syčí tak přisává luft koukni na hadice a přitáhni spony osobně bych ho vyhodil a nahradil hadičkou

doplněno 06.01.13 20:28:

poupravím se pokud tam neni filtr ve spod u nádrže tak dát novej kvalitní jak píše gumídek

i když v nádrži by mělo bejt sítko a další jemný sítko pokud si pamatuju je v tom průtokovým šroubu na vstupu do karbece a ty by ten bynec měli pobrat

gumidek*

Jen to ne! Karburátor je citlivý na bordel v tryskách. 1993 má pumpu bez odkalovače a tak jediné, co palivo trochu filtruje je odlučovač par, kde je sítko a jehlové sítko v karbu.

Místo něj dát zase nový, ale nějaký kvalitní, jako mám na fotce já z tvrdého plastu nebo ten hliníkový.

gumidek*

Jedno sítko je u všech karburátorových verzí na plováku na trubce (taková punčoška), další je u palivové pumpy, ale jen u té z odkalovačem v té skleničce (ona je teda z plastu) a je uvnitř sítko ve tvaru válečku. Pokud je pumpa bez odkalovače, tak je povinný filtr paliva tam, kde ho mám viz fotka (tedy po roce 1991). Pak je sítko na karburátoru uvnitř odlučovače par v té nádobce u dna a jako poslední je jehlové sítko v karburátoru v trubce.

Ovšem k vůli údržbě je lepší všechny nečistoty zadržet u motorového prostoru. Sítko v odlučovači se nedá čistit a v karbu se zase blbě shání nové a většinou se při demontáži poškodí (vyndává se vrutem 4.8mm do dřeva).

P.S.: Později ten bordel zachytávají už u nádrže. Jedna z 365 vylepšení

davzde547*

NO ja mám pruhledný a nic nevidím že by tam byl nějak velký bordel

gumidek*

je jemný. Nová vložka je oranžová nebo žlutá. Pak hnědne a jak je černá, tak už čeká pomalu na výměnu.

davzde547*

Dobže děkuji za rady zítra se na to všechno podívam a dyžtak se tu zas na něco zeptám víte ja si favorita chci repasovat .Já jsem si repasoval už jawu 551(jaweta) a 555. Tak se snažím repasovat dál .MOCKRÁT VÁM VŠEM DĚKUJI NAPIŠU JAK TO DOPADLO

 

gumidek*

Taky jsem Favorita repasoval. Dělal jsem snad úplně vše. Mám bohate zkušenosti, takže jsem tu na poradně kdyby něco. Doporučuji se zde registrovat. Pak bychom si mohli psát vnitřní poštou. Jinak kdyby nějaký problém, tak napiš do vyhledávání zde na poradně "gumidek favorit **** " a většinu problémů najdeš

davzde547*

Tak sem došel co tomu je jak je dole ten váleček tak ta tyčka (čep) je zhnilá z jedné strany takže to musím vzit rozdelat a tyčku vytáhnout a provrtat chci se zeptat jestli to de rozdělat tak abych ten váleček sundal nebo musím odvrtat tu tyčku

 

honzs*

0x

Za chvíli tu bude gumidek®
Pro jistotu napište, jestli máte BMM (podle r.v. by to tak bylo), nebo karburátor. Zřejmě to souvisí se zapalováním, svíčky jste kontroloval?

davzde547*

Ano je to favorit s ručním sytičem a svíčky jsem vyměnil a kabely jsou nepoškozené

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]