Nejste přihlášen/a.
U Fabie 1,4 MPI z r. 2001 mi po nastartování motoru (teplého i studeného) začné trvale blikat
kontrolka teploty a stavu chladící kapaliny a ozve se akusticky signál. Výměna vyrovnávací nádobky
(doporučují v servisu) pomůže pouze na chvíli (cca 1/2 roku) a i při odpojení nádržky od elektra kontrol-
ka stále bliká a pípá. Stav kapaliny je vpiořádku. Prosím poraďte, alepoň jak signalizaci vypnout. Děkuji.
To samé jsem měl cca 3 roky zpátky. Výměna vyrovnávací nádobky pomohla jen na pár měsíců. Tak jsem se rozhodl okruh vyčistit a dát novou kapalinu (auto bylo po 1. majiteli a nejspíš kapalina za těch x let nebyla měněná - má se měnit, v případě G12+, tak po 5ti letech). Kromě několikarého prohnání destilky systémem jsem tam na začátku nalil i čistič chladícího okruhu. Pak doplnil novou chladící kapalinu. Od té doby se to neozvalo (tuk tuk). Ale zrovna minulý týden jsem se do vyrovnávací nádobky díval a už je tam zase nějaký bordel, tak se bojím, jestli se kontrolka zase neozve (když se ten bordel usadí na čidle)... Nevím, jestli je ta míra zašpinění normální, nebo jestli se do ní dostává něco z motoru... Občas může být špatné těsnění hlavy válců a skrze to se do té chl. kapaliny dostává různý bordel...
Jsou 2 možnosti. Buď, jak již bylo řečeno, přemostit - zkratovat kontakty v konektoru do expanzní nádobky (naohýbaná kancelářská sponka) a občas mrknout na stav chladící kapaliny.
Nebo pořádně vymýt (odmastit) expanzku, např. zředěným hydroxidem. Vypustit všechnu chladící kapalinu, řádně propláchnout systém a dát novou kapalinu. Vydrží to déle, ale ne na věky. Do kapaliny se totiž dostává malé množství mot. oleje a na kontaktech v expanzce se vytváří nevodivý olejový film, který tu "falešnou" signalizaci způsobuje.
Kontakty lze bez problémů zkratovat, dlouhodobě vyzkoušeno.
Klemu bych rozhodně nedával. Ta kapalina netvoří mezi kontakty v nádobce nulový odpor jako při spojení dvou vodičů.
To je takový problém upustit kapalinu stylem povol víčko, dej delší hadičku až na dno (nejlépe průhlednou čirou), trochu nasaj hubou do hadičky a u konce nech stékat přepadem do čistého kbelíku či láhve od destilky (je čistá a vhodná pro slévání kapalin) a pak odpojit hadice od nádobky a nádobku vyjmout?
Pak zaslepit otvory izolepou, nalít horký ocet a štěrchat?
Nádobka bude jako nová a kontakty čidla čisté (jsou to jen ponořené dráty do kapaliny ve vzdálenosti asi 10mm od sebe).
Klemu fakt ne, spíš nějaký odpor (ale tvrdé zkratování?!).
Děkuji za všechny odpovědi, hned se do toho dám a vyčistím nádobku, zatim
bez klémy. Ale co říkáte tomu, že v příručkách (třeba od Grady- Cedryh,Schwarz)
uvádějí: kapalinu není nutné po dobu životnosti vozidla měnit? Takže ji zatím
také nevyměním a počkám co to udělá po vyčištění. Za rady však děkuji.
s tou životností-životnost vozidla je v případě Fabie I cca.pět let,takže ano z tohoto úhlu pohledu kapalinu není nutné měnit,jenže asi těžko si většina populace kupuje auto za x set tisíc na pět let a méně že...čili výměnou a hlavně vyčištěním celého okruhu autu jen prospějete-ten ocet je opravdu ideální neagresivní a přesto velice účinný čistíc,jen bych při jakémkoli čištění vzal i chladič a radiátor topení(hlavně tam se totiž usazuje většina "bordelu"),takže "jen" nová kapalina fakt nestačí...
Ten Schwarz - to jsou většinou jen do "lidštější podoby" převedené dílenské příručky výrobce. Používá často stejné texty a obrázky... V tomhle případě převzal i tu informaci o nepotřebě měnit během životnosti auta chladící kapalinu - přesně jak píše erikch - výrobce v podstatě předpokládá, že životnost auta je 5 let. Tzn. podobné "rady" píše tuším i u oleje v převodovce apod... Vyčištěním nádobky si na dlouho nepomůžete - dopadne to stejně jako v předchozím případě...
No nedopad jsem dobře,dnes jsem nádobku vyndal, pečlívě vyčistil (jarem na nádobí
to jde perfektně) a začlo to opět pískat. Zksil jsem při tom prodloužit zásuvku jen dráty
a ponořit je přímo do čisté směsi a fungovalo to jak má. Chce to skutečně tedy vyčistit
celý systém, ale to nechám až na jaro, teď jsem tam dal klému.
No, bohužel jsem tušil, že to tak dříve či později dopadne - resp. jsem čekal, že Vám to dá třeba na pár dnů pokoj a až pak to začne otravovat . Dobré v tomhle případě je, že člověk ví/tuší, že v tom chladícím systému jiná závada není a tak to blikání (a pípání po nastartování) nějakou dobu přežije a okruh vyčistí, až bude mít čas .
Ještě doplním (po zkušenosti v tomto týdnu) - mytí jarem, octem apod. pomůže jen u lehce zanesené nádobky. Pokud je nádobka zanesená více (silným olejovým filmem), tak je nejlepší použít benzínový čistič (např. pemi.cz/...). Já nejdřív zkoušel jar - bez šance. Pak horký ocet - jen se ta mastnota roznesla po celé nádobce. Pak jsem zkusil tabletu do WC na čištění usazenin - bez šance. Pak jsem koupil a použil ten benzínový čistič (nalil tak 100 ml) a mastnota se v něm v podstatě v mžiku rozpustila - pak jen stačilo vylít a propláchnout čistou vodou. Takže zapomeňte na nějaké 2hodinové štěrchání s octem apod. - použijte benzín a po pár vteřinách je hotovo.
Já to dělal i tak, že pokud čistič nebyl po ruce, tak jsem použil benzín natural BA95 z nádrže a vzal si kus tvrdšího drátu, namotal kus papírové utěrky a nádobku naklonil tak, aby se v ní benzín držel a ten uměle vytvořený uchoštour s drátu a utěrky sloužil jako vnitřní stěrka co se furt máčela a šmrdlala stěny.
Ocet rozpustil kámen dole a benzín zase mastnotu nahoře nad původní hladinou. Nádobka jak nová a hladina dobře čitelná bez zašlého šlemu po obvodu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.