Nejste přihlášen/a.
Ahoj, myslíte že je reálné dojíždět 25km denně tam a 25 zpátky na babetě? jak rychle je vůbec babeta v průměru schopná jet? Kolik tak žere?
Je mi jasný, že se to dá tak max od dubna do října, ale aspoň něco..
Díky za názory..
radeji si koupit skutra 125 , rychlost fajna a kdyz koupite s vetsima kolama tak nerovnosti , dest , v pohode
mám jen B řidičák..
doplněno 13.01.14 10:55:aha, ale to by ani nevadilo, jak tak koukám.
ale za ty ceny si můžu koupit druhý auto a rok ho živit..
Proto tu 125ccm.
Na to muzes i s B.
doplněno 13.01.14 10:57:Nemusi to byt hned Honda za 80 klacku.
doplněno 13.01.14 10:59:Babeta muze jet az 50, ale realne pocitej v prumeru tak 30 max. Takze 25km do prace mas minimalne trictvrte hodiny.
Se skutrikem tam budes za pul.
jj s automatickou prevodovkou muzes jiz ridit skutr 125 a ojete koupis za dobry peniz. 125 4takt ti zere cca 3litry
doplněno 13.01.14 11:02:jinak ten skutr kdyz koupis s velkym plexi vepredu , tak 70-90km/h neni problem , nebudes ani vyfoukany , ktomu moto-jeansy , dobra bunda , doba prilba , rukavice a je to
S těmi malými motorkami mám letité zkušenosti a Babettu bych na tuto vzdálenost a pravidelné jízdy nedoporučoval. Jednak je to utrpení, plíží se to jako šnek, Babetty jsou také šrot, nejvalitnější dělali v Povážských strojírnách první model jednorychhlostní, i dvourychlostní od nich nebyly špatné, později se výroba přestěhovala do Kolárova a rok od roku byla kvalita horší. Prodal jsem jich hejna a dnes se za to stydím a nesmí mi přes práh dílny. Tím nechci tvrdit, že se Babetta nedá vymazlit aby věrně fungovala. Problém jsou ale díly. Jsou vyráběny po krachu výrobce všude možně a různé kvality, takže není jisté zda vydrží. Dělaly se i další mopedy na Slovensku - Korada. Ty jsou relativně výborné a slouží dodnes. Jen je již nedostatek náhradních dílů.
Co mohu ze své zkušenosti i osobního užívání doporučit, je moped, tedy vlastně malá motorka s motorem licence Honda Monkey. Z Indie se dovážela Gizma a z Číny jsou dovážené známé Betky, Kentoye Twin Cup a i něco od Yuki. Z mé zkušenosti byly nejlepší Gizma, bohužel se již nedováží a i se těžce shání v inzercích, majitelé se jich prakticky nezbavují nebo ev. od nich koupí někdo z rodiny či známý. Betky se v inzercích vyskytují, bylo jich zde prodáno hodně díky akcím dovozce kdysi v Cerefouru a později v Hypernovách. Nová stojí cca 19 tisíc, o něco lépe vybavená ale méně známá Kentoya je o cca 2 tisíce levnější, přestože je mimo lepší výbavy identická. Díly na tyto motorky dováží několik firem a jsou za hubičku, včetně válců s vyšším obsahem. Jezdí to za max. 2lt/100 km a motor je nezničitelný. Potkal jsem u dovozce Gizem mesengera který měl najeto cca 50 tisíc. Užitná hodnota těchto prdítek je vynikající a při pravidcelném dojíždění se rychle vrací. Motorky jsou papirově škrcené aby kvůli předpisům jezdily zákonných 45km/hod. Jednoduchým ůkonem se ale odblokují a jedou v pohodě 60, což je na cca 25 km vzdálenost rozumné cestování.
Podotýkám, že skůtry díky konstrukci motoru a použitím variatoru mají větší spotřebu a se stejným výkonem jsou pomalejší než motorka. Je to dáno menší mechanickou účinnosti variátoru oproti mechanicky řazené převodovce. U klasického motoru se výkon daleko lépe výkon využívá. Někde jsem četl až o ztrátách 30% výkonu. Záleží samozřejmě na dokonalosti konstrukce motoru, na variátoru se nedá moc vymýšlet, domnívám se ale, že dražší premiové značky to mají lépe ošetřené než výrobci levných skůtrů již použitim lepších materiálů a dobrou oúptimalizaci výkonu k charakteru variátoru.
Takže závěrem litánie opakuji, než Babettu, tak něco modernějšího a pokud možno se čtyřtaktem a řazenou převodovkou.
Nu: vše je i otázkou ceny, primární úvaha byla Babetta která je cenově jinde než skútr 125, ty nové začínají cca od 22k. Je otázkou, zda při jejich láci má cenu shánět ojetou. Cenově přístupné jsou i ojeté mopedy Ankur a Hero Gizmo s dvoutaktním motorem. Jezdí výborně, jsou i spolehlivé a díly stále u dovozce. Jak ale sleduji inzerce, zase poměrně vzácné. Také další tip, koupit jetý skútřik padesátku a na něj dát osmdesátkový válec. Hodně lidi měnilo skútry padesátky za 125 díky novému předpisu a 50tky šli dolu s cenou. S namontovaným větším válcem je to na rozdíl od 50ky docela svižné a popojet s tím 20 kiláku jedním zátahem by neměl být problém. Má to i výhodu, že je to proti 125 lehoučké.
můj bývalý tchán jezdil cca. 18 km. na Babetě a měl toho dost. jede sice nějakých 50km/hod. ale ve špatném počasí to musí být masakr. spotřeba do tří litrů
Manžel jezdil na babetě do práce pomalu i celou zimu, pokud nebylo náledí, hodně sněhu či velký mráz, ale měl to zhruba 5km, tak se to celkem dalo. Ale doporučila bych taky skútřík, je pravda, že by se mohlo koupit druhé auto, ale je to finančně rozhodně nákladnější(spotřeba, pojištění apod.)A skútr nemusíte taky kupovat nový
Odrovnáte ji i sebe. To je pomalu na generálku každý rok. Ale sebe nezgenerálkujete.
Tedy jednu výhodu to má, budete moct manželku či známé bavit spoustou dobrodružných zážitků.
doplněno 13.01.14 11:24:A ta reálná cestovní rychlost je cca poloviční než autem. Takže si zvažte, jak je pro vás a vaši rodinu cenný váš čas.
doplněno 13.01.14 11:27:Taky berte v úvahu (podle typu vašeho zaměstnání), že je prakticky nutné mít na jízdu druhé oblečení. Pokud pracujete v montérkách, tak samozřejmě ne.
Na babetě 50 km denně je moc! na takovéto dojiždění rozhodně NE!
Babetu jsem chvilku měl a šla rychle pryč podle mě je to stoj spíš někam na vesnici zajet na tom 3 km třeba do večerky apod.
Vyhody : neni nutno registrovat, není třeba stk,relativně lehce a levně opravitelné, malá spotřeba,když nejede dá se došlapat
Nevyhody: poruchovost, mala rychlost, pouze pro jednoho, velká hlučnost při větším vykonu, nulový komfort
Radši si připlatit za skutra ideálně 125 a jak už tady někdo psal cestovní rychlost bude 2x až 3x větší, pokud nekoupíte činský šunt tak i spolehlivost bude podstatně lepší a svezou se i 2 lidi.
Dobrý den,
babetu nedoporučuji. Kamarád dlouhá léta jezdil na Pionýru (fichtl) takovou vzdálenost do práce pravidelně. Spotřeba cca 2,5 l / 100, rychlost cca 60 km/h. Otázkou je spolehlivost daného stroje, ovšem u ojetin je to vždy sázka do loterie.
doplněno 13.01.14 13:29:než jsem to napsal, ozvali se i ostatní - Simson, JAWA, MZ, apod. je jistě lepší
Na Simsona (i když je to jen 50ccm tak v papírech má rychlost větší než 45 km/h!) nebo ostatní motorky potřebuje papíry na motorku.
Na Babettu a jiné stroje do 50ccm a 45km/h nebo skůtr s automatem do 125 ccm mu stačí řidičák na auto.
Pokud babetu, tak hlavně ne tu dvourychlostní, jinak si užijete s opravami.
Dřív se prodávalo i podobné Korádo, mělo velké kola a odstředivou spojku-převodovku a lítala celkem slušně i 70km/hod., ale nevím jestli se ještě prodává.
Jinak bych koupil něco hlavně s velkými koly at každou nerovnost necítíte a nemusíte kličkovat na silnici, nejideálněji s chrániči na kolena - nohy, protože ty se Vám jinak za pár let přihlásí samy. To mi věřte. Všichni tihle dřívější motorkáři mají dnes kolena v pr..li. Zdraví máte opravdu jen jedno, v apatice ho nekoupíte a kdo v dnešní době zaměstná nemocného?
Babety a spol mají v papírech maximálku 45 km. Je schopná jet víc, ale teoreticky když tě zrovna změří policie s tím že jedeš třeba 55 tak je to na pokutu, protože jsi překročil maximálku stroje
.
Jak bylo razeno ostatním tak bych volil spíš 125ccm skůtr, ale nebo co tu ještě nepadlo tak elektrokolo. Pokud máš možnost ho v práci hodit na nabíječku tak to ujedeš v pohodě a náklady budou nejnižší. Ale tak i tak je potřeba počítat s tím že cesta bude trvat dlouho, bude nepohodlná a pokud se třeba vracíš z práce utahaný tak může být i nebezpečná...
mám babču 207 jednorychlostní, s měnším hnacím kolečkem, karburátorem dellorto, navíc jsem jí zatunil klikovkou s jehličkovým ložiskem na ojnici a válcem s 6 propouštěcímí kanály. Má sílu, jede v pohodě 35-40 km/h a vyjedu jakýkoliv kopec. Do práce to mám 10 km a babeterou bych nejezdil. Můj osobní rekord je 60 km touto babetou, přepravoval jsem jí na chatu, jízda trvala 2,5 hodiy a vzpamatovával jsem se z toho celý víkend.
Výjimečně souhlasím s "motem" že indické značky hero jsou o hodně lepší, pohodlnější a rychlejší, ale pokud budete volit stroj nepodléhající registraci budete omezen kategorií motocyklu , který bude málo výkonný a pomalý.
Také doporučuji skůtra 125 ccm.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.