Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Baterie lidl nejde nabít?

Od: radek12 odpovědí: 21 změna:

Ahoj, tak jsem připojil nabíječku na baterii, která byla po změření hustoměrem skoro ve žlutém poli ( ihned dobít) . Po 5 hodinách připojení nabíječky se mi rozsvítilo zelené oko nabití, což mě teda dost překvapilo. Teda ta rychlost nabití.Ale po změření hustoměrem byla hodnota elektrolitu pořád před žlutým. Tak nevím. Prostě to podle mě nenabilo, jen to tam nějak nabouchalo proud, ale elektrolit se nezlepšil, Tak nevím.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

To spíš vypadá, že baterie to má za sebou.

doplněno 29.12.13 12:22:

Jak je stará, jezdila? Rychlé nabití většinou značí už dost sníženou kapacitu.

 


0x

Tato nabíječka vypíná (přepíná na udržovací proud 50mA) při dosažení 14,4V (respektive 14,7V při nabíjení se symbolem vločky).

Proud je 3,8A nebo u velmi měkké baterie přepne automaticky na 0,8A.

Změřte tedy voltmetrem napětí baterie při nabíjení a potom v klidu nějakou hodinu po odpojení by měla mít cca 12,8V (nabitá).

Jak je baterie stará?

doplněno 29.12.13 12:45:

po pěti hodinách se do baterie "nacpala" kapacita cca 20 Ah. Pokud už má baterka pár let provozu za sebou, může mít klidně takto nízkou kapacitu.

doplněno 29.12.13 12:46:

a nebo jsem to špatně pochopil, myslel jsem že nabíjíte NĚJAKOU baterku LIDL nabíječkou. A ono je to asi naopak, LIDL baterku NĚJAKOU nabíječkou

hujer123*

Tím zeleným okem je myšleno co? Oko na bezúdržbovém akumulátoru? Jestli ano, pak je to divné, protože to také funguje na principu hustoměru. Jste si jist funkčností použitého hustoměru?

 

majco

0x

dam ti jednu radu..nikdy nekupuj nabijacky v lidli tescu a kauflande...to su len atrapy poskladane, ktore baterku tzv. ozivuju ale nedobijaju.. skor by si baterku dobil napr so stabilizovanym zdrojom, kde si nastavis 14V a napr. na 55Ah bateriu 5,5A a za 10 hodin mas baterku nabitu.. Tieto nabijacky co predava tesco a spol su konstrukcne stavane uplne inac.. napisu tam 12V/4A a v skutocnosti ked to zmerias ampermetrom pri nabijani zistis, ze nabijacka dava volaky 1-2A viac nie.. a To taku 55Ah by si musel nechat nabijat cca 30 hodin, aby bola uplne nabita a nie po 5 hodinach ides meriat nieco..lacne nabijacky sa neplatia kupovat..pri uplne vybitej baterie ide bateria do skrtatu, kde ti moze pri nabijani takou nabijackou nabijacka zhoret...pretoze ju baterka vyskratuje..

tak hele frajere, mám LIDL nabíječku už dobrejch pár let a zatím nezradila, nabila vždycky a všechno.

Dává přesně takový proud jako slibuje, je elektronicky řízená.. (narozdíl od Tesco nabíječky, která je "obyčejná" transformátorová)

Takže neházej špínu na něco co jsi neviděl. Bavím se o nabíječce viz obrázek

mirek3*

mám tu samou, kromě jednou uplně mrtvé 75A baterie z citrónu (tam jsem použil transformátorovou a uspěšně aspon na nastartováni - pak ttedy už opravdu ani tuk) nabíjím skútr, mot, i auta cca 5 let vždy úspěšně. Z mne Lidl v pořádku. Co nebylo v pořádku z Lidlu, tak solární powerbanka pro mobil, to byl shit jako sviňa.

mjany
Solární nabíječka shit? To je slabé slovo. Vyhozené peníze, vůbec se na slunci nedobíjela a kapacita pochybná. Dodnes mi leží na dně šuplíku. Ale ostatní věci z Ludlu u mně Ok.
jabraka*

Lídl nabíječka je OK.


doplněno 11.06.17 09:00:

Hustota elektrolytu je u nového akumulátoru skutečně spřažená s velikostí nabití.Pokud jsou ale články zasulfátovány,vážou na sebe část iontů kyseliny sírové a tím se kapacita baterie značně snižuje.Elektrolyt nemůže proto nikdy dosáhnout maxima ani po dlouhodobém dobíjení.

JABRAKA

zepe*

Jen doplním také mám tuto nabíječku a je supr.

recenze baterie nejdete zde takže prrrrrrr

 

humbucker*

0x

Ahoj. Taky mám takovou červenou nabíječku na 12 V z tehdejšího PLUSu. Lepší jsem zatím neviděl. Nejlepší na ní je to, že při dokončování nabíjení snižuje nabíjecí proud až tak, že ho zastaví na 0. Taky se nesmí zkratovat skřipce, protože hned se spálí 20A pojistka. Jen ta z Lídlu není pro mě moc dobrá. Ale chyba bude asi spíš u mě. Proti té červené má trošku složitější nastavování. Sousedi ji mají pořízenou pro 6V a 12V kůli motorkám a prý maká taky dokonale.

doplněno 29.12.13 18:05:

A dobíjjejí gelovky i klasiky.

mirek3*

dokonce i skleněné AMG. Používám je na moto.

 

jyri*

0x

bud to má baterka za sebou nebo si proste koupill vadnou nabiječku a pro přístě řeknu todle NIKDY NEKUPOVAT TAKOVÉDLE VĚCI V SUPERMARKETECH! v supermarketech kupovat max jídlo apod. takovédle věci bych tam nikdy nekoupil a mám k tomu své duvody to bych si na tvém míste radeji pár stovek priplatil a koupil nějakou kvalitní hele stejně máš jí dá se rict na furt tak proč si za to pár stovek nepriplatit

Nevím jak v ostatních supermarketech, ale Lidlová nabíječka je solidní. Mám i tu na klasické baterie (AA, AAA, 9V atd.) a super. Pro každou baterii samostatný obvod, takže se nestane jako u běžně dodávaných nabíječek k sadám baterií, kde je jen jeden obvod pro víc bateriíí, že se dobije jen nejméně vybitá pak se nabíječka vypne a hlásí nabito.
Ale to jsem odbočil od tématu.

Dobrá rada, ale ne pro Lidl.

Například to různé hobby vybavení z Lidlu je docela kvalitní a odpovídá cca trojnásobně dražšímu zboží ze specializovaných obchodů.

 


0x

Zapomněl jste napsat jednu a to při nabíjení akumulátoru skoro nejdůležitější věc. Jakou teplotu měla baterka, resp. elektrolyt při nabíjení. Je to dost opomíjená věc. Kdysi jsem o tom četl nějaký článek od T. Hyana, kde popisoval docela rozsáhle rozdíly v nabíjení při různých teplotách. V teplotách pod nulou téměř nelze nabít, jen částečně "vzkřísit", ale ne kvalitně nabít. Teplota je ideální +20 st. a víc.

 

dusger*

0x

Nabíječka z lidlu je za ty peníze velmi dobrá, ale nabíjí jen "dobré" baterie, neumí opravit již poškozené baterky. K tomu se musí použít mnohem dražší a výkonnější nabíječky a funkcí desulfatace. Takže netřeba hanit zboží jen proto, že nedělá to, co prostě neumí.

jabraka*

Desulfatace olověného akumulátoru je značně problematická.Existují spíše postupy,jak jí zabránit,než přetvořit síran olovnatý na článcích baterie,do formy,schopné opět využívat elektrochemickou přeměnu.

JABRAKA

 

 


0x

Nabíječka z Liedlu funguje celkem spolehlivě (pokud tedy funguje) a hlavně záleží jaká je baterka, jak je stará a v jakém je stavu... Stačí "poškodit" akumulátor" jedním vybitím dpo mrtě a už je dokonce jejího života poškozená... Nikdy už nebude mít takovou kapacitu jako od nova...

alfi

Zdravím, no ono záleží nejen na stavu-stáří baterky, ale i na jejím technologickém typu. Např. "bezúdržbové" (bez nutnosti dolévat "vodu") označované Ca-Ca technology, prostě "kalciovky" je potřeba do plného nabití dostat napětím o cca 0.6 - 1 V větším, než normální aku, což lze v autě těžko zajistit, když má altík vestavěný regulátor (dneska už asi všecky) pevně nastavený na 14.4 až 14.8 V , vpřípadě externího regulátoru je to maličkost požadované zvýšené napětí nastavit. Solidní výrobci na tuto skutečnost, že je nutné pro nabití do plného stavu použít zvýšené napětí (až 15.5 V), alespoň jednou za čas, upozorňují v manuálu -knížečce k aku. Takovou baterii nemá "elektronická" nabíječka šanci nabít, kór když už je trochu jetá. Chce to prostě obyčejnou trafo nabíječku s napětím naprázdno 16 - 18 V (lze samozřejmě realizovat i pulzním měničem) s proudem 5-10 A a ohlídat si dobu nabíjení podle plynování článků, teploty batt a předpokládané kapacity. A baterka bude pak sloužit dál. Navíc tyhle "bezúdržbovky" Ca-Ca mají mnohem větší samovybíjení, takže je možné, že po měsíci stání nenatočíte, i když je batt relativně nová. Já kdysi natočil Š440 s batt Akuma 50 (50Ah) po návratu z vojny na druhý pokus-bez dobíjení samozřejmě. Tak pozor na bezúdržbovky, obyč batt bez Ca je lepší (navíc má menší vnitřní odpor), akorát musíte občas doplnit destilku.

Já si vloni napodzim např v jednom márketu koupil Ca-Ca baterku 110Ah "no-name" za 850,- - no nekupte to..., moje 150sátka v dodávce už měla jen cca 30Ah - stáří 10let. Regulátor altíku jsem pošteloval na vyšší napětí, a minulou zimu přežil OK - Ratatata a start (u mojeho auta je to navíc trochu složitější, ač je to zážeháč, tak má-dodělané- i žhavení a předehřev celého sacího traktu-v mrazu 30A / 10-15 minut , navíc velká komprese a dlouhozdvihový motor-nejhorší kombinace pro startování, navíc jezdí na né zrovna moc vznětlivé palivo, tak to chvíli trvá, než to chytne..., starter bere 480A) , letos už ani tuk jak přišla zima. Někde cestou jsem však koupil batt Bosch 90Ah, normal(né Ca-Ca) za 900,- , tak jsem si vzal dvě. Je to uplně jiná liga, i bez aktivace nabíječkou(tak jak byly z krámu) to udělá i požhavení 20min - je větší zima, -20°C to je RATATATA! , na A-metru 550A napětí batt 10.5V . Regulátor jsem zatím na zimu nechal nastavený na těch 15.5V (pro Ca-Ca) - jezdím jen krátké trasy, na léto to samozřejmě stáhnu.

Tím chci jen naznačit, že na vině "poruchy" při nabíjení batt nemusí být jen nabíječka, která si hlídá napětí a proud OK, ale i typ, provedení a systém a opotřebení daného aku.

Zdraví Alfi.

 

achjo

0x

Milí rádcové,

než budete radit a kritizovat nějaké nabíječky, tak si laskavě přečtěte dotaz.

TAZATEL SE NEPTÁ NA NABÍJEČKU, ale PTÁ SE NA BATERII.

vorpommern
A tahle otázka je víc jak čtyři roky stará.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]