Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Duše do ráfků kol

Od: jyri* odpovědí: 16 změna:

Dobrý den chtěl bych se zeptat mám duše do kol a ptám se muzu to dát do ráfků v kterých kdysi duše nebyla které byly bezdušové?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

moto*

1x

Samozřejmě že ano, no problem, jen se musí ventilek v ráfku vyhodit.

Jen chci upozornit na to, že za letních veder se kola s dušemi více zahřívají a klesá životnost pneumatik.

doplněno 16.12.13 19:02:

Vlastní zkušenost. Ověřeno.

doplněno 16.12.13 19:11:

To solenza: proto se dává do kola s pneumatikou mastek. V době bezdušových pneumatik lidé zapomínájí že existuje a k čemu sloužil. Při montáži s duši je nutné i pneu pořádně uvnitř vyčistit a překontrolovat zda není vnitřek kordu poškozen. A potom nasypat mastek a pořádně rozetřít po celé ploše uvnitř. Je tedy fakt, že servisáci to dost flákají, většinou to dělají jednodužší lidé, tedy ve větších servisech. Pokud to dělá přímo majitel malého servisu bývá zodpovědnější.

doplněno 16.12.13 19:28:

to diesel: to mi přijde jako jedna z mnoha nepodložených pověr, u kol s duši může se samozřejmě strhnout ventilek v duši. Jinak tedy nevidím logoický důvod a to co řekne servisák jaksi neberu vážně. Třeba to bude i tím, že se dojíždí s dušemi nějaké starší šunky.

jirkamatapat*

S tím zahříváním,to je vlastní zkušenost,nebo jedna paní povídala?

 

solenza*

1x

Duši použít lze, ale nápis TUBELESS musí být z bočnic pneumatiky odstraněn.

doplněno 16.12.13 16:39:

Ale vázně. Použití duše v bezdušové pneumatice moc nedoporučuju. Bezdušové pneumatiky mají často vevnitř na obvodu drážky, které duši při jízdě postupně prosekají. Po cca 30 000 km budete mít duši, jako když ji prořežete nožem.

To Solenza BINGO!

Ještě bych doplnil-(bez záruky,bylo sděleno servismanem!) že pneu s duší je nebezpečnější než bezdušová ,teda resp v proražení duše-vzduch prý inikne daleko rychleji z duše než z bezdušové pneu !

jyri*

Upřímně to chci na autocross jelikož minulý rok tam jezdily napr favority klasicky náhon na předek a při rychlejším projetím zatáčkou se guma sezula pak tam byl frajer taky s favoritem měl vepředu duše a nesezul ani jednu gumu a to řezal zatáčky jeste rychlej proto to chci

No,tak si tam daj nizsi profil.Ked to chces na Facko tak tam nedavaj vysoku bocnicu 70/80 ale daj tam nizsiu 50/60.sirsi behun a tak sa to podla mna nevyzuje.Ten pomer behuna k bocnici bude iny a pneu bude stabilnejsia.Uvediem priklad.Standardne na Facko sa dava 165/70 R13.

Osobne by som volil rozmery : 175/65 R14,185/60 R14,175/50 R13,195/50 R15,205/55 R16.

Ako to tu uz niekto pisal,tak duse by som nedaval prave kvoli tym drazkam...a ze sa to vnutri vyderie tak do 15000km-osobna skusenost..na skodovke sme kedysi davali dusu do MATADOR MP5 kvoli bocnemu prierazu ktory sa nedal zalepit.bolo to tam 12 tisic km a potom to pustalo stale viac a viac.Po 15000 km praskol kord,pneu sa nadula (bublina) ale to uz bola pneu zjazdena takze na vyhodenie.

doplněno 17.12.13 06:36:

google.sk/...

doplněno 17.12.13 06:37:

Tato pneu to bola-vid hore odkaz..

k2

Mozna nevyzuje, ale tazatel prijde o vsechny plomby a auto o bodovy svary. Navic s sirsi gumou to auto vubec k2nepojede.

jyri*

přesně tqk a já tam chci vyšší gumy i kvuli tomu aby se mi malinko zvedla světlá výška auta

 

 

falconer

0x

Tezko, vzdyt bezdusove rafky maji svuj ventilek.

jyri*

ten je vyměnitelný dá se krásně vyrazit

hujer123*

Vy jste nikdy neviděl nové disky? Kdyby ano, věděl byste, že se dodávají bez ventilku, ten se vkládá až při montáži pneumatiky a volí se délka tělesa ventilku podle provedení ráfku, případně u plechového podle druhu použité ozdobné poklice.

 


0x

Jednou jsem měl defekt na blbém místě, pneuservis mi to zalepil a pro jistotu mi dal dovnitř i duši. Takže moje odpověď je ano. A teď si vyber

falconer

Vzdyt rafek ma svuj ventilek a duse svuj, jak jste to do toho rafku napasoval? respektive nafoukl

A to je takovy problem ten diskovy ventilek vyndat?

Bezdusove pneumatiky neznamena, ze tam duse byt nesmi, ale nemusi. Neni vzacne, ze se z ruznych duvodu do bezdusove pneumatiky duse vlozi.

Ovsem ne kazdy disk toto umoznuje. Na beznych autech by se ale nechali spocitat na prstech jedne ruky truhlare s 30 letou praxi.

Takze lze skoro s jistotou napsat, ze na vase kola i disky duse dat pujde a bez problemu to bude fungovat.

jyri*

Dobře děkuji moc a mimochodem pro pana falconer ventylek vyndat jde jdee krásně vyrazit popravdě by se měl měnit při každé výměné bezdušových pneu

aroff

falconer, pokud člověk něčemu absolutně nerozumí a je to pro něho "španělská vesnice", neměl by se k tomu vyjadřova, jinak ze sebe udělá jen troubu.

jyr, něčekám, že budete dávat duši doma, ale v pneuservisu, tam si lehce z bezdušovým ventilkem poradí a prostě ho odříznou zevnitř ráfku. Pak vloží jednoduše duši.

Odpověď zni ANO

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]