Nejste přihlášen/a.
Zdravím, potřebuji si koupit auto v zahraničí. Jazyk zvládám na úrovni domluvy, téma o autech a nějaké odbornější slova mi už dělají problém, takže od prodejce toho moc nepochytím. Bude to nějaký japonec, rok kolem 95, cena kolem 30 tis v přepočtu. Problém je, že o autech vím, jen, že má volant a 4 kola. Potřeboval bych pár základních rad na co se u takových vozů zaměřit, kromě toho aby při zkušební jízdě jel. Nebo nějaké odkazy na net, kde jsou velice jednoduše popsané části mot. prostoru a jejich funkce? Dík
Základem je servisní knížka a prostudovat historii vozidla. Jak byl dělán servis a ujete kilometry. A také majitele. Ideální stav je kupovat po prvním majiteli a pokud možno starším a rodilém domorodci. Při nákupu se vyhýbat pokud možno imigrantům v případě Německa i raději bývalým dederonům.
Co se týká technické části, jednak je dobré si v nějakých diskusích třeba pod testy přečíst názory uživattelů, japonci jsou híodnocení převážně kladně. Druhak je dobré si sebou vzít nějakého znalého mechanika.
Sám občas něco přivezu, at auto nebo motorku a zatím jsem se nanapálil. Na kšeft to ale nedělám, pokud bych měl dělat poctivě, nedá se na to vydělávat. Garážovým rovnačům a státčeům kilometrů nelze konkurovat.
doplněno 15.12.13 13:23: buss: není to auto na doživotí, záleží na nájezdu a kilometrech a také o jakou kategorii jde, zda o něco původně levného nebo robustnější střední třídu a výše
já jsem letos chtěl rušit Forda z roku 86, mám ještě nové auto, nakonec jsem nechal udělat prahy a prošel STK na další dva roky, má motor jako zvon a možná jej ještě pošlu i na další STK, v zimě ač dízl, startuje lépe než to nové, mám tam tedy větší baterku
je to ještě auto a kdybych to stejné mohl koupit nové, jdu do toho
Neberte to spatne, ale na automechnika se clovek uci 3roky prezencniho studia. Posouzeni stavu 13let stary ojetiny na zaklade precteni par clanku na internetu a prohlednuti obrazku povazuji za ponekud odvazne.
Vemte si s sebou nekoho znameho ci kamarada, kdo autum alespon trochu rozumi (nemusi to byt nutne automechanik). Druha vec je, zda se vzhledem k dalsim nakladum (dovoz+prihlaseni) takova koupe vyplati, ale to uz je Vas boj.
Aneb lahodné sousto pro prodávajícího...i kdyby vás to mělo něco stát tak sebou vemte někoho znalého,ušetříte si hodně pozdějších problémů...já jsem se na automechanika učil tři roky a věřte že po vyjití školy toho víte tak polovinu co potřebujete,a to když se dobře učíte,teprve po pár letech praxe a nějakého odhodlání se z vás může stát profesionál...po přečtení pár nějakých článků stejně víte prd a pořádně vyčůraný prodejce vás velice snadno podvede...tot můj názor
Pokud je to mysleno vazne, tak doufam vite, ze auto s volantem vpravo v CR oficialne prakticky neprihlasite...
Jedu tam studovat cca na 1,5 roku. Auto tam koupím a taky tam zůstane.
doplněno 15.12.13 16:04:potom ho zkusím prodat nebo daruju na nd.
Tak pokud je to takto, tak bych opravdu hledal pomoc mezi tam zijicimi cechy. Ty japonci tam v 99% nebudou jako "evropske modely" takze o takovychto autech ani zadne ucelene technicke info v CJ nedostanete. Navic je otazka, zda nekoupit nejaky automat - nevim za jak dlouho se da zvyknout na obracene razeni...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.