Nejste přihlášen/a.
Zdar, já osobně když je pod nulou tak po ránu nechám běžet motor před jízdou aspoň 3 minuty aby se trochu zahřál motor , Někde jsem ale četl že je to prý zbytečné, Co o tom víte?
Mám naftu...
A to já si při mrazu nastartuju, nechám běžet motor se sytičem, zapnu foukání, jdu si oškrábat okna a pak teprve vyjedu, protože vyjet za většího mrazu se Škodou 105 s absolutně nezahřátým motorem je věc nemožná a motor už šlape 32 let, takže ani v tomto postupu problém nevidím
ale u toho dieslu, pokud se opravdu téměř na volnoběh nezařeje, bych řekl že je to jen škoda nafty pokud je auto schopno po nastartování hned v klidu vyjet, tak bych to tak dělal.
No ale chvíli bych stejně musel počkat, chvíli padají otáčky.Taky se vám při startu po ránu z výfuku kouří jak z lokomotivy? Mám diesel ale přes den nekouří
zbytečné...a navíc to škodí motoru. Za cca 5 min na volnoběh se motor neohřeje tolik, aby rozehřál olej a správně mazal..tudíž v téhle době dochází k největší opotřebitelnosti motoru. Správně je, se ihned rozjet ( žádný dupnutí na pedál) a jet. Tím zkrátíte dobu rozehřátí oleje a včasnější správné mazání motoru...
Já myslím, že to chce prostě používat rozum. Obecně se doporučuje zahřát auto pomalou jízdou, tak aby se rozhýbalo a zahřálo mazivo i v ostatních částech vozu - diferák, ložiska I když u dnešních maziv už to asi takový problém nebude. já příjdu k autu, nastartuji pak očistím okna atd.. a pomalu vyjedu. Samozřejmě to zas nechce hned začít závodit. Není potřeba nechávat auto půl hodiny nastartované - není tobulldog -, ale pár minut mu neublíží. A ten argument, že studené auto na volnoběh nemaže, podle mě, nemůže dnes obstát. Dnešní maziva jsou už vyráběna tak aby byla účinná za velkého rozmezí teplot.
většina "doporučení" o jízdě hned po nastartování pochází z per ekologů- studený katalyzátor nepracuje a rychleji se zahřeje jízdou-jenže-vyjet v okamžik startu-čili už pod zátěží(motor už musí vykonávat práci potřebnou k rozhýbání tuny a více materiálu hmotnosti celého auta) znamená jednoduchý fakt,že olej se prostě nestihne-ačkoli čerpadlo oleje pracuje od startu motoru,dostat až nahoru k ventilům vačce(kám) atd.-takže v tu chvíli jede(pokud hned po nastartování pojedete) vačka+celý vrch motoru nasucho,což znamená velmi vysokou abrazi(neboli otěr) a ahoj-takhle to budete dělat tři čtyři roky a jaká byla vačková hřídel(nedejbože s variabilním časováním ventilů)-a na tu vám žádný z rádoby ekologů nepřidá ani kačku...Takže z tohoto jednoduchého důvodu je velmi rozumné nechat motor běžet chvíli na volnoběh(min.zátěž)-protože fyzikální zákony ani poučky ekologů,a ani doporučení výrobců,prostě nezmění...
To Erik-sice s Vámi s tím že chvíli po startu nemaže vrch motoru nesouhlasím,ale jinak je asi fakt ,že ten výmysl -nastartit a hned vyjet-je z pera EKO teroristů ,stejně jako jiná kurvítka v autě nebo třeba jen úsporky v domácnosti!
Zkus si někdy sundal víko ventilů a nastartovat motor bez. Uvídíš jak dlouho trvá, než tam dojde olej.
Sám za sebe ti mohu říci, že je to tak rychlé, že budeš mít ten olej všude.
chlapi,s tím mazáním-ono je to trošku rozdíl-např.vodovodní řad pod stálým tlakem a cokoli,co musí nejdřív čerpadlo tlakovat-at třeba právě motor,hydraulika,studna atd.atd.-do doby než je čerpadlo schopno tlakovat ("dopravit") poměrně hustou kapalinu s velkým vnitřním třením (např.právě motorový olej),jde vrch motoru na sucho-no a ve chvíli kdy zvýšíte otáčky nemazaného motoru(na volnoběžné se se studeným motorem nerozjedete,pokud tedy nemáte 5.7 V8) je tření,abraze,tím větší...-obecně to osvětluje celý vědní obor ,dynamika kapalin...,a bude se klidně hádat-tak to prostě je,ale na druhou stranu obecně se o tom moc nemluví,poněvadž v tu chvíli by doporučení výrobců vzalo za své...Ale dělejte si klidně každý se svým motorem a svým autem co uznáte za vhodné-je to vaše za vaše kačky...:D
Motor maže po několika otočeních klikové hřídele. I tak velké motory jako jsou na lokomotivách stačí předmazat(mají na to speciální čepadlo) 1min. Poté se startuje. Takže u auta je argument o potřebě promazání platný tak, no, dejme tomu do 5sek. Víc je to blbost.
Něco jiného je užitečnost protáčení na volnoběh u stojícího auta. Tady to asi bude rozdíl, mezi naftou a benzínem. Naftu neznám. U mého benzínu se motor prohřeje znatelně rychleji na místě než jízdou.
Když se motor na volnoběh nezahřeje a to platí pro oba typy -benzín i naftu- tak to ku...někdy zkuste nechat blafat na volnoběh a do půl hodimy,pokud není chladicí soustava OK ,máte uvařeno!
Jaký je rozdíl na vonoběh na místě nebo malé otáčky za jízdy.Max v tom,že na větší teoreticky více maže,ale zase se podívejte na třeba 15W40-je to olej který má mez čerpatelnosti při -25°C z čehož plyne že v průměrné teplotě (zimní ) je čerpatelný vždy,pokud vezmete 10W tak je tato hranice ještě níže a přitom jsou to oleje jak 15W40,tak 10W40 pro CELOROČNÍ provoz.Nemaže tak možná jednu či dvě první otáčky motoru.
To Stireček-to je snad jen to jedno mínus pro svým způsobem vyhozené peníze za klapání motoru na místě.
Osobně jak na dehtu tak i na benálu jsem to řešil takto -jsou -li zamrzlá okna,či zasněžené autí-nastartím oškrábu přední,zadní a obě boční okna ,okna na zedních bočních ne, a jedu,nesjou-li nastartím a jedu!
Jelikož po výjezdu jedu 9 km jenom z kopce bez "plynu", tak v zimě bych prakticky bez předešlého startu a 5 min stání nemohl ani vyjet, jelikož bych nic neviděl přez zamrzlé sklo.Mám naj. 328 000 a rozhodně tímto každodením zimním startováním jsem motor jak vidno nezničil...
je to volovina.. ten motor maže na vrchu po pár vteřinách.. a diesel je to uplně zbytečne.. ještě když je chladno tak ta ručička se jen tak nepohne.. takže ja když chci mit teplo tak musim jet.. benzin se zahřeje po pár minutách..
doplněno 17.11.12 17:07:a mám takovy dojem že čím vyšší otáčky tim vyšší tlak a tím lepší oběh...
Ahoj, nechci zakládat nové téma, protože mám podobný dotaz. Auto máme přes zimu v garáži a nejezdí se s ním. Má cenu kvůli baterii třeba jednou týdně auto nastartovat a nechat běžet dejme tomu 10 min než se zahřeje a pak vypnout?
pokud se nejzdí, tak baterii vytáhnout a mít ji nejlépe doma v teple, nabitou. Přes zimu by měla nabitá v teple vydržet, ale určitě není na škodu občas ji dobít nabíječkou. Při startu v autě akorát bude trpět a za těch 10 minut se moc nedobije, určitě je lepší dát ji pryč a do tepla
doplněno 18.11.12 21:27:a kdyby se vám nechtěla vytahovat ven, tak občas dobít nabíječkou přímo v autě, aby to bez potíží přežila.
Jasně, tak 2x za zimu jí dobíjím. A pokud bych jí nevyndaval, tak to nastartování je tedy úplně zbytečné nebo baterce aspoň trochu pomůže?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.