Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Felicie - co to je v motoru?

Od: papousek11* odpovědí: 21 změna:

Zdravim vás přátelé mám feldu jednobodovku a chci se zeptat na obrazku jsem zakroužkoval nějakou vrapovou hadici kterou mám prasklou chci se zeptat k čemu slouží a kde bych jí objednal na netu děkuji


 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

2x

To černé (krabka) ve tvaru trojúhelníku je rezonátor a montoval se jen na 50kW verze k vůli hluku sání při vysokých otáčkách (něco jako tlumič).

To podtím je kopex hadice. Hliníkovopapírová trubka, která se dá tvarovat. V mrazech tudy sání saje vzduch od svodů výfuku, aby se motor lépe ohřál a líp chytal (aby nesál ledový vzduch). Pak se dle teploty klapka bimetalu v hrdle sání z této hadice přepíná na gumový chobot, který saje vzduch pod světlem. Horký vzduch je totiž nežádoucí.

Jen ve studeném vzduchu se dokáže palivo dobře nasytit. Ale mrazový vzduch je špatný.

Hledej kopex nebo vrakáč. Lze použít i s Favoritů. Nejdelší tato hadice je na Felicii 1.6MPi VW AEE motor

papousek11*

Já mám 50 KW me se felda ohřeje na 80 stupnu cca po 8 az 10 km zahřeje se motor rychleji na provozní teplotu s touhle hadicí a může to mít vliv na spotřebu benzínu? cca litr na 10 až 13 km ted v zimě že ta hadice je praskla?

gumidek*

Na spotřebu výrazně a na ohře no..méně.

Kdyby to byla paráda, tak jí tam Škodovka montuje za příplatek

I škoda 120 tu hadici má

papousek11*

takže se vyplatí investovat do té hadice? už ohledně spotřeby?

gumidek*

Ano, navíc motor je po startu klidnější oněco dříve.

Motor nastartuješ, od svodů výfuků půjde co nedříve teplo a to se odebírá sáním do škrtící klapky (BMM vstřikovače) a ten zbytečně neobohacuje příliš směs ...>>> spotřeba

Po ohřátí motoru je ta hadice nevyužitá. Motor ji využívá jen při chladném počasí a při studeném raním startu zvláště v zimě. Při mrazech je využívána i za jízdy, kdy studený vzduch při jízě bimetal přepíná zpět na tuto hadici a motoru dává vlahý vzduch místo mrazivého. pak třeba na křižovatce zase bimetal přepne náporové sání a tuto hadici nevyužije.

Takto to má uvnitř té trubky filtrboxu pracovat.

Když tam nebude ta hadice, tak budeš brát teplo jen od motoru a to u studeného startu nebude (od svodů to bez hadice do sání rozhodněnedoletí (není to vysavač...jen to dejchá na volnoběh).

doplněno 26.11.13 19:32:

Co vrakoviště? Tam jich bude...

cc-autodily.cz/...

autobyznys.cz/...

papousek11*

já jí mam uplne zrezlou a z vrakáče mám strach aby aspon chvíly vydržela ta v tom odkazu je ona? ty rzoměry? a chtěl bych se zeptat když je na dvě pulky tak to nejde ničim přetesnit nějakou gumou nebo něco?

no dám zkušenost otec jí ve svý feldě 1,6 nemá už léta a prd se děje :D

gumidek*

No ono je to kvůli splnění emisí> spotřeba studeného motoru.

Holt ekologové

Tazatel ty dvě půlky může opásat hliníkovou páskou. Prodává se třeba v Hornbachu a slouží většinou na dotěsnění vzduchotechniky

papousek11*

Tou paskou to bude stacit? aby se mi to nerozstavilo

gumidek*

Neboj, je to hliník. I obalení alobalem by možná stačilo, ale ten to neutěsní. I když pořád lepší jak nic. Ale i to nic nebude mít výrazný vliv na funkci ...rostlináře

Je to jen k vůli těm ekoteroristům ke splnění emisních limitů i u studeného motoru v mrazech a i trošku kapek paliva to ušetří

papousek11*

a myslíte že obalena tou paskou bude mít stejný učinek jako nová? myslim tesnost

k2

A ma to smysl u hadice, ktera stoji nova 55Kc, resit?

papousek11*

plus nějaky postovny prave tak premejslim co je lepsi

lol*

A poradíte mi někdo, prosím pěkně, jak zadělat díru po te hadici?

Jde mi o to, že je prasklá a chci ji dát pryč, tak po ní ve svodech asi zůstane díra. Tak jak bych ji mohl zadělat?

Děkuji

martinhajek*
Ve svodech po ní žádná díra nezůstane, jen nátrubek v tom sběrném plechu nad svody. A ten ucpávat nemusíš, ten ti urezne sám...
martinhajek*
Ekologové v tom prsty nemají. Pod škrtící klapkou dochází při volnoběhu, částečném zatížení a u karburátorů i při brždění motorem, kvůli prudkému snížení tlaku k silnému vypařování benzínové mlhy a tím pádem k výraznému schlazování směsi. Tak silnému, že může pod škrtící klapkou namrzat vlhkost z nasávaného vzduchu, zvlášt pokud je motor studený a nasává se vzduch s teplotou pod deset stupňů celsia.
Takže proto je u motorů s centrální přípravou směsi tzv. "teplé sání". Vícebodové vstřikování ho nepotřebuje, přesto se i u něj často používá, k rychlejšímu odpaření benzínu ve směsi.

 

 

demijan*

0x

no to je fotka teda ,žádnou hadici nevidím,jedině poradí někdo kdo má felicii a ví co tam je přesně.Kdyby aspoň byla větší fotka.

papousek11*

Víkm je to malá obr. ale lepší nemám je tam nějaká hadice vrapová která je zapojená z výfuku do té vzduchové části a mám jí prasklou na 2 půlky

 


0x

mám dojem že ta hadice je nacvaklá v držáku u svodů výfuku a slouží k přisávání teplého vzduchu za mrazivých rán

doplněno 26.11.13 18:52:

skoda-dily.cz/...

papousek11*

dabel kde se dá ta hadice objednat na netu nevim pod čim ji mam hledat a chtel bych se zeptat jakej účinek na ohřev motoru má v zimě? jestli mi to stojí to objednat felda se mi ohřeje cca po 8 km na 80 stupnu

 

777

0x

To je hadice sání teplého vzduchu,v zimě to saje teplý vzduch do sání...objednat ve škodovce

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]