Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Utahování zadního bubnu

Od: alios* odpovědí: 5 změna:

Dobrý den, jaký je prosím postup při dotahování zadního bubnu na Škodě Felicia?Má se dotáhnout napevno matice a pak povolit o 1/8-1/2 nebo jak?Díky předem.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

sf*

3x

Doslovný přepis z JAK NA TO:

-zvedneme zadní část vozidla a vozidlo řádně podepřeme.

-uchopíme kolo vlevo a vpravo a zavikláme jím. Ložiska musí mít určitou vůli, ale ne velkou.

-pokud potřebují ložiska seřídit, sejmeme kolo. Potom pomocí sekáče nebo šroubováku uvolníme krytku z náboje kola.

-vyndáme závlačku a uvolníme pojistku nábojové matice.

-utáhneme matici momentem 15 Nm a současně otáčíme bubnem proti směru hodinových ručiček.

- po obvodu brzdového bubnu poklepeme kladivem, abychom uvolnili válečky v kuželíkovém ložisku.

- povolíme nábojovou matici o půl otáčky a znovu ji utáhneme momentem 5 Nm.

-nasadíme zpět pojistku matice a zajistíme ji závlačkou.

-narazíme zpět krytku náboje.

- znovu zkontrolujeme vůli ložiska, ložisko musí mít nepatrnou vůli.

-stejným způsobem zkontrolujeme náboj druhého kola, namontujeme kola a spustíme vozidlo na zem.

doplněno 20.03.09 07:09:

Po vypáčení krytky a vyjmutí závlačky doporučuji kolo opět namontovat. Budete mít větší cit v ruce při kontrole vůle.

 


0x

Tohle se u vetsiny aut utahuje minimalne na 200Nm. U hnacich naprav i daleko vic. Takze to utahni na krev (nejlepe trhakem z goly). Prece nechces, aby Te kolecko nekde v zatacce opustilo.

alios*

To máte pravdu, ale toto je systém škoda, tam ložisko musí mít určitou vůli, které se vymezuje.U ostatních vozidel se to může normálně utáhnout.Ale pokud se to udělá špatně hrozí zničení ložiska a zaseknutí bubnu.Proto potřebuji vědět, správný postup.

Můj bratr to dělal tak ,že to dotáhnul a povolil o půl kola zpět.-Felicia 1.3 r.v.95

 


0x

Neznám přesně konstrukci tohoto dílu u Škoda Felicia.

Zásada je však : pokud se to týká hnací nápravy , kde jsou ložiska kuličková , dotáhnout napevno. U nápravy která neni hnací , jsou zpravidla kuželíková ložiska a ty je potřeba dotáhnout tak , aby měla malou vůli (pozná se to při ručním pokývání nadzvednutého kola po dotažení a případném malém uvolnění matice).Na ložisku by měla být co nejmenší , ale citelná vůle. V opačném případě (bez vůle) se ložisko při provozu bude zvýšeně zahřívat , vyteče mazivo , ložisko poběží nasucho , zadře se a to může poškodit celý čep kola.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]