Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
zvažuji koupi nového vozu,ale má zadní náhon. Bydlím na horách, tak se trochu obavám. Myslím, že jezdím docela obstojně,v zimě jsem neměla zatím žáden větší prodlém ovšesm s předokolkou.
Díky za případné odovědi.
Jediné, na čem záleží, jsou pneumatiky a řidič(ka). Nešikovná je jen kombinace motor vpředu, náhon vzadu. Ale žigula snad neplánujete.
Najezdil jsem toho dost na sněhu v Krkonoších a Jizerkách i s Wartburgem a ani jednou jsem nemusel obouvat retězy. A ani jednou jsem nemusel do kopce couvat. Ač se to nezdá, tak ani v horách nejsou silnice nějak moc strmé. A nějaký 12% sklon nezpůsobí nějak markantní změnu zatížení náprav. Pokud budete jezdit po sněhu, chce to na zimu nedávat efektní široké pneu - čím užší, tím lepší - a vzorek z větším podílem drážek.
A poslouchat motor a pneumatiky a rozvahu s plynem a brzdou.
Pokud má motor vepředu, tak raději nebrat. Kombinace "motor vepředu - náhon vzadu - prázdný kufr - jízda v horách" je velmi neštastná. Ideální je zadní náhon a motor vzadu (pokud neuvažuji čtyřkolku nebo rolbu), ale takových aut už moc není...
..."pokud neuvažuji čtyřkolku" - pak nebudu řešit jestli předohrab nebno zadohrab. Dobré gumy mohou znamenat také pneu s řetězy nebo nastřelenými hřeby...
takovej Žiguli, se v zimě na sněhu nerozjel skoro ani na rovině. motor v předu a náhon dozadu bych nebral
Kombinaci motor vpředu - náhon vzadu měla většina aut až do 70 let a nikdo si nestěžoval. Naopak, měl jsem Wartburga s motorem i náhonem vpředu a s rozjezdem na sněhu byl taky neskutečný problém (jednou jsem musel do mírného zasněženého kopce 3 km couvat). Samozřejmě motor i náhon vzadu je na rozjezd na sněhu mnohem lepší. Teď mám motor vpředu a připojitelný náhon na všechny 4, ale jezdím prakticky jen na zadek. Předek připojuju jen výjimečně (v terénu) a problém nemám. Žiguli a Š1203 ovšem byly kapitoly samy pro sebe.
doplněno 02.11.13 18:24:
žigulík se 4 pytli cementu v kufru vyjel všechno. Je to jen o zatížení hnané nápravy. Auto s předním náhonem a lehkým motorem bude mít také problémy. Viz Wartburg, ale i favority občas musely couvat. naopak auto s 2 l dieselem vyjede vše.
Ono spíše asi záleží na řidiči.Nikdy jsem z fiatem (fiat polski 125 P - 1300) Nikdy nebyl problém seděl dobře,a lehký zadek? Chytrej člověk si dal do kufru pytlík písku (na příp posyp a taky jako zátěž).s rozjezdem nikyd nebyl problém a pkd trochu jo,tak ručka za určitých situací působí jako uzávěrka diferáku!Což ovšem o předohrabech nelze říci ,s výjímkou citroenů s hydrem-ty maj ručku na předek!.Jinak ještě můj postřeh zadohrab má čitelnější chování a lépe se dostane s přetáčivého smyku.MImo čtyřkolky (pkd nepočítám třeba P-V3S ) jsem měl všechny varianty-vše vpředu,vše vzadu a motor-předek,náhon-zadek!
doplněno 02.11.13 21:31:Ještě doplním,já ,sám za sebe bych chtěl zadoolku! jako byl F-125P,žigulíci a z posledních asi siera či staré škorpio nebo nwv jistě ale tuší omega,BáWa neberu tam je to jasné!
Jinak nejlepší varianta byla jeden z prototypů škody (č.ozn.nwn,nakonec šlo o vše vzadu-105-136)-motor vepředu,převodovka s rozvodovkou vzadu,tak to tak měla jedna alfa ,tzv syt.transacle,tam byli ještě koutouče ne u kola ale u rozvodovky.Optimální rozložení hmotnosti 50% na předek a 50% zadek!
Z dnešních aut bych bral náhon na předek nebo čtyřkolku...motor v předu a náhon na zadek není na sníh moc dobrý...ovšem kteroukoliv předokolku strčí hravě do kapsy škoda 1000-136 s pořádnými pneu,tyhle auta neměli ještě před 15 roky s jízdou na sněhu moc konkurence,kromě ojedinělých čtyřkolek
A já šel bych do zadokoly/AWD, vždy se tam dá přihodit váha na hnanou nápravu, kromě toho do kopce se zadek zatíží sám a má taky lepší rozložení při brždění.. Zatímco u předokol je všechno špatně - při výjezdu do kopce a akceleraci se hnaná náprava odlehčí, při brždění se zas přijde o skoro všechnu váhu na zadku a když se podaří chytnout přetáčivý smyk, člověk nikdy neví, jak skončí...
Jojo, Motor vzadu je na to nepřekonatelný.. Škoda jen, že už se žádné takové auto nedělá (když nepočítám Porsche) a že je mezi lidmi tolik mýtů (založených na Škodovkách), že by to stejně nikdo nekupoval...
Škodovka s motorem v zadu je náhodou super auto,když se člověk aspoň trošku postaral tak to jezdilo pořád a v zimě s tím byla neskutečná psina...strašně jednoduchý na opravení,jednoduchý a levný na údržbu...jen ta bezpečnost tam byla teda fakt hodně mizerná,před váma jen tři plechy a trocha vzduchu,větší náraz asi čistý smrták a taky nad 110km už z toho byl motorový člun se zvukem tryskového letadla...učil jsem se jezdit na š 125L a je to asi ta nejlepší škola co může být a ta trakce na sněhu byla fakt neskutečná
Pořád ještě jednu škodovku(rapid 136)mám doma jako veterána a asi se jí těžko vzdám,je to prostě druhá holka
Motor v předu a náhon na přední taky relativně dobrý,pokud je to třeba těžší diesel tak to taky projede hodně,ani ta felda 1,3 nemá nějak zvlášt problémy na pořádných pneu,ale už se musí trošku s rozvahou oproti schade
Motor v předu a náhon na zadní jsem poznal u žigula...a teda můžu říct že horor...bez pytle písku(nebo radši dvou)to nemá ani cenu do kopcovitějšího terénu jet,jenom se to matlalo a nic(a to říkám že tam byly fungl nový zimáky,žádný shit)
No právě ta bezpečnost je asi největší mýtus, právě ty 3 plechy a metr vzduchu je lepší, než 10cm vzduchu kolem nedeformovatelnýho kusu hliníku nebo litiny. Kdyby nějaký současný auto mělo kufr vepředu, bylo by to jedno z nejbezpečnějších aut vůbec. Jen holt Škodovka byla stavěná na náraz celým předkem a ne s přesahem, jako současná auta (ale najdi si na netu crashtest Golfa 1. generace a ten je na tom úplně stejně)... A i ten rámus lidi často svádí na vlastnost koncepce, místo vlastnosti Škodovky, stejně jako zákeřný jízdní vlastnosti daný z velký části použitým typem zadní nápravy a celkovým naladěním.. Jediný skutečný problém téhle koncepce je problém s výrobou tak populárních kombíků, i s ležatým motorem je vzadu málo prostoru...
Moje první auto byla Škoda 120, teď mám Felinu a v zimě si na Škoduli rád zavzpomínám, to lítání bokem napřed byla paráda Snad někdy finance dovolí pořídit si Rapida nebo aspoň sedana 1.3.. Motor vpředu a pohon zadku jsem (bohužel) ještě neměl, ale soused se Sierrou pravidelně v zimě vozil olověný plech na dně kufru... Nepřipadá mi to jako velká nevýhoda, lepší než couvání do kopce :D
právě ty 3 plechy a metr vzduchu je lepší, než 10cm vzduchu kolem nedeformovatelnýho kusu hliníku nebo litiny.
Co se tyce crashove odolnosti aut, tak je to ponekud slozitejsi, nez si Vy predstavujete...
Šlo by to trochu rozvinout? Pokud vím, je to všechno o konstrukci deformační zóny. Motor v autě není součást kontrukce, na pevnosti karoserie se nijak nepodílí, je to jen překážka v deformační zóně, u které se konstruktéři snaží, aby při nárazu uhnula stranou. Když vepředu nic není, je celý prostor k dispozici pro deformaci
Neřekl bych že metr vzduchu je pepší než deset cm okolo kusu litiny.Vl.skušenost se seatem ibiza I jsem měl nehodu-v devadesáti levou stranou do svodidel,samo auto šlo do kopru,ale prostor pro osádku NETKNUTÝ.Známá ve čtyřiceti sjela do škarpy kde vzala pravou stranou strom,nechtěl bych sedět na místě spolujezdce-celý pravý bok byl narvaný do prostoru pro spolucestujícího vedle řidiče!
On ten kus železa vzadu ve starých škodověnkách ten zbytek vozu tlačí před sebou do překážky,kdežtopkd je vepředu,tak tjakoby táhne zbytek auta za sebou,proto jsou bezpečnější auta s motorem vepředu
Tohle. Přesně o tomhle jsem mluvil výše. Nemůžete založit vlasnosti koncepce srovnáním jednoho starého (konstrukce z 60. let a navíc s malou pozorností věnovanou k pasivní bezpečnosti) a o několik desetiletí novějšího auta. Kdyby se udělalo auto s kufrem vpředu podle moderních měřítek, byl by také prostor pro osádku netknutý, a jako bonus, deformační zóna využitá tak z poloviny
Co se týká "kusu železa vzadu".. Je to hliník. Jeden z nejlehčích motorů vůbec, nějakých 60kg v plný náloži. I s převodovkou tak 100kg. To je jeden silnější pasažér, opravdu si myslíte, že naložení spolujezdce nebo nákladu by z bezpečnýho auta udělalo smrtící nástroj? Nemluvě o tom, že pak by byly smrtící veškerý supersporty nebo i Formule 1, které taky mají motor až za řidičem.. Pevnost auta je prostě daná konstrukcí karoserie/rámu a ne umístěním motoru
Pevnost auta je prostě daná konstrukcí karoserie/rámu a ne umístěním motoru
No právě...
P.S.: Nevim, co je motor v plny nalozi, ale nastrojeny motor ze Skody 120 s prislusenstvim nema 60kg, to vazi trabantacky motor.
NZdroj: poradte.cz/...
No, motor jsem trochu moc odlehčil, vycházel jsem s toho, co mi povídali lidi, co ho tahali z auta.. Pak jsem našel info, i když se tam našli tací, co říkali, že má pod 50, oficiální zdroj neexistuje... ale pořád, převodovka váží kolem 50, pořád platí, že dohromady je to menší váha, než 2 podvyživení pasažéři na zadních sedačkách, takže to beranidlo vzadu je blbost... A taky si stojím za to, že motor vpředu je co se týká bezpečnosti při nárazu spíš na škodu
Já mám starý škodovky rád ale zase nemá cenu si něco namlouvat,s tou bezpečností to je na dnešní poměry šílený...ty plechy nejsou nijak moc silné a ještě při nárazu ze zadu působí motor jako beranidlo a ještě víc ten předek deformuje...motor možná není deformační zóna,ale když je ve předu,náraz jde na něj,kdežto když je v zadu,jeho váha pořád tlačí na auto které se ještě více deformuje
Mám starou škodovku(rapid 136 1,3 1988)...nedám na ni dopustit a hýčkám si ji jako oko v hlavě,prošla nákladnou rekonstrukcí do posledního šroubku a jezdím s ní jen na výlety za pěkného počasí...ale moc dobře si uvědomuji,že náraz ve vetší rychlosti by byl nejspíš čistý smrták,každé auto starší 20 let je na tom s bezpečností hodně špatně...viděl jsem nehodu škodovky,kdy borec asi v 60(byl ožralej) sjel z takový meze a dole chytl strom,zatímco on vyvázl ještě relativně dobře(pár zhmožděnin a pořádný šok)jeho spolujezdec který seděl vedle něj a na něj šel ten náraz neměl šanci,auto zmačkané až na sedačku a okamžitá smrt
Neříkám, že Škodovky byly bezpečný auta, nejsou. O motoru jako beranidlu jsem psal výše: je to nějakých 100kg, to by se moderní auto s řidičem a 3 pasažéry muselo srolovat do harmoniky, kdyby to hrálo takovou roli. Jenže ten zbytek auta má desetinásobnou hmotnost, takže tlačí ne motor, ale celé auto
Škodovka je nebezpečná, protože je to skoro 40 let starý auto, přímo vycházejcí z konstrukce 60. let! Nemá to ale co dělat s umístěním motoru
To je možný,ale tuhle koncepci už nikdo dělat nebude...je to celkem dobrá koncepce,ale neumožňuje udělat kombíka,zavazadlový prostor je malý,auto hůře brzdí na kluzkém povrchu,ve větší nebo menší míře jízdní vlastnosti kladiva letícího násadou napřed,to už se dneska prostě nenosí
No, ona předokola je taky kladivo, jen otočený :D Ale co se dá dělat, když je obří nedotáčivost (s občasnou nepředvídatelnou přetáčivostí) považována za bezpečnější, nedá se nic dělat...
Kombík udělat jde, Volkswagen to dokázal (typ 3), dokonce to zkoušeli u MB-čka, ale tam byl problém s chlazením (a u stodvacítky už to nezkusili). Hlavní problém je ale spíš v penězích. Motor vzadu vyžaduje hodně lehký motor, v případě varianty kombíku i hodně nízký (ideálně boxer) a to je drahá záležitost. Nemluvě o téměř nemožné, v evropě tak oblíbené, dieselové variantě... Pak je tu nutnost pořádný zadní nápravy (levnější varianta, kyvná náprava, má katastrofální jízdní vlastnosti), která by dál zvýšila cenu... A taky to, že kromě Porsche není žádná automobilka, která by měla potřebné know how. Všechno by muselo začít od píky a to jsou další náklady.. Bohužel, pro malé, sportovně laděné auto by to byla pěkná koncepce
Ahoj. Teprve v zimě mě ježdění správně baví. A ani nemusím nějak řešit předky a zadky. Stačí trocha citu na plyn a volba cesty. Dobrý gumy jsou vždycky fajn. V Praze mají kalamitu když napadne 2cm sněhu. Tak si asi dovedeto představit, co pak tropí od Turnova výš. Dva roky na Doupově byla dobrá škola řízení v zimě.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.