Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Mám Daewoo Nexii. Každý den jezdím do práce vzdálené 24km Prodává se kryt na zakrytí mřížky před chladičem. Chtěl bych si jej koupit a používat v mrazivých dnech abych dříve zahřál motor a topení mi topilo. Zjistil jsem a auto parkuji na ulici že při mrazu třeba -10 jedu až 5km a motor má tak 30 stupnu protože mám plyn a ten se přepne při této teplotě z benzínu na plyn potom dále dosáhnu teplotu 80 stupnu. Máte zkušenosti s krytem na mřížku při jaké teplotě namontovat? Abych motor třeba nepřehřál atd. Děkuji
Prehrat motor u auta s funkcni chladici soustavou je celkem umeni a do jiste miry projev ignorantstvi ridice. Pokud je motoru horko, tak sepne sahara (coz nelze preslechnout) a neklesa-li teplota, neni problem zastavit a kryt demontovat.
Jinak nez kupovat kryt, tak bych vzal kus kartonu a pridelal ho mezi chladic a chladicovou stenu. Pomoci nuzek pak muzete ladit optimalni velikost.
To pomalé zahřívání nexie je mi divné. Mám Octávku II v LPG a mám vyzkoušené, že při teplotách okolo 0°C se auto zahřívá cca 0,-0,7, při teplotě -10 °C tak okolo 1 km. Zakrytí mřížky mi přijde jako zbytečnost, pohud správně funguje termostat je to u benzínu v pohodě. To motory HDI už z principu funkce topí mnohem hůře.
Kryt můžete namontovat klidně už teď, při těchto teplotách se motoru nic nestane, krom toho, kryt zakrývá jen část chladících otvorů, takže i s ním je motor dostatečně chlazen. Ostatně lze přece občas kouknout na teploměr ...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.