Nejste přihlášen/a.
Zdravím, tak přezouvám už druhý den. Včera se mi povedlo 2 kola už udělat ale u dalších dvou mam 3 šrouby ( už tak byly ty šrouby ohoblované a nevím kdo to tak dotáhnul až mě malem omylo .. šrouby uplně ohoblované a povolit toto ani za ... nemáte nějakou užitečnou radu jak na to? nechci to cele řezat a bydlím v takovém místě, kde do servisu cestou stojí skoro každý den policajti, přemyšlel jsem že udělám bruskou napříč šroubu ryhu a zkusím je nějak dolovat. díky
Jak píší výše, namlátit menší ořech a vzít pořádnou dlouhou ráčnu.. Někdy stačí vzít správný ořech a ubrousit/uříznout mu krajních cca 2..3 mm, kde je zbytečný náběh.
doplněno 01.11.13 14:34:To upilování pomůže samozřejmě i na klasickém čtyřramenném klíči. (Pokud není z úplného bláta, jak bohužel často bývá.)
Svářečku právě nemám u sebe, je v práci a ta je cca 50 - 60km, kolem dokola bydlí maximálně lidi, co na nějakou praci se podívají na internetu, jediný soused co má je na tyden pryč a rodina je až 5km daleko, šroubu mam plnou krabici, takže by nějak nevadilo to řezat, kdybych říznul i do dicku, taky nevadí, stejně pujdou na likvidaci a ted nasazuju už origo elektrony co už budou na pořád
lze poslat detailní foto? Jinak bych nic neřezal, to je jen na škodu, nejlepší způsob za dané situace je ten, že nejprve postříkat olejem ve sprei, a po chvíli je nutno párem silných úderů s velkým kladivem udeřit do dříků šroubů na kolech, aby se odrazila rez, jenže to nedoporučuji dělat nešikovným rukám,...poté o číslo menší golový tisicíhranový klíč naklepnout rázně na matku a zabrat - musí to povolit. Jenže to doporučuji dělat "fachmanovi", který má jistou a pevnou ruku.
V první řadě bych poradil velký kladivo a pořádnou ránu. Axiální rána udělá se šroubem divy. Pak starý menší ořech a natlouct. Prostě kde nepomůže síla, pomůže ještě větší. Při nasazování doporučuju s citem utahovat a klidně máznout grafitkou šrouby, jejich dosedací plochy i střed disku. Na jaře se to hodí.
To nejvíc miluju toto...ani šrouby na kolech se nemusí dottáhnout aby se to strhali...myslím že odžezáním a oddolováním si nepomůžeš,stejně ti zůstane zbytek šroubu v náboji který nijak nedostaneš ven...jediný řešení bych viděl o číslo menší ořech,namlátit jej na šroub hrubou silou a zkusit to pořádnou pákou povolit,před tím šrouby pořádně poklepat a prolít to povolovačem šroubů...pokud nepomůže ani toto a ořech dejme tomu praskne,musí se na šroub navařit pořádná matice a potom pořádnou pákou povolit
Díky všem, než sem tu zase sedl a přečetl tak sem chytl už nerva a šroub sem trošku rozklepal a nabouchal na to klíč a povolil, sice u zadní sem musel potom sumdat buben a pročistit ho od bordelu ale je to hotove.
Možná by to chtělo znova projet trojkou závitníkem,když to bylo tak zatažený je možný že se závit poškodil...ale pozor,kdyby jsi něco takovýho dělal,tak je to jemný závit,tuším 1,5...nové šrouby dotáhnout jen takovou silou,že na ten klíč středně lehce šlápneš,žádná brutalita,pokud už to začne křupat tak je to až až.ale zase to nesmí samozřejmě být málo...šrouby potřít vazelínou,klidně stačí nějaký LVčko,tolik to nezalehe a po zimě to lehce povolíš
Ahoj. Nebudu tu po několikáté opakovat ty postupy povolování matek nebo šroubů. Jen bych doporučil si dát do výbavy vozu klíč křížák místo dodávaný fajfky od výrobce. Nedá se na ní dost dobře rovně zabrat a pak se strhávají hrany. S lešenářskou trubkou v lufru na cestách, muže být po starosti s povolováním. Na ty zarezlosti je nejlepší červená brzdová kapalina. Ta se dostane dost hluboko do zarezlýho závitu.
doplněno 02.11.13 21:15:Ahoj. Jo, jak píše Radil. Když nemáš autogen tak ta předpotopní brzdovka dost pomůže. Já mám v garáži plešku ještě z r. 1974 když jsem dělal na starým Spartaku z r. 1958. Než řešit zmordovaný hlavy šroubů a matek , je lepší, aby k tomu vůbec nedošlo. U auta, se kterým mám někam jet a není moje, tohle prohlížím jako první. Nechci řešit něčí lajdáctví. U svýho vozu mám asistenci, kterou jsem ještě nikdy nepotřeboval.
cervena brzdovka hehe :D to jsou rady jak od myho dedecka za ery opravovani stodvacitek )
tak takhle se to uz davno nedela.
To, že to neděláš ty neznamená, že se to nedělá. Dobří fachmani vědí, že červená brzdovka je pořád o dvě třídy výš než nejnovější prostředky pro povolování závitů. Ale to bys musel nejdřív udělat aspoň pár aut a ne o tom číst jen na netu a koukat na youtoube, že ano...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.