Nejste přihlášen/a.
Ahoj
Mám menší problém, který nechápu ač se v takových mopedech pohybují
při prvotném nastartování babetty kdy je motor studený zapnu světlo a motor chcípne ovšem když je pořádně zahřatý tak to nedělá... jak nad tím přemýšlím z jedné nebo z druhé strany, nedává mi to smysl
děkují pokud někdo bude umět poradit
V první řadě bych potřeboval vědět co je to za babettu. Já mám například babettu 215 jednorychlostní. Jsou tam celkem 4 cívky. 2 jsou na světla 1 na klakson a 1 na zapalování. Nejsem si uplně jistý ale podle mě by to mohlo dělat to že už je "vymagnetovaný" rotor alternátoru. Kdysi jsem něco podobného dělal u pionýra ale jistý si tim nejsem. může to být jen nějáká blbost. Špatná vzdálenost cívek od rotoru, částečně porušená světelná cívka atd. Já například babettu startuji tak že světla mám pořád zapnutá nikdy mě to nic takovího neudělalo.
jednoduše: slabý magnet je možnost jeho výkon však neklesne skokově!
Naví, magnety "hubí" právě mimo jiné teplota.
Nejčestěji bývá vadný tyrystor (černá krabička) bývá prasklý, dostane se do něj vlhkost a probije se konenzátor
jako další: vadný zapalovací pol (mezizávitový zkrat)
Je potřeba uvědomit si, že rotor je společný pro zapalování i světla magnety uživí nepoškozené zapalování i světlo
V případě, že není zapalovací obvod v šusu, rotor to prostě neuživí. Obvykle se na tom nedá moc naměřit. (Pouze oscilem)
Vylučovací metodou najít vadný díl. V případě nutnosti vyměny tyrystoru doporučuji nahradit GYTem (má v sobě zapal. cívku)
Dle mého skromného názoru bych nehledal žádný problém v zapalování, pokud motor funguje když je teplý.
Při zapnutí světla bere je logicky magneto Babetty větším odběrem více zatížené a bere motoru jistý výkon, byt malý, ale dost velký na to, aby studený motor zhasínal. O nápravu bych se pokusil doseřízením karburátoru, tedy šroubku volnoběhu a šroubku dorazu šoupátka. Také by možná stálo za úvahu překontrolovat volnoběžnou trysku. Z biosajrajtů v benzínu se dělají v karburátory úsady a pokud je ucpaná nebo alespoň částečně zanesená volnoběžná tryska, motor v nejmenších otáčkách nefunguje moc dobře. Pokud se tryska zanese uplně, většinou nejde ani natočit. Z tohoto důvodu doporučuji do těchto malých prdítek používat premiové benzíny 98.
Čauky
Pročítám odpovědi a myslím, že by bylo dobré udělat s tou " babslou" nějaký závěr.
Pokud není problém ještě vyřešen, zkuste vyměnit svíčku z novou N14C nb podonou hodnotu neodrušenou.
Svíčka má výrazně menší nárok na hodnoty zapalovacího napětí. Není to oprava, jde jen o jednoduchou zkoušku stavu zapalka.
Dejte prosím vědět, jak jste byl, či nebyl úspěšný při zjištění závady.
Podle mě to svíčkou nebude. To by nejelo vůbec ale znovu jsem si přečetl původní dotaz a tazatel tam píše že to dělá jen při studeném motoru. Žádný starý dvoutakt nemá zastudena takoví výkon jako za tepla protože to ještě špatně spaluje palivo a pokud máš ještě ktomu nízkej volnoběh tak to prostě neutáhne a chcípne ti to. Zkusil bych zvednout volnoběh a pak napsat já mám třeba volnoběh tak že při studeným motoru se mě točí zadní kolo a při ohřátým motoru kolo stojí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.