Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna těsnění pod hlavou - Felicia

Od: horal* odpovědí: 21 změna:

Zdravím,

mám takový problém. Mám Felicii 1.3 a kaši ve víčku + bílý kouř z výfuku. Motor už i občas vynechává (3 válce). Jsem smířen s tím, že budu měnit těsnění pod hlavou.

Potřeboval bych pár rad ohledně povolování šroubů, abych je nezalomil a případně co vše demontovat (jestli na hlavě nechat svody a odpojit od nich jen vstřikovací jednotku a 1.díl výfuku (což asi taky nebude med).

Nejsem nezkušený, ale tohle bych dělal poprvé. Poradíte mi, jak ty šrouby doma povolovat, abych se co nejvíce vyhnul zalomení a odvrtávání?

Dík za cené rady

P.S.: Popř rady co dělat a jaké jsou možnosti, až se to zalomí a jaké nářadí na to povolování ideálně používat.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

to je MPI:? svody i parohy s klapkou zustavaji, odstrojiš si ty kravinky zvrchu.. vstřikovací lištu necháš, jen musi jit hadička dolu a kabelaž pryč... pak povoliš opatrně výfuk na svodech...musiš to pořadně nastřikat.. někdy to jde blbě.. vypustit vodu, odpojit hadice z hlavy... pak musíš povolit vahadla a vyhodit ven tyčky.. nejlip to pak vracet kde to bylo-. .. pak povoliš hlavu.. před povolenim poklepu po hlavě šroubu... někdy se ty hlavy tak zajimavě kroutí než to lupne... to je někdy fakt na zalomeni.. ale jinak v poho... hlavu nejlip přebrousit... nebo aspon zkontrolovat...

doplněno 10.10.13 04:32:

myslim že se to povoluje v opačném pořadí než se utahujou... jinak tak jak píšeš..a mlatit vší silou do toho nemusíš.. stačí s citem..

horal*

BMM. Spíše mě zajímá samotné povolování. Takže pollepu hlavu imbusu kladivem (jak asi silně, mám do toho přímo mlátit?). To jako celý ten šroub při povolování v krutu pruží a pak lupne? A pak mám vyhráno?

Budu dávat šrouby nové.

jmhad*

Normálně vem těžší kladivo a shora bouchni do šroubu.Klidně i silněji. Ty šrouby jsou utaženy velkou silou momentovým klíčem a tak budeš muset dát na imbus nástavec - trubku. I když jsou tahle škrouby dělány na námahu v tahu i krutu,někdy se podaří jej přetrhnout.Také jsem měl tu radost,naposledy u Moskviče,ale i ten zbytek zalomení jsem pak vytukal kilnerem. Jinak nevím,proč kolega říká přebrousit hlavu. To by muselo jít do dílny na frézu.Zpravidla stačí pořádně očistit,popř suprjemným smirkem.

horal*

Dík, co je to KILNER? Maximálně znám vývitník.

horal*

Jinak mám na ten imbus gola nástavec. Bude to stačit? Je lepší ráčna nebo takový ten tyčkový na obě ruce?

asd*

Nejsi nezkušený? To bys měl vědět že ráčnou zalomíš...

Vratidlo a obě ramena stejnou silou (šroub namáhaný čistě krutem ). Ráčna = krut + ohyb = ulomíš hlavu šroubu...

horal*

Jen se ptám... Samosebou vratidlo, ale co kdyby někdo měl nějaký fígl s ráčnou

jdukolem

Hlavu je nutné přebrousit,nech to na odborníky !

 


1x

Zkontrolujte svíčky. Pokud voda odchází do spalovacího prostoru, pak na některé z nich bývá našedlý povlak, jako by vodní kámen.

 

 


0x

Nemáte náhodou auto na LPG? Raději počítejte i s možností, že praskla hlava. Proto to raději zkontrolujte. Prasklinka bývá vidět i očima, zpravidla u výfukového kamálu 3., nebo 2. válce. Pokud to fouká jen těsnéním, tak to očouzené místo po sundání hlavy bude dobře vidět. Přepokládám, že víte, že byste měl hlavu před opětovnou montáží hlavu nechat srovnat (nebo přinejmenším zkontrlolovat). Jinak vám reálně hrozí, že to po pár měsících profoukne znova.

doplněno 10.10.13 09:22:

Také si zavčas nakupte nějaké štefty a matice výfukových svodů. Většinou se podaří nějaký zalomit a pak se musí odvrtat. I pokud se nezalomí, tak některé bývají tak zrezlé, ře už pak na nich matice zpátky neutáhnete, protože závit je urezlý.

Správně se mají dávat při montáži i nové šrouby hlavy.

Tomk-Ale jemu netlakuje do vody,má emulzi na víčku oleje.

Tazatel: toto ještě nemusí znamenat fouklé těsnění či prasklou hlavu.Ztráci se chl.kapalina,enormě a přibývá současně olej?Pkd ano tak může jít o špatné těsnění.Hlavu po sundání nechat minimálně otlakovat-je to lepší než dát těsnění a závada bude přetrvávat,ne každa órasklina hlavy je vidět ,zrovna jako nemusí být vidět poškození těsnění.A doporučuje se vždy při sundání hlavy dát nové šrouby ,staré již nemusí potom vydržet opětovné utažení a opět to může zbytečně prodražit opravu. A jeden důležitý dotaz-stojí ještě tan zbytek auta za to? aby oprava nabyla dražší než celé auto a nešlo pak do roku do šrotu!

horal*

Psal jsem, že budu šrouby dávat nové. LPG nemám. Díky

 

0000567

0x

Na domácí podmínky to není tak jednoduchý,ani ne tak o povolení šroubů,ty s pořádným nástavcem a pákou povolíte...ale jde o další věci

1.) musíte změřit přesahy vložek válců,dělá se to speciálními měřidly-pokud je válec utopený nebo naopak moc vyčnívá(mimo toleranci)musí se rozhodit celý motor a pomocí odpovídajícího počtu měděných distančních podložek přesah upravit...tato práce už není vůbec reálná pro amatéra,tak pro servis nebo pro fakt hodně zručného kutila s dobrým vybavením a nemalými zkušenostmi

2.)hlava by se měla po demontáži obrousit,protože na ní zůstanou zbytky nalepeného těsnění a odstranit to lapovacím smirkem není žádná sranda,rozhodně to nesmíte dřít třeba šroubovákem nebo dlátem a v neposlední řadě není na škodu dát hlavu srovnat

3.)na utahování potřebujete momentový klíč,utahuje se na několik etap přesně stanovenými momenty

Jo a když už se to bude dělat,kupte ORIGINÁLNÍ těsnění ze škodovky,ty čínské šunty to budete dělat zachvilku znova

horal*

Momeňták mám, smirek je jasný (dlátem..brrr) a těsnění mám Viktor Reinz (snad kvalitní?)

Přesah jsem plánoval tak, že položím úhelník a mezi něj a blok dám spároměrku, co mám na svíčky nebo skusím jen zhoupnout úhelník, zda jde.

Šlo by to?

Jinak zbytek auta ještě drží a mám nové tlumiče a tak, takže chci jezdit.

Jinak dík za rady

0000567

Smirek ale musí být velmi jemný a hlavně na rovném pokladu(třeba prkně)aby v hlavně nevznikly miniaturní rýhy nebo probroušeniny...lepší je to dát do kovodílny kde provedou i srovnání

Přesahy se ale měří na desetiny až tisíciny milimetru,nevím zda pomocí úhelníku poznáte zda jsou dobré

Viktor reinz nevím,podle názvu to budí jistou důvěru,ale žlutáci jsou schopní okopírovat ledacos(kolik to stálo?)

horal*

Smirkem bych to dělal pod vodou (1000?)

Pokud dobré nebudou, tak asi seženu jiný motor...

autodilycz.cz/...

0000567

Jiný motor nemá cenu,ty motory snesou mechanicky mnoho ale na tohle trpí...takže si můžete koupit motor a to těsnění vám tam třeba selže taky,mnohem lepší je to těsnění vyměnit a vědět že to dlouhý čas nebude dělat problémy...protože jak poznáte na motoru někde pohozeném na vrakovišti jestli je v pořádu

Broušení pod vodou asi lepší,ale zase ne moc,prostě až bude plocha hladká,ne aby jste to brousil třeba celý den...prvně by bylo lepší asi vzít širokou kovovou stěrku,něco jako široká ostrá špachtle a prvně ty hrubý zbytky těsnění stáhnout(dělat to tak pod úhlem 20° aby nedošlo k podření hlavy)...pak to vybrousit do hladka tou tisícovkou,to stejný na bloku,ale tam velký pozor na povytažení vložených válců...těsnění se vkládá na sucho a před vložením musí být povrchy dokonale čisté...a pozor na dobré usazení těsnění,je to zaměnitelné na obě strany a mohlo by se vám stát že olejové kanály by byly neprůchozí...díry na šrouby vyfoukat stlačeným vzduchem,stračí malé nečistoty nebo trochu oleje či vody a rozervete si blok

Já pokaždé když jsem sundal z nějakého auta hlavu,posílám to automaticky na strojní broušení,očištění a srovnání...je to o pár stovek dražší,ale je jistota...možná by nebylo ke škodě přizvat k opravě někoho,kdo se tím aspoň trochu zabývá

 


0x

Po výměně chladiče jsem za měsíc dolil cca 1l vody,evidentně se někde ztrácí,spoje suché.Na víčku emulze,spíše jezdím po městě.Jak dlouho by mělo vydržet těsnění pod hlavou?Naposledy měněno v r. 2009, ujeto 70000km.(Felicia 1.6MPI).

Emulze na víčku může být i když je motor provozován nezahřátý na provozní teplotu=krátké studené městské jízdy!Doporučuji nejprve identifikovat kam se voda ztrácí,abyste nedělal zbytečnou práci!Ztrácí-li se a všechny spoje jsou suché,tak musí následovat kontrola oleje!Nesmí přibývat.dále jak píší na teplém motoru nesmí bíle kouřit-pak jde do spalováku voda!Voda může mizet spojem ale nepoznáte to-jde o malý únik anebose stačí odpařit-v tom případě kontrola že se soustava natlakuje(staré víčko a zaletovat ventilek a pumpičkou nafouknout- trochu! ) a sleduje kde uniká!


doplněno 04.01.16 22:41:

Takže olej nepřibývá,takže do oleje voda nejde!Teď jen skoukni zda-li bíle čadí když je motor na provozní teplotu!Spíše než těsnění nebo palice bych soudil,že je někde malá prasklinka v hadici nebo jinde a voda teče nepatrně ven!

Olej kontroluji pravidelně 2x za měsíc,spíše pomalu ubývá,za rok doleji tak litr.

fik

To se nedá říct nějaký interval,záleží na zacházení,jak poctivě byla měněná chladící kapalina,jestli nedošlo k vyvaření. Pozoruješ bílý kouř?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]