Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
Chtěl bych se zeptat jestli ješte patří do povinné výbavy rezerva, někdo říká že není a někdo že stačí když si koupím místo rezervy- Sadu na opravu pneumatiky.
Tak bych se chtěl zeptat jak to je. Stačí mi rychlá jednoduchá odpověd.
Děkuji
Jednoducha odpoved neexistuje, pac stat sice tuto moznost umoznil, ale zaroven nechal na jednotlivych vyrobcich, zda toto povoli nebo ne. A kazdy vyrobce k tomu ma jiny pristup.
Napr. Skoda to povoluje u vsech modelu pocinaje Favoritem, jine automobilky pouze kdyz uz to tam sami dodaji jako nove - a tedy homologovane, nebo napriklad u modelu, ktere sice puvodne meli rezervu, ale jako nove se dodavaji s touto sadou, nektere automobilky to nedovoluji vubec.
Takze zalezi, co mate za auto.
Prakticky je v tom ale bordel a policajti prd vi, co ma nebo nema v tom kterem aute byt (pokud to tedy neni stara Skoda 120), takze bych se toho nebal.
Ahoj. Bát se toho nemusíš, ale popřemýšlej o tom, když budeš třeba v Chorvatsku 15km od jedný vsi a do druhý to budeš mít dalších třeba 16 km a prdne ti guma s dírou třeba 10cm. A v těch vesnicích gumu třeba na Oktávku neseženeš ani náhodou.Tak se tou soupravou zalepí poněkud prd. A čekej si tam na asistenci z domova s rodinou a na palčivým slunci. A to si piš, že se to stalo.
odpověď je jednoduchá, možnost nahradit rezervu prostředkem na opravu pneu vyplývá z EU legislativy která byla zapracovaná v čr tak že se novelizovala vyhláška, tato možnost se vztahuje na všechny vozidla schválená výrobcem po tomto datu, tedy poté co se stala vyhláška účinnou, změna je platná a účinná od roku 2009
mimochodem v čr bala rezerva povinná od roku 1972, také preoto že naši řidiší jezdili a dodneš jezdí na diagonálních barumkách a matadorkách, u kterých píchnutí ve vyšší rychlosti znaqmenalo i pokození disku...
Ve vyspělém světě se běžně jezdí na runflatových pneumatikách které jsou pro nás drahé, ale například nový bavorák je má...
S píchlou runflatovou pneumatikou v pohodě dojedete do servisu 200 km vzdáleného.
Informace a stanoviska či veřejná prohlášení výrobců k možnosti pouřít opravnou sadu místo rezervy jsou k nalezení na stránkách ministerstva dopravy v sekci silniční doprava, auta schválená po roce 2009 mají toto info často i ve velkém českém TP, na zadní staně v kolonce další záznamy
Osobně bych si netoufnul na noční jízdu ze severné moravy do Plzěn autenm bez rezervy na starých protektorovaných barumkách, ale to je věc názoru
Zdravím, opravná sada je naprd. Nejlepší je mít rezervu a případně i tu opravnou sadu, kdyby byl double defekt (jeden větší a druhý menší). Pokud je vzadu v kufru vozidla pod kobercem prohlubeň na rezervu, tak rezerva tam být musí- jasná deformační zóna.
P.S.: Při použití opravné sady na pneu, se pneu sice možná zalepí, ale také se uvnitř dost znehodnotí a nechtějte vědět, jak v pneuservise rádi čistí tu lepivou pěnu.
Je to ale pořád lepší, jak náš starý patent při lehce ucházejícím kole- vyšroubovat ventilek, nalít trochu mléka, zašroubovat a nahustit a jezdit. Pak příjde čas přezutí, v pneuservise gumu vypustí a můžou na týden zavřít, jaký je to smrad. Toto byla jen taková pecička na závěr- i toto se stalo, věřte nebo neveřte.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.