Nejste přihlášen/a.
Máš vadný zámek spínací skříňky.
Křížovým šroubovákem povol spodní krycí plast sloupku (šroubek je mezi páčkama zespodu plastu).
Pak plochým šroubovákem vypáči krytku volantu (ten znáček veprostřed je jen nasunut) a povol matici klíčem z gola sady 22 (ořechem a 1/2" ráčnou povol). Pak na tisícihran (ukáže se ti pod maticí) prošplíchni WD-40. Zamkni volant a cukej doprava a doleva nebo opatrně doleva, zatlač pořádně a pak na druhou stranu a opět v dorazu zatlač. Proč tak? Tisícihran má totiž jemnou vůli a tak ti bude poskakovat a olej bude z WD-40 prosakovat hloběji. Pak chytni volant za ramena na jeho koncích (4 a 7 hodina) a střídavě k sobě lomcuj. Pak ho krásně stáhneš k sobě. Někdy jde snadno dolů. Před montáží se musí namazat tisícihran vazelínou, aby jsi s tím příště nemusel bojovat jak ...
Pak si vem z gola sady 12 klíč a povol ty 4 šrouby, co drží volantovou tyč ke slopku (jsou zespodu a 13kou to nedělej!). Pak si ho spustíš na klín a na zem celý i ze spínačkou. Za pedály konec kardanu volantu drží svěrný šroub n a12 klíč, tak si tím celým byt zamknutým bazmekem otoč i ze spínačkou, jak je, aby jsi se k němu dostal (natočil si jeho hlavu dle potřeby).
Pak vem opět wd-40 a prolej ten kloub a tisícihran u pedálů. Po vyjmutí štoubu a naolejování se snaž v ose (na to se musíš kouknout, kam řízení směřuje) nejlépe cuknout tahem ven nebo cukat tam a zpět a olejovat a pak ti sjede.
Nyní máš tyče řízení a spínačku venku (jo odpoj jí dráty a kdyžtak si někde napiš nebo vyfot, jak mají být).
Ve svěráku odvrtej ten šroub u spínačky (ten jeden). Pak tam kladivem nabouchej BIT torxu z gola sady a povol ten šroub a vytoč ho ven. Vytáhni spínačku a celou nahraď novou. Kupuj origo nebo jdi za origo na vrakáč. Pamatuj, že je dost nepříjemné zamknout volant za jízdy nebo několik km od domova, tak proto sháněj origo FAB.
Tot vše.
doplněno 13.09.13 17:58:Taky ten vnitřní zamykací tyčkový cosi můžeš uřezat a pak se ti volant už nikdy nezamkne. Levné řešení...
Je součástí spínačky. Najdu ti fotky. Už jsem to dělal, protože jsem chtěl klíč s Feliny po faceliftu.
doplněno 13.09.13 18:00:Fotky
To Gumidek-dle Vašich instrukčních foto-vypadá to stejně jako z řady 105... nebo to jen tak vypadá? (resp ta spodní část se zámkem)
Dobrý dotaz. Kompletní zámek se spínačkou (kontakty) FAB pasuje do ŠKODA 105/120/130/Favorit/Felicia
Ta hliníková noha je ovšem jiná. Ta je jen pro Favorit/Felicia
Tazatel tedy může spínačku odvrtat a vykuchat i ze 120dvácy
doplněno 13.09.13 18:54:Nebo si to celé i s kardany vymontovat z jiného Favorita nebo Felicie, ale u té jen do začátku výroby do 96 roku, kdy je volant s oválným klaksonem. Kulaté klaksony mají Feldy po roce 96, mají krátký volantový sloupek, aby tam šel volant 4 ramený s bagem a některé mají tu kardanovou tyč jako deformační vlnovec (k vůli airbagu, aby vystřelil rovně a nárazem se deformací tyče neposunul jinam (pak by vystřelil šikmo).
Tedy od Fav až po Feldy do půlky 96 roku s oválným klaksonem.
Gumídku, návod super, jak už je u Tebe zvykem!
Ale u jedné rady jsem se v kontextu s původním dotazem fakt pobavil: "Zamkni volant..."
doplněno 13.09.13 21:18:Jo, já vím, ale "zamykat" volant, když právě kvůli jeho odemčení budu muset podstoupit celou proceduru, to se Ti fakt povedlo
doplněno 13.09.13 22:48:Pochopil jsi, nevykecáš!
Tak zamkni řízení... (ale vím jak to bylo od tebe myšleno )
No pokud se moc často nesundával, tak sundat volant z volantových tyčí mimo auto na koleně (klíně) se fakt jen tak nedá . Jde o to rozhýbat tu vůli na tisícihranu volantu. Tedy znehybnit tyč a pohybovat volantem proti ní. Buď zamknutím zámku řízení nebo přetočit až nadoraz hřebenu řízení, tam zatlačit a pak opět několikrát přetočit až na doraz hřebenu a opakovat tentokrát na opačnou stranu.
doplněno 13.09.13 20:11:A dík. U tohodle jsem jak ryba ve vodě
doplněno 13.09.13 22:46:Tak pro všechny případy, kdyby zaseknutý povolil, ale už se z toho nevykecám
Při uzamčení volantu se vysune ze zámku kousek kulatiny,která zapadne do výřezu na hřídeli volantu.Tu kulatinu musíš odřezat a tím pádem se volant už nikdy nezamkne.
Tuhle tyčku. Musíš tedy ovrtat šroubek, co drží spínačku (dle fotek) a pak na spínačce tu tyčku říznout.
Zajímalo by mě jestli se ten volant zamyká sám od sebe za jízdy pokud namotuji repliku VIKA nebo jinou cc-autodily.cz/... , otec mě tvrdí že je to vyloučeno že se jako soudní znalec s ničím nesetkal, jinak směrnice EU říká že náhradní díly jsou originál nebo repliky stejné kavality jako originál. dále by mě zajímalo jakou máte všichni zkušenost s VIKA ZÁMKY na favorita.
Zdravím, pokud to nejde odemčít ani pootáčením volantem a přitom zkoušet otoáčet klíčet ve spínací škříňce, tak bude spínací skříňka, resp. její zámková část vadná. Pokud je vadná, tak musíte najít někoho, kdo to násilně odemče a vymění Vám ten zámek.
Buďte rád, že je to stalo na místě a ne za provozu. Osobně Favority moc nemusím, jsou to hrozně křehká auta a bezpečnost nikde, takže pokud jezdíte do školy, tak opatrně.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.