Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vypálená řídící jednotka?

Od: samadoma* odpovědí: 9 změna:

dobrý den ,včera jsem tady založila vlákno -jak prověřit nesolidního mechanika . Navazuji na něj jetš s tímto dotazem. od potencionálního kupce jsem se dověděla informaci ,kterou mu sdělil právě onen opravář,u kterého mám auto,že je prý vypálená řídící jednotka a ještě zmínil něco o tlaku na motoru. Chci se zeptat :

1)jak by se mi tato závada projevovala nebo projevila,kdyby to byla pravda?

2)mám podezření,že mohl mou původní jednotku vyměnit za nějakou právě vypálenou starou a tvrdit tak ,že je to ta moje původní.Jde tohle udělat a můžu to já podle něčeho poznat,že k takové výměně došlo?

3)tlak na motor ,tahle závada se projeví čím?mám stále za to ,že problém je v immobilizéru,nahrává tomu i fakt ,že sundal kryty kolem volantu

mám Opel Vectra,r.v.2001,1.8benzín ,béčková

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

pokud je v háji ŘJ auto nejde nastartovat a většinou se ani nerozsvítí kontrolka motoru a pokud se to napíchne na diagnostiku tak to bud bude v závadách nebo se ta diagnostika nebude schopná spojit s řj motoru u těch 1,8ček v benzínu stím problém byl

jak to poznat řj je u spolujezdce pod oknem musí dolů stěrače plasty a kryje jí plastovej dekl na 2 šrouby asi by bylo vidět že to někdo montoval

pokud motor nemá tlaky tak opět nejde nastartovat příčina špatný pístní kroužky nebo podpálený ventily

doplněno 12.09.13 11:27:

navíc pokud by se měnila řj motoru musela by měnit i krabička immo co je na spínačce a čip v klíčku jinak by to nejelo ani omylem muselo by se to složitě párovat a to by bylo drahý

samadoma*

díky za info ,ještě se zeptám ,jak popisujete,že auto by nešlo nastartovat ,víte ,mě motor alespon točil ,jen nenaskočil ,znamená to něco? myslím ,že kdyby to byla ta řj ,že by třeba motor ani nehrknul ,což u mně nebylo.Také jsem si myslela ,že u závažných poruch problikávají kontrolky červeně ,mně ale blikala oranžová ,i proto jsem se utěšovala,že snad nejde o nic smrtelného

k2

Neslo nastartovat=motor sam nevrci. Pokud neni motor zadreny natvrdo, tak s nim starter toci vzdy, nezavisle na tom, zda ma nejaky tlaky a nic bych za to nedal, ze starter se bude tocit i s demontovanou RJ.

Startér se točí i bez ŘJ.

pokud bliká oranžová s klíčkem je to problém immobilizéru nejčastěji odejde čip v klíčku a proto já vždy tvrdím že je třeba mít v záloze druhý funkční klíček.

startér bude motorem otáčet vadná řj na to nemá vliv

je tu možnost jak skusit tu řj musel by se sehnat někdo ochotný se stejným typem motoru co máte vy a pučit si od něj řj, čtečku immo co je na spínačce a aspon jeden funkční čip s klíčku -přehozený je to do 20minut

nebo to vzít komplet z vrakoviště a skusit se domluvit zda by to šlo případně vrátit

aby odešly tlaky na všech válcích najednou tak by ten motor musel někdo pořadně zdrancovat...většinou jdou do kytek tak jeden dva válce.. což rozhodně nebrání nastartování...

 


1x

Nerozumím tomu, proč to auto u něj stále ještě necháváte. Buď je to skutečně podvodník či nemehlo (nebo na podobnou opravu nemá kvalifikaci ani vybavení) a k ničemu to nepovede. Pak je tu možnost, že to podvodník není, ale vy se k němu tak chováte a na takového zákazníka bych se taky vykašlal. Stále zřejmě naivně doufáte, že vám to opraví za 300 Kč. To vám už dneska neudělá nikdo. Odvezte to někam, kde se k vám budou chovat solidně. Rozumím tomu, že chcete ušetřit, ale sama vidíte, jak to dopadá.

(Závada ŘJ může mít spoustu projevů. Tlaky motoru je schopnost komprese ve válcích. Pokud jsou špatné, jedná se zpravidla o mechanickou závadu - netesnící ventily, zapečené pístní kroužky.. Oprava bývá drahá, někdy i nerentabilní. Ale obvykle není důvodem, že byste ze dne na den vůbec nenastartovala. )

doplněno 12.09.13 11:17:

Ještě jsme se neozvěděl, jestli jste mu dala i druhý klíč. Pokud ne, tak může být závada jen v klíči a on to bez speciálního vybavení nemá šanci poznat. Je možné s tím klíčem například zajít do obchodu, kde kopírují autoklíče. Tam poznají, jestli čip v klíči žije.

samadoma*

no stojí to u něj jen proto ,že známí tam se mnou mohou zajet a odtáhnout to o víkendu ,sama to bez dalšího řidiče a auta nezvládnu ,jinak už by tam to auto nebylo .ptala jsem se proto ,abych věděla ,na co mám být nebo můžu být ještě připravená . zřejmě jde o černý servis ,nikde jsem nanašla žádné obcodní jméno

doplněno 12.09.13 11:44:

jinaj ještě k tomu klíči ,se vyjadřuji v předchozím vlákně.Druhý klíč jsem mu nedala ,poněvadž mám k vozu už jen jeden ,a ten má v ruce on,ani mi ho nechtěl předat ,z toho jsem usuzovala,že už možná zapracoval na tom klíči

 

k2

0x

1)Asi nepujde nastartovat, jestli k tomu i sviti kontrolka imobilizeru tezko rici, ale mohla by.

2) Udelat to lze, dokazat to nelze. Nevim, jak to ma opel, jestli se paruje RJ s imobilizerem, pokud ano, tak ta Vase by mela byt sparovana, ale zase je otazka, jak je vypalena. Pokud je uplne KO, tak ji nijak nenactete, takze nezjistite nic.

Jen dodam, ze vymena mi prijde dost nepravdepodobna. Teorie, ze si nekdo pro tento pripad schovava KO RJ a ma zrovna tu na Vase auto+motorizaci mi prijde uz dost ulitla.

3)Tlak na motor budou predpokladam kompresni tlaky ve valcich. Jakysi ukazatel opotrebeni motoru. Pozna se to tak, ze to zere olej a posleze ztratou vykonu. Otazka je, jak jsou tlaky velke a jaky je rozdil mezi tlaky jednotlivych valcu, pokud je pokles jen mirny a rozdily mezi valci male, tak to nemusite poznat vubec a nemusi to ani nicemu vadit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]