Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Octavia 4x4 - její nevýhody, poruchy

Od: ridic odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,

Z důvodu, že vozím hodně věcí (vercajk, rekonstrukce domu atd) potřebuji kombíka.

Z důvodu, že jezdím na hůře nepřístupná místa, bych chtěl 4x4 74kw, 66kw se bojím, že bude slabší.

Proto jsem se rozhodl pro koupi Škoda Octavia 1.9 4x4 první generace. Jelikož s tímto autem nemám žádnou zkušenost, vlastně ani s haldexem apod. chtěl bych vedět jaké má tohle zařízení nevýhody?

Vím jen to, že se nejedná o klasickou čtyřkolku, ale že se zadní náprava sepne až když proklouznou přední kola, to mi vyhovuje, nebudu jezdit terén, ale hůře dostupná místa, hlavně v zimě.

Zajímají mě hlavně tyto věci:



  1. Poruchovost _ spolehlivost?


  2. Spotřeba


  3. Údržba


  4. Případná oprava, když se Haldex rozsype nějak nejhůře, jak může


  5. Praktičnost? Není to klasická čtyřkolka, ale pomůže haldex opravdu v zimě a v blátě?


Děkuji moc za vaše názory a postřehy. Honza

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jareknovak4*

0x

Sám jsem to auto neměl, ale četl jsem, že Haldex dost zlobí u první generace.

Zvaž jak moc nepřístupná ty místa jsou. Jedničková oktávka není Scout. Pokud s tím budeš létat po térénu a po poli tlumiče a čepy nebudou rády. To spíš něco co by mělo terén zvládnout. Starší Land Rover, Toyoty (offroad), Lada Niva..

ridic

Ano na lítání po poli to není, zase tak špatné ty cesty nejsou, spíše mi jde o to, že jsou do kopce a někdy, když jsem více naložený, nemohu vyjet...Ale je to asfalt z 90%...

Lítám také po dálnicích bohužel, a tam bych to měl z Ladou těžké :-´(

Čekal jsem, že poradí více lidí

k2

Nikdy jsem to nemel a neridil, ale pocitejte spotreba +1l/100km oproti "dvoukolce", spolehlivost a poruchovost na urovni 2kolky, udrzba taktez+je tam navic slozitejsi zadni naprava, kardan, poloosy+olej v Haldexu, ceny a intervaly vymeny nevim.

Prakticnost je nejvetsi otazka. Svetlou vyskou je to normalni osobak, uzaverku to nema. Osobne bych hodne zvazoval, zda mi vyssi spotreba+servisni naklady za to stoji a co by slo vyresit kvalitnima gumama. Obecne kvalitni guma na 2kolce dokaze vice, nez mizerne gumy na 4kolce. Netvrdim, ze je Octavia spatna, ale osobne (kdyz bych mel tu potrebu) bych se spise poohlizel po znacce, ktera ma se 4x4 vice zkusenosti (Subaru, Audi).

ridic

To je právě škoda, že se tady neozve někdo, kdo tuhle 4kolku má, nebo více lidí.

Protože mi nepřijde logické, aby byla spotřeba o 1l vyšší, při normální jízdě třeba v létě... Myslel jsem, že se zadní náho připojí až při prokluzu a potom samozřejmě spotřeba...

tomaslad*

Haldex nemam a nikdy jsem nemel. Mam Oktavku 1,6 74 kW benzin 1999 a jsem z ni nestastny. 2x se mi rozsypala prevodovka DUU - strihle nyty. V SRN si na opravy prevodovek DUU otevreli byznys ve velkem. Plus jine zavady, spoteba prumer 11 l na 100 km, at delam co delam, v autoriz. servisu pry je vse OK. Metaliza pelicha, po desti nove puchyre svrchniho laku, auto vypada jako s leprou. Muj osobni result: Skodu uz nikdy. Skodu uz nikdy.

K veci: kamarad ma 4x4 syncro, a super. Jen si to chvali. Pouze mechanika, kdyz to proklouzne, ohreje se mezi lamelami olej, zgelovati, a zacne zabirat 4x4, asi tak za 2-3 sekundy. Jak to vychladne, zase to prokluzuje v ridke studene olejove naplni a na napravu se prenasi tak cca 10% hnaneho vykonu - neznatelne. Toto reseni mi prijde genialni. Proste zadna elektronika, a to je kardinalni. Akorat se s tim neda couvat, necouva to 4x4, ze zaveje nevycouvate.

Spise bych sel do toho, nez do Haldexu, je to vec nazoru. Vzdy pomeruji OPEX, CAPEX, MTBF, uzitnou hodnotu, pripadne oblibenost zlodeju. Fun&ego faktor mam na poslednim miste...

doplněno 06.09.13 23:57:

MTBF u motoru TSI odhaduju tak na 120.00 Km / mesicni najezd = cas t v mesicich nez zacnete solit, solit a podporovat HDP nasi ekonomiky

Jo ale mas tam veci ktere kladou odpor.kardan, diferak. Nebo myslis ze je to perpetum mobile?
inemori3u

Dle spotřeb na spritmonitor.de/... je u 4x4 spotřeba vyšší o cca 0,7l.

Pokuď tedy planuješ najezdit dalších 200tis km, tak náklady na palivo u 4x4 budou o cca 50tis Kč větší.

 

fiatbrava

0x

resim to taky,ale asi mam vyssi pozadavky jako ty,takze ti reknu me zkusneosti. jezdim s predokolkama,ale mel sme pujceny aj subaru legacy a kiu sportage subaru by mi stacilo na me ucely,ale to auto ma tak drahy dily,ze to je lepsi koupit si mercedes a to bez prdele.

kia to uz je jina liga ma to redukci a uzaverkua to bych vyuzil tak 5x za rok pokud bych nejezdil na nejaky ofroad srazy a ja primarne chci treba na vylet do prirody,ale zadny extrem.

octavia 66kw ve 4 kole bdue zdechla a to dost brutalne uz proti PDcku ztraci 30 Nm a tech 8 kw a samotne PD 74kw je zdechle v predokolce ne tka ve 4 kole:D takze to musi jet neskutecne zdechle. pokud byhc koupil rotacku,tak bych automaticky dal extremni chip plus vetsi trysky at sem aspon na 90 kw. rotacka je urcite spolehlivejsi mozna bude aj o pul litr amin zrat spis urcite,ale zase je ve starych strepech nesezenes peknou 4 kolu v rotacce . ja mam fabii PD a chci tod at na protiucet a doplatit 50-70 tis za passat s torsenem nebo prave vochcavku s haldexem protoze ma dobrej kufr a to ja chci,ale sehnat pekny auto s taznym je nemozny jak se divam.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]