Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozjezd benzinu vs dieselu

Od: jojo* odpovědí: 21 změna:

zdravím

kamarád mi říkal, že rozjezd u dieselu je lehčí (možná rychleji), je to pravda? a pokud ano, proč tomu tak je?

díky všem.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hop®

0x

Z jakého hlediska to mysíte?

Rozjezd u diesela je jednodušší v tom, že můžete být méně citlivý na spojku, ropák si s tím poradí lépe než benzíňák...

 

k2

0x

Definujte "jednotku lehkosti" rozjezdu a pak lze teoretizovat dale. Rychlost rozjezdu (uvazujme teba 0-50km/h) zavisi na mnoha faktorech. Faktor paliva (tedy diesel vs. benzin) bude nulovy.

 

jojo*

nemusíte mě brát za slovo, teprv dělám autoškolu...

no je to s tou spojkou jak psal hop. kámoš říkal že i dieselu ji stačí pustit a jedu.

hop®

Všude ji stačí bez plynu pustit a jedete, po nějakých zkušenostech to dokážete s jakýmkoli motorem, stačí mít jen určitou dávku citu v noze nebo v ruce a korigovat rychlost pouštění spojky, funguje to i u motorek. Ale ropáky obecně jsou méně náchylnější na scípnutí při menší dávce citu...

při plynu na podlaze stačí pustit spojku všude a jedeš, se zahvízdáním kol ale jinak to není zas tak velký rozdíl v rozjezdu benzín vs. diesel. Diesel se lépe rozjíždí v nižších otáčkách, protože má dobrý krouticí moment už od nízkých otáček.

Jinak ale hodně záleží na samotném krouticím momentu motoru, výkonu, stavu spojky...

Autoškolu jsem dělal v turbodieselu 1.5 a že by se rozjíždělo nějak znatelně líp oproti naší Feldě 1.6 říct nemůžu.

k2

Ja bych to tak optimisticky nevidel. Pustit na volnobeh spojku stacilo u atmosferickeho dieselu. Pokud mate neco preplnovaneho (dnes 99%dieselu), tak tam uz to moc nejde. Pokud mate neco s dvouhmotovym setrvacnikem, tak mit setrvak nohu, tak Vas za takovyto rozjezd nakope...

 

jojo*

díky všem.

a dělám špatně to, že se rozjíždím ta, že pouštím spojku a jak se začne auto trošku rozjíděž, tak přidávám plyn a pouštím spojku? nedělám to tak, že nejdřív přidám plyn a pak ji pouštím.

jinak mám jednu trabli ještě, když vjedu do křižovatky, tak přibrzdím, zařadím za dva (když nemám přednost) a přibrˇžduji brzdou, když je křžovatka přehledná (bez zástaveb, stromů,...) tak je to ok, protože hned vidím, ale když tam někde stojí baráky a nevidím, tak mám nutkání přijíždět ke křižovatce tak že dám nohu na spojku a přibrˇžduji a když něco jede tak jen přišlápnu brzdu, jenže vím, že se nemá stát na spojce, ale bojím se když něco uvidím že něco jede, tak než zašlápnu spojku a dobzrdím tak už budu stát někde v křižovatce, jak to děláte vy?

hop®

Děláte to dobře, šetříte tím spojku, protože omezujete dobu jejího prokoluzávání.

Brzo získáte reflex, že když rychle šlápnete na brzdu, automatický budete šlapat na spojku, je to jen cvik a grif. Do té doby Vám možná motor při prudkém brždění scípne, protože vypnutí spojky nebude tak rychlé jako reflexivní brzdění. Ale motor ani převodovku tím nijak rychle nezničíte...

Myslím, že to děláte naprosto správně (i když instruktor může mít názor jiný a v tom případě doporučuju ho respektovat). Co se týká toho rozjíždění s ropákem, velký rozdíl v tom není. Jak psáno výše, dýzl je schopný se plynule rozjet i při nižších otáčkách (pokud máte v pořádku vypínací mechanismus spojky. Mně momentálně zabírá spojka pokaždé v jiné poloze, takže občas zažívám humorné situace a připadám si jak v autoškole na začátku výcviku).

 

jojo*

všem teda moc díky, už v tom mám jasno

jsem teďka ve druhé části výcviku a jezdil jsem s ejdnou babou a nyní jezdím s chlapem, ketrý to chce jinak (jen pouštět spojku, atd.), totálně mě ta baba dopletla, tak jsem se radši ptal, díky ještě jednou

Z toho si nic nedělej ja tedka chodim do autoškoly a kdyz jsem jezdil s instruktorkou pěkna mlada.. ( všichni mi zaviděli
A tudle jsem jel s chlapem a na křižovatce neutral u ní stacila spojka atd... A to mam dneska předposlední hodinu jizd )
doplněno 12.08.13 08:38: Kazdej instruktor slape na neco jinyho

 

romannovak

0x

Jak tak na to koukam, jeste ze jsem delal autoskolu v automatu. Ucit se s blbym manualem na to bych nemel nervy...

bazim*

Teď ale nemůžeš řídit auta s manuálem.

romannovak

Ani nechci.

hop®

To je v pohodě, jen mi to připomělo nedávnou diskusi o rozdílu mezi motocyklistou a motorkářem...

romannovak

No co, je snad na každem jak se rozhodne a hlavne co mu vyhovuje. S automatem jezdim uz 6 let a litam s tim jak drak. A kecy typu, že lidi co jezděj s automatem neumej ridit jsou fakt k smichu.

hop®

Romane, já proti Vašemu rozhodnutí věčně jezdit s automatem nic nenamítám! Ale prostě na to mám svůj názor, asi jiný než Vy, pro mne auto bez fofrklacku je nuda, podobně jako jsem vždy odmítal silniční motorky a preferoval endura (a soutěžáky a krosky) a podobné typy.

Ono se s tím automatem lítá pohodlněji, tam dáte plnej plyn a letíte, ten sprábnej kval tam "spadne" sám...
Nezlobte se, ale to je jednodušší, než u toho ještě manuálně řadit, a vědět kdy. Umět jezdit není jen o tom, udržet auto na silnici, a ježdění s automatem je jednodušší a lehčí, v tom mi pravděpodobně odporovat nebudete...

Také občas jezdím s automatem, oceňuji ho především při popojíždění v pražských kolonách. Myslím ale, že když podobě "pocukávám" s manuálem, snažím se šetřit motor i převodovku. S automatem nic šetřit neumím...

...ale jak jsem řekl, je to věc názoru, já Vám neberu ten Váš a nechám si ten svůj, ju?

 

romannovak

Já nemám cit v noze, takže jsem prostě s manuálem měl velké problémy a hlavně na to neměl nervy. Takže jsem zvolil automat a to mi plně vyhovovalo.

hop®

Ano, už jsem řekl že to chápu, dříve bylo auto trošku technický problém, někdy jen nastartovat, a pak se rozjet.
Podobně to bylo dříve i s počítači, když někdo neznal z hlavy základní příkazy, tak nemělo smysl počítač zapínat.

Dnes se všechno vytváří "uživatelsky příjemné", proto jsou populární na počítačích Windows a v autech automat a mnoho dalších "asistentů". Dnes Vás auto nepustí do smyku když brzdíte ani když přidáváte, při couvání Vás varuje že jste moc blízko překážce, to auto je prostě chytřejší než ten řidič. Někomu to vyhovuje, nikomu to neberu. Ale mně to prostě nebaví, já prostě CHCI ovládat vozidlo které řídím, bez výjimky. Nechci být ovládán ani kontrolován mým sluhou!

romannovak

Jo jo technika jde ku predu a me to vubec nevadi. Ale traba takove automaticke parkovani, to uz je zas moc... :D

hop®

Jo, každý má své hranice, své limity, a je dobré, když si je toho vědom. Vy se netajíte tím, že třeba preferujete automatickou převodovku, já jsem tu známý mimo jiné i tím, že se rád kamarádím s mladšíma klukama, každý jsme jiný, a vovovovo tom to je...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]