Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Alternátor vs zvýšená spotřeba

Od: vlk95® odpovědí: 19 změna:

Dobrý den, napadá mě taková otázka. Je pravda, že pokud se zvýší odběr z alternátoru zvýší se objem spáleného paliva? (Tj bude spotřeba auta větší?)

Pokud ano tak proč? Vytváří alternátor při větším zatížení větší odpor pro řemen(motor)? Tady mě napadá, že pokud bych na volnoběh zatížil alternátor, měly by se snížit otáčky ne? (to jen tak na okraj hlavní je otázka zvýšení spalování paliva)

Díky

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

4x

Ano, alternátor funguje jako elektromagnetická brzda. Já mám ještě motor s karburátorem a pokud pověsím výhřev okna,všechna světla (dálkové,mlhové,varovné,...),zapnu větrák na max, tak motor poklesne, pokud nezačne vrčet řemen, který začíná prokluzovat.

U motorů s ECU je to ohlídáno. ECU hlídá otáčky, takže jde i couvat bez plynu jen s pouštění spojky a tak. U karbu to jde samosebou taky, ale obtížněji. Snáze se zadusí. S altem je to stejné.

 


3x

Ano. Pokud zatížíte alternátor, musí mu motor logicky dodat víc energie. Tu musí někde brát, takže i spotřeba se zvýší. Je to ovšem celkem nepodstatné.

Pokud při volnoběhu zapnete třeba dálková světla, otáčky se skutečně na okamžik sníží. Když to budete pozorně poslouchat, určitě si všimnete. Motor se "zhoupne".

doplněno 02.08.13 18:18:

Víc se to projeví při vybité baterii. Pokud je plně nabitá, stačí úbytek napětí dorovnat a na otáčkách se to skoro neprojeví. U jednoho staršího auta jsem měl tak vytahaný řemen, že mi při rozsvícení světel začal kňučet .

 

zajixxx*

2x

No to s těma otáčkama teoreticky ano, ale řídící jednotka automobilu, to kontroluje... a kompenzuje kolísání otáček aj.

Samořejmě že když se zvýší odebíraný proud, zvýší se i spotřeba... kde by se výsledný výkon z alt. bral? ze vzduchu? xDD

 


1x

Brzdí se to hlavně díky mnohem většímu "přisátí" uhlíků na rotor alternátoru. A toto brzdění narůstá docela zásadně se vzrůstající spotřebou proudu. Třeba otec má podrobně změřeno, že se zapnutými světly mu auto vezme o 0,4 litru na 100 km víc. To už není zase tak zanedbatelné.

cyril*

Jak praví úsloví : "mezi motoristickou veřejností panuje mnoho polopravd a mýtů", ovšem tento blábol kandiduje na jedno z čelních míst!

Bezmezná souhlas p . "ciril". Je mi velice líto, že to takto je a že bláboly , nepravdy a mýty, mají mnohokrát větší šanci, než elementární odborné znalosti , které jsme měli šanci získat i v prvém, základním stupni vzdělávání. - miro

gumidek*

Kdyby přisátý uhlík na komutátor brzdil 50kW motor, tak by z uhlíku velikosti 9,5x5x3 nic nezůstalo po pár vteřinách.

Uhlík na komutátor (sběrací kroužek) tlačí pružinka a to stále stejnou silou. Spíš ta síla slábne, když uhlík vlivem opotřebení ubývá.

Samotný uhlík proud nemůže přisát...

martinhajek*
Tak tento blábol mne rozesmál, netušil jsem že hned v sobotu dopoludne zažiju tolik zábavy Přes uhlíky neteče ani u výkonných autoalternátorů více než 8A, tak jaképak přisátí...
automechanik

hustý ty seš masér :D

přisatíí :D

tohle když budu vypravet chlapum v praci to mi nebudou verit to si musim vytisknout :D

 


1x

Je zajímavé, že ekoteroristům nevadí, že při denním svícení všech aut v provozu se v ČR vyrábí spalováním benzinu a nafty asi polovina výkonu jednoho bloku Temelínské atomové elektrárny a svítíme za parných slunečných dnů dál jako idioti! V zahraničí už na to přišli a tuto nesmyslnou povinnost zrušili.

Jsem bytostně PRO

. - miro

Mám "denní světla", která se zapínají automaticky, spotřebu mají minimální, takže to semnou příliš nelomcuje. Fakt je, že osvětlené vozidlo, zvlášt motorka je i na sluníčku líp vidět.

zabu

Na to mám od začátku názor takový: Ten kdo potřebuje ve dne světla, aby viděl mé auto, nepatří za volant. Kdo to kdy viděl, aby auta řídili slepci.

hop®

Nesmysl! A fakt snad nejsem slepec!

Osvětlené auto i za dne je viditelnější a přispívá to bezpečnosti provozu! A pokud je mezi osvětlenými auty jedno neosvětlené, velmi lehce je lze mezi ostatními přehlédnout! Za nerozsvícená světla bych osobně dával body a byl bych štědrý...

martinhajek*
Už několikrát jsem se dostal do situace, kdy jsem kvůli slunci prakticky neviděl nesvítící vůz jedoucí po silnici z lesního úseku. Jednou to byl dokonce traktor s vlekem přes půl vozovky.
Jsem jednoznačně PRO denní svícení, auto je tak výrazně viditelnější. To že to u aut bez DS žere nějaké palivo navíc, není relevantní.

 

jinx*

suhlas ale musim podotknut ze u nas na SK tiez "svitime".

Nehovoriac o tom ze sa svetlomety z polykarbonatu v meste neuchladia a zozltnu.

Mam biele auto.To uz musi byt fakt slepec aby to za jasneho slnecneho dna nevidel.

Inak nazor o bezpecnosti svietiaceho auta -------nazvem to "brainwashing"... v republike je stado cvicenych opic co tomu aj veria.Akoze ked svietia LED tak je to v poriadku hej,,lebo stretavacky nemusia a akoze je ma vidiet ako to ma za posledne obdobie spravene fakt banda tupcov.Tie trapne LED pasiky su akoze v poriadku aj podla nasich "pomahacov a chranicov"...a hlavne milujem tych co si vysvecuju s hmlovkami tak to uz akoze idem do kolien...

 


Díky. Myslel jsem si to správně.

 


0x

Už asi měsíc mi při nastartovaném motoru jemně poblikává celá přístrojová deska (felicia 1.6MPI),může to být příznak umírajícího alternátoru?Ještě podotýkám,že asi před 4 měsíci jsem nechal vyměnit klínový řemen.Před tím jsem to nezpozoroval.

To bude spíše nedokonalý kontakt v konektoru :o))

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]