Nejste přihlášen/a.
Zdravím, scháním nové auto a byl jsem se na jedno podívat, je v Německu a měl bych o něj zájem. Nicméně nechci platit někomu za zproštředkování dovozu, když mám nohy a můžu si tam za cenu dopravy dojet sám. Jediný problém, který mám a který bych rád, aby mi zde někdo objasnil - jak postupovat při převozu vozu z Německa do ČR (co si obstarat a kolik stojí, například převozky apod.)
Předem děkuji za objasnění mého dotazu...
převozky, exportní červené na úřadu - zulassungstelle, nebo žluté které se oficiálně prodávají na jéno, ne k autu, a jsou primárně určeny k převozu aut na území SRN...ale se zelenou kartou se s nima běžně jezdí Evropou...
Kdybych vzal platák, tak nepotřebuju jezdit na úřady pro převozky a nemusel bych si to ani u nich nechávat pojistit a pojistil bych si auto až u nás, jediné co bych tam zaplatil by byla kupní cena auta, nic víc, že ano?
já byl v Hamburgu v roce 2004, s původním majitelem na zulassungstelle, on auto odhlásil a já požádal o ausfuhrkennzeichen - exportní značky, auto muselo mít platnou HU - technickou prohlídku a uředník auto fyzicky kontroloval, musel jsem do DAS pojištovna koupit si pojistku, úedník mi dal papírek na základě klterého mi vietnamenc ve stánkju ci díslil přímo v budoěv úřadu vylisoval na počkání zančky...ty hamburské úředník proděravil raznicí a nabídnul mi je jako suvenýr...
Podruhé jsem to kupoval z bazaru odhlášené beze značek, koupil jsme si žluté značky včetně pojistky...ty jsou bohužel na jméno, kopul mi je kamaráds ze selbu co má v německu malou firmu...byly na firmu, ten malý exportní "techničák" jsje si vyoplnil sám...tedy VIN auta , značku a obchodní označení atd
V té době chebská policie dělala hrozné zle řidičům exportujícim auta na žlutých značkách, v podstatě se opírala asi o to že tentio dokald nevystavil úřad ale sám nový majitel atd...evropská legislativa doporučue členským zemáím utznívatz i dočasné zančky ale z dobového poheldu policie se nejednalo o "čistou" dočasnou registraci
dnes tyto žluté zančky za pát tisíc prodávají i české firmy, kurýr pendluje D5-kou z brna, prahy přes plzeň až k hranici a když si je objednáte ve stanovenou hodinu počkáte někde u dlánice a kurýr vám je předá i s pojistkou
bez pojistky nelze po ose jezdit, u nás ani v německu
německý TP má dva díly, velký a malý, bez obou dílů autio nekupujte
najděte si na netu několik aut do 100 km od sebe a kupte siu žluté značky a tradá
Poslední auto jsem kupoval od fyzické osoby, neodhlášené, v sobotu
trvalo to dlouho, přesvědčit němce že mu vrátim jen zančky, nacvaknu tam žluté, on mi dá dokaldy, já auto přihlásím v ČR, pak naskenuju český techničák a pošlu mu to aby moghl auto odhlásit v německém regsutru, ale nakonec to vyšlo...
Upozorňuji tedy na to, že fyzická osoba v německu vám jen tak nepředá neodhlášené auto , německé úřady chtějí vrátit německé značky, a německé pojištovny jsou akční podobně jako u nás, změny se tam musí poctivě hlásit
Pokud tedy budete kupovat auto od fYzické osoby, a ona bude chtí aujto odhlásit, nezvývá vám nic jinoého než jít s němcem na úřad a strpětz celou proceduru, peroblém je že mají otevřeno odpoledne většinou jen ve čtvrtek, ale to je město od města jinak...
Proto si všchny informace předem ověřte aby jste pak neměl problémy
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.