Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Favorit střílí do výfuku

Od: bulgarien* odpovědí: 29 změna:

Dobrý večer,

Mám favorita 135 LS 1991, najeto cca 80tis km. Pokud jedu z kopce a začnu brzdit motorem tak do cca 2000ot tak 3-5krát. vystřelí do výfuku. Taky pokud na neutrál proturůruju tak do 3000-3500tis ot tak po puštění plynu to taky 3-5krát zastřílí. Taky se mi zdá ,že volnoběh není tak plynulý jak bych snad měl být.

Prosím o radu. (Byl vděčný za vyjádření od gumídka )

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

blbě to pálí takže kouknout na svíčky,kabely a rozdělovač většinou stačí vyměnit palec či víko rozdělovače to má uvnitř uhlík na pružince a ten se časem ušoupe dále kouknout zda rozdělovač nemá vůli

bulgarien*

Kabely by měly být ok i svíčky. Jak poznám vůli v rozdělovači? Dnes jsem měl sundané víko a ten palec se dal otočit jak po tak proti směru hodinových ručiček jen o kousek ale přece.

jestli jen minimálně tak to bude dobrý skusil bych jinej palec rozdělovače,pak víko

bulgarien*

No minimálně, řekl bych že celkem hodně, zítra se na to ale mrknu znova.

doplněno 28.07.13 21:25:

Pokud by měl rozdělovač velkou vůli co se stím dá dělat?

fozdělovač de rozebrat a dole bejvá vymletý to zajištění to se vyndá převrtá a dá se tam patřičná pérová závlačka

bulgarien*

Tak to by bylo asi nad moje síly. Dal by se z vrakoviště vymontovat nějakej bez vůle a zase namontovat zpět? Mám taky podezření, že mám vytahané rozvody, protože děda to hodně podtáčel tak by i při cca 80tkm mohly byt kaput..?

 

gumidek*

1x

Dobrý večer, no v 1. řadě je mít na 100% funkční zapalování (aspoň se co nejvíce přiblížit). Takže pokud nepomáhá seřídit předstih (jde to doutnavkou), tak víčko, palec,kabely.

Taky pomáhá přetěsnit výfuky a dát novou podložku pod karburátor (stará spuchří a má mikrotrhlinky, někdy i milimetrové).

Kabely TESLA, víčko a palec Morkovice Hannhart,podložku doporučuji VIKU (ač je to čína, tak snad jedinná, která vydrží a je z gumy ... o silentblocích se to ale říci nedá). Ještě se dá sehnat skládaná třídilná a ta je fakt super, ale je někdy problém sehnat ty dlouhé šrouby M6, které jsou delší než pro gumovou podložku. Taky stojí nějakou tu stovku víc.

Svíčky BRISK DR17YC (14ctky tam nepatří, ty jsou pro motory 136 s rovným pístem). Já svíčky měním s výměnou oleje, takže fakt doporučuji. Stáhne to i spotřebu a dá výkon (než nějaká stará svíčka...).

Taky to může dělat prasklý obohacovač, který často učůrává do sání (pozná se to na spotřebě kolem 10/100km a více) a nebo po rozdělání na membránách.

Andrt na straně 120 píše o karburátorech i závady a je tam i něco o střílení

doplněno 28.07.13 22:28:

Rozvody by to neměli být, pokud se mění každý rok olej (nebo po nájezdu 15tkm). Většinou se začíná vytahávat kolem 60tkm (ale to až ty dnešní, byt české a kvalitní). Na mrt chrastící je kolem 160tkm a při 200000km už je dost nespolehlivý, ale nepraská.

bulgarien*

Díky za odpoved, co se týče obohacovače to by mohlo být ono spotřebu mám předběžně kolem 10l/100km auto tak 3roky stálo takže ta membrána tam mohla klidně zpuchřet. Ten vyměním jako první...

Jinak mám novej výfuk, filtr vzduchovej, propral jsem odkalovač v tech. benzinu. , novej olej , tuším, že v servisu mi i svíčky měnili.

Co se týče těch rozvodů mám znich obavu, děda totiž rád auto podtáčel tak jestly se tím rychleji nevytahají...

Dnes jsem sundával víčko rozdělovače a ten palec pod tím se dal otočit na obě strany celkem dost, což mně překvapilo.Předpokládám, že pouhou výměnou palce se to nezpraví. Taky byly vevnitř takové jakoby hoblinky kovu

doplněno 28.07.13 22:42:

ad Obohacovač: Taky mi auto třeba na 1. a 2. rychlostní stupen po puštění plynu začne cukat. U vyšších stupnů to nedělá tak nepříjemně.

S tímto mám zkušenost u své stopětky, měl jsem něco podobného, a příčinou byla přicpaná volnoběžná tryska. Taky je možné, že ti to někde přisává vzduch (to se mi stalo taky - vypadený elektromagnetický odpojovač volnoběhu)

bulgarien*

Tak volnoběh drží docela obstojně. Jen jeden problém sním mám. A sice dojdu k autu rozpálé od sluníčka takže motor má dobrých 40stupnů prošlápnu plyn až na podlahu nastartuju a volnobeh nějakých 500-600 pokrátkém prohřáátí normálních 800-1000. zapíná se sytič i v takto vysokých teplotách?

gumide

Ten rozdělovač má normální vůle tyto. Slabě dvěma prsty nesmí jít ani na jednu stranu a max o 2°, jinak začínají problémy. Sčítá se totiž i vůle k této vůli na řetězu, spojce rozdělovače (uvnitř komínku), šípových zubů pro spoj komínek rozvody a nakonec vůle řetězu. To se vše nasčítává.

Silou jde s palcem otočit jen na jednu stranu a to je správně! Viz schéma od Ďábla. Na jednu stranu se přetláčí ty dvě pružiny se závažíčky. To je odstředivý regulátor. Čím více se rozdělovač točí (rychleji), tak tím více závaží tlačí ven a díky tvaru otáčí proti sobě hřídel a nosič (hvězdici). Mění tak předstih o pár stupňů.

Jde jen o ty vůle, kdy se jemně, ale jemně zahrká do stran (točením i vytažením nahoru dolu).

Nový stojí dvojku. Jiný než Hanhart z Morkovic ani nepřipadá v úvahu. VIKA rozdělovače jsou šmejdy. Už víčka špatně odpuzují vodu a nesedí tak přesně.

bulgarien*

Tak to mně moc nepotěšilo...Dneska natočím video s tou vůlí hodím to na youtube a dám sem odkaz at se na to můžete mrknout. Dávat 2k za novej rozdělovač se mi chtít nebude co z vrakáče nějaký moc nejetý, dal by se použít?

Jinak vyměním ten obohacovač a dám vědět zda se něco zlepšilo.

doplněno 29.07.13 12:02:

Takže další poznatek, střílení se projevuje jen za horkého motoru u studeného motoru to nedělá.

Dojdu k autu zapnu zapalování prošlápnu plyn nastartuju a motor naskočí a za vteřinu skape. Pokud ho tak 30 sec podržím v otáčkách cca 1500 tak už drží volnoběh normálně. Žeby sytič nesytil? mohl by to dělat špatný obohacovač? Jinak z výfuku benzín cítit není.

Taky jsem zjistil, že v koncovém dílu výfuku je dírka, ale je už z výroby. Kčemu slouží nevíte?

doplněno 29.07.13 19:25:

Takže dnes vyměněn obohacovač.

Auto jede lépe. Cukání při brždění motorem na 1 a 2hý stupen zůstalo taktéž Střelba do výfuku zůstala.

Tady posílám odkaz na rozdělovač nic jsem silou netlačil jen lehce hýbal. Co myslíte? a co to střílení do výfuku?


vůle se mi zdá poměrně velká co ten palec skoušels jinej?

gumidek*

Bohužel. Vůle je už moc velká. Problém je v čepu spojky. Na hřídelce ja kulatý kámen a ten se s hřídelý spojuje čepem. Běžně se to opravuje tak, že se čep vatlačí ven (hřebíček a kladívko, popř jiný stejný čep) a místo něj se zavrtá vrták, který se ve finále zalomí a konce začistí. Pak je rozdělovač opět bez vůlí.

Jinak se dá i vyměnit kámen spojky a celý komínek (odstraní se další vůle. Navíc komínek spojky končí šnekovým ozubeným kolečkem a to se časem omýlá i když prostor rozvodů se maže tryskou ostřikem oleje.

doplněno 29.07.13 22:24:

1200.950 se nahradí vrtákem (viz obr. od Ďábla)

doplněno 29.07.13 22:27:

Čti:

favoweb.skoda110r.cz/...

bulgarien*

Díky, tak to je na hovno. Momentálně nemám nářadí abych to provrtal mám jen ruční mechanickou vrtačku .

Ten rozdělovač má 2 části správně? pokud povolím ten šroub co se ním rozdělovač upevnuje aby se neotočil, vytáhnu ho ven a to stejné udělám u druhého auta kde ten rozdělovač bude mít vůli menší, stačí pak zasunout ten novej rozdělovač do té díry a bude to spojeno funkčně?

Je mi jasné že se musí pak seřídit předstih.

doplněno 30.07.13 08:54:

Hlavně to střílení nikdy před tím nedělalo až po výměně výfuku tak asi rozdělovač má vůli furt stejnou za tu dobu. Takže jím to asi nebude.

To cukání při brždění motoren u otáček kolem 2500-1500 asi dělalo od jak živa podle babičky. Obohacovač je tam novej, tak už nevím

doplněno 30.07.13 10:19:

Opravdu to Před výměnou výfuku nedělalo, takže chyba bude tam. Mohla by to dělat někde netěsnost ve výfukovém potrubí?

Rozdělovač a rozvody nechám na později ale určitě je vyměním

gumidek*

Netěsnost jsem už uvedl. Jinak ano. Pokud se palce natočí (samozřejmě točením motorem) do stejných poloh a pak se rozdělovače z komínků vytáhnou a prohodí, tak to pojede.

doplněno 31.07.13 18:48:

Vyheveruj u obou aut pravé přední kolo a zařaď 5 rychlost. Pak sundej víčko rozdělovače a chycejím pneu oběma rukama otoč kolem a díky 5 rychlosti otočíš i motorem a ten otočí rozdělovačem a natoč si ho na rysku (je na okraji rozdělovače a kontaktu palce).

Pak je mezi sebou vymontuj. Dobré je si fixou poznačit rozdělovače vůči komínků, aby se dali zase vrátit a spasovat zpět bez rozhození předstihu.

Výfuk: Mění nemění, to jsou dohady, co já vím... Brání ti něco v tom ty výfuky sundat, přetěsnit a dát zpět? Stačí Bosal pasta a stahovací svorka, případně nové šrouby s pružinami na spoj k 1.dílu a máš to hotové...

bulgarien*

Díky, když ten rozdělovač už bude venku z auta tak jak ho nastavím tak aby fungova správně (pasoval) na moje autě?

Jinak stím výfukem, problém je ten, že mi to dělá až za tepla mění to něco na tom že je to netěsnost ve výfuku?

bulgarien*

Takže jsem jel na emise aby mi to seřídili a podle technika, ktreý dal papír za výfuk a podle prdění toho papíru mi řekl, že mám podpálený ventil . předstih byl seřízen... Ve středu jdu s autem knejakému pánovi, který se zabývá staršími auty tak uvidím jaký bude verdikt. Stále auto střílí do vyfuku a cuká když se pustí plyn.

gumidek*

Podpálený ventil bývá ze dvou důvodů. Podtáčený motor a současné podávání výkonu (tah do kopců) a nebo neseřízená vůle ventilů.

Verditkt technika ME o podpáleném ventilu nutně nemusí znamenat, že je podpálen. Jen je tam vysoká pravděpodobnost, pokud se motor neudržuje. Nejprve by se měli seřídit vůle ventilů. Pokud i přesto ventil nedovírá, tak je podpálen.

Seřizování vůle je každých 50 000km dle servisky.

bulgarien*

Tak motor podtáčenej byl určitě, co se týče seřizování ventilů pokud je to každejch 50tis tak auto má najeto 60-80tis možná jednou seřízené byly. Dnes jedu k mechanikovi, který dělá do starších aut a uvidíme. Určitě se zase ozvu.

automechanik

tenpodpalenej ventil to muze byt taky.

 

isteron

0x

voda alebo olej vo valci?

bulgarien*

Vodu nežere a oleje nepřibývá. Je čerstvě vyměněný. Pod výčkem na dolívání není žádná emulze.

 

automechanik

0x

vy to tu moc resite, spatnej predstih, a vyslehanej rozdelovac.

podle tazani se si to stejne sam neudelas, kdyz ti nekdo poradi neco. tak utikej do servisu.

bulgarien*

Předstih byl seřízenej, pravda, že jsem musel technikovi pomoct :D , nemohl si vzpomenout kde je stupnice na motoru a jakým smerem točit.

Máte pravdu, že stím pojedu do servisu. Ještě před rokem jsem o favu moc neveděl, ani by mě nenapadlo neco v něm dělat... Dnes už si nějaké drobnosti zvládnu udělat sám. (víměna vzduchového filtru,čištění vonoběžné trysky, čištění odkalovače,vyčištění hadic odvětrání klikové hřídele-tuším pro volnoběžný okruh tama de vzduch?, výměna obohacovače, i předstih bych se strobem zvládl...). Věřím tomu, že spousta lidí by to dala do servisu. A rád se učím nové veci.

doplněno 07.08.13 11:22:

Takže jsem byl v servisu, byly vyměněný svíčka za brisk D17YC nové zapalovací kabely. Střílí furt ale úž mín. Prý to není vážný problém. Za měsíc jdu na seřízení ventilových vůli a nechám si znova nastavit předstih. Staré svíčky měly cihlovou barvu to je dobré ne? Už to líp i táhne. Taky mi změřili tlaky ve válcích měl jsem něco kolem 3,8-4 bary.

doplněno 07.08.13 11:25:

Prý to teda není podpálený ventil...

 

nikde nečtu jestli si skoušel dát jinej palec rozdělovače a víko rozdělovače?

bulgarien*

Ne bohužel k tomu jsem se zatím nedostal, v nejbližší době zkusím vyměnit. Hlavně musím sehnat nějaký dobrý ne nějakej shit.

gumid

Sháněj černé Hannhart Morkovice. Koukni na jejich webovky. Ve znaku mají "hm". Psáno jak na palci, tak na víčku u dna.

gumid

Přečti ještě jednou, co ti radíme.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]