Nejste přihlášen/a.
Před rokem jsem se vybodoval. Zvolil jsem obranu v rozporování některých udělených pokud a bodů (námitky proti udělení bodů). V jednom případě dopadl přezkum dobře v ostatních nikoliv. Potřebuji ještě docílit snížení o 2 body. K tomu chci rozporovat jeden můj přestupek, které námitkové řízení zamítlo v podstatě z důvodu nabytí právní moci odůvodnění tohoto "přestupku" a 15 měsíční lhůty k připomínkám, kterou jsem nevyužil. Samotný sporný přestupek ve správním řízení tudíž projednán nebyl z důvodu uplynutí zákonné lhůty... Mohu podat žalobu u správního soudu tak, aby a skutková podstata tohoto přestupku byla otevřena a projednána u soudu?
díky za odpověď
Můj osobní názor je takový, že bránit se vybodování jste se měl dříve a to tak, že jste měl dodržovat platné předpisy. To co se děje na českých silnicích, nemá v Evropě obdoby a není to jen můj názor. ŘP mám přes 20 let jezdím denně (nejen autem). Body nesbírám. Je dobré řešit příčinu a ne důsledek. Nepomohl jsem,vím.
paw, až půjdete opět na školení řidičů, tak se zeptejte opět, zdali Vaše rada je správné. Oni Vám sdělí, že určitě ne. Vybodování nelze zkrátit. Prakticky se protáhne na více jak 12 měsíců!
Letošní léto jsem najezdil po silnicích a dálnicích sousedů v Polsku cca 3000 km.Tam je to teprva masakr přechod ne přechod ve městě v noci 150km,vybrždění úpně normální.Jezdil jsem nejenom u hranic ale i ve středním Polsku , dálnice mají ale super kvalitní.
Nejlepší obranou při / proti vybodování je dodržovat předpisy. Na 90 jet 90 Km/h, na 130 jet 130 Km/h, na 50 jet 50 Km/h, když je celá čára, tak nepředjíždět atd. .. prostě nejezdit agresivně ... nechápu proč s tím někteří řidiči mají takový problém? Jezdím už dlouhou dobu a často a zatím jsem neměl jedinou pokutu a ani žádný karambol. Za to těch co jezdí jako prasata jsem potkal už hodně. Vysvětlete mi jak se stane, že se řidič vyboduje?
Například tak, že odmítnu jet půl kilometru před vesnicí, mezi polema 50km/h jen proto, že nějaký "dopravní expert" osadil značku daleko od obydlené oblasti. Nebo např. tak, že za vesnicí začnu zrychlovat dřív, než mi to ten stejný dopravní expert značkou konec obce dovolí. A než mi pomahači a chrániči vysvětlí pokutou a body, že jsem se dopustil smrtelného přestupku. Kdyby pomahači a chrániči postihovali skutečné piráty silnic, tak ani neceknu. Oni to ale nedělají. Stačí? Stát se k nám nechová morálně. Nevím, proč takový systém podporovat. Takový systém nepotřebuju, a budu ho sabotovat kde budu moci. Proto fandím a tleskám tazateli. Poradit bohužel neumím, tak jen trochu morální podpory.
Celkem často vídám omezení rychlosti kvůli "práci na silnici" = cedule 30 kmh, ukončení žádné = konec omezení až cedulí obec nebo křížovatkou kdesi daleko za místem kde se jakože pracuje (i několik km). Nechává se to i v době kdy nikdo nepracuje (přes víkend). Tohle se dodržovat fakt nedá, jet tam 30 znamená dělat překážku v provozu a zvyšoat riziko nehody. Ovšem stačí aktivní policajt a vybodování je za chvilku... Tady bodový systém absolutně nefunguje a chělo by to změnu = policajt v terénu, a začal by jít hlavně po nebezpečných věcech - předjíždění v nepřehledných místech, dodržování odstupů, agresivní jízda, rychlost měřit 10 metrů před křižovatkou nebo přímo mezi barákama atd.
S dotazem bohužel neporadím.
Váš sběratelský přístup ke sběru bodů na vás prozrazuje nechut řídit se předpisy.
Ale zkuste se na to podívat z druhé strany.
Předpisy vás chrání.
Že je to nemožné?
Vezměte si průjezd křižovatkou na zelenou. Díky předpisům a jejich dodržování ostatními řidiči můžete bezpečně křižovatkou na zelenou projet.
Kdyby ste na silnici potkával samé vybodované řidiče, kteří si to na soudech vyběhali a řidičák získali za prase
tak by jste se na silnici také necítil bezpečně.
Předpisy vás chrání.
To je nesmysl, ktery nam stat vstepuje prostrednictvim medii. Predpisy nas omezuji. Kdyby se ze dne na den vsechny dopravni predpisy zrusily, tak na silnicich kupodivu nenastane armageddon.
Clovek by se pote ridil necim, jako je "zdravy rozum". 99% ridicu se chce pouze dopravit z mista A na misto B, ne se zabit, proto by na cervenou zastavilo.
Pokud na toto lidi neprijdou, tak se budou stale pomalu a postupne utahovat srouby.
Jistě existuje mnoho omezených lidí,
nejen předpisy.
Žijeme v Čechách a lidi se předpisy stejně neřídí,
spíše se koukaj
co komu prošlo,
aby to napodobili.
A odpovídá tomu i naše reprezentace.
Šrouby se utahují díky naší ignoranci.
Řád je ale důležitý jak tvrdila liška v Malém princi od Exuperyho.
Protože v pátek chodí lovci tancovat s děvčaty a liška se může bez obav vydat klidně i k vesnici.
Kam ty na to chodis?
Dle zpravy Svetove zdravotnicke organizace - World report on road traffic injury prevention, kompletne dohledatelne na strankach WHO se
1. vyspele staty sveta podili na nehodove umrtnosti 10% a rozvojove 90%, presto, ze na rozvojove staty pripada 20% vozidel a na vyspele zbylych 80%.
Dle te zpravy je pravda, ze zrovna EU je z tech vyspelych na tom hned po USA (15%) nejhur s 11% umrtnosti.
2. Jihovychodoasijsky region se na celkove nehodove umrtnosti podili 18,6%, vyspela cast Evropy (kam spadame i my) je 11%. Podotykam, ze jde o procento na 100000 obyvatel. Tedy o jednotkove mnozstvi.
Je tedy videt, ze je to naopak, nez tvrdis.
Data jsou jiz par let stara, nicmene zprava obsahuje i trendy, z kterych je videt, ze zatimco v Evrope celkovy pocet nehodovych umrti mirne klesa (spis je to tedy skoro zadny pokles), v jihovychodoasijskem sektoru vyznamne roste - rust i o stovky procent (je to i logicke s prekotnym rozvojem automobilismu v danych zemich.)
---
Na Wikipedii je take pekna tabulka. Zdrojem by mela byt opet WHO.
Na 100000 obyvatel neni prevaha nehod Asie tolik videt, ale na 100000 motorovych vozidel je to zcela jednoznacne. Prvni s velkym naskokem hlavne zeme Afriky, nasledovane vetsinou zemi Asie, pak velky procentualni skok dolu a tam Evropa a ostatni.
To K2 zajímalo by mne jak by bez předpisů platil zdravý rozum a to zvláště při dnešním provozu!Myslete si co chcete ale dpravní předpisy jsou pro ochranu!
Píšete o červené ale dle čeho by selský rozum na červené zastavil pkd by to nebylo nařízeno?Možná ano nebot již od kočárku máme fiksaci ČERVENÁ-Nebezpečí,zrovna tak joku žluto červé šikmé pruhy!
doplněno 26.07.13 17:38:To K2 máte i nemáte pravdu,říkejte c chcete,ale bez předpisů by byla anarchie a pokud by se ze dne na den zrušili předpisy,tak bych vyjel minimálně otéčku nebo tanku!.Ale s těmi " úzkostlivými " řidiči máte pravdu.
Jinak do hor bych klidně na dobrých letních jel nebot nevěřím v to co se tvrdí o zimních.a navíc s tím mám osobní zkušenosti,kdy jsem jednu zimu (bylo cca od listopadu do března hejno sněhu a celou zimu i u nás) odjezdil na letních - a bez problému.Seděli lépe než nyní slavné a nařízené zimní pneu!
Ale nejsou! Zadny predpis zakon ci narizeni nikoho "samo" neochrani. Ani hrozba dozivoti nikoho pred vrazdou neochrani, chce-li dotycny vrazdit, tak se sebere a jde.
Prave ridici, kteri uzkostlive dodrzuji dopravni predpisy bez ohledu na okoli a zdravy rozum jsou ti nejhorsi a nejnebezpecnejsi, obvzlaste chybi-li jim tolerance k tem, co je nedodrzuji. Prave pro ne se vymyslely kraviny typu povinne zimni gumy ci celodenni sviceni.
Vy byste, pokud by zitra prestal platit "predpis" cervena=stuj, nezastavil? Pokud by byla zrusena povinnost zimnich gum, vypravil byste se na letnacich v zime do hor s tim, ze povinne nejsou, tak Vam nikdo nic nemuze? Pokud na obe otazky odpovite ne, tak je to aplikace "zdraveho rozumu" stejne tak jako kdyz pred horizontem ci pred zatackou, do ktere neni videt, na nezname silnici uberete plyn, i kdyz to zadny zakon ci znacka nenarizuje (nenaridil).
Proč to nevezmete jako chlap, neřeknete si "jsem blbec, 3x, 4x... jsem se nechal chytit, tak na nějakou dobu přijmu trest a tím to vyřeším to se ctí". Nebo Vaše čest je pro Vás nic? Radši budete živit zkrachovalé advokáty, kteří v napadání radarovýc fotek, vypsaných bloků apod. našli nové uplatnění? To jste nevěděl, že máte 8,9,10 bodů v hajzlu a dovolil jste si riskovat dál? Jste jako Nečas, kdy já nic, já svatej a všichni jsou zlí a proti mě?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.