Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Matice u kol nadoraz

Od: wd40 odpovědí: 21 změna:

Matice u kol jsou nadoraz a prostě s tím nehnu. Pomohlo by WDčko? A můžu tam to WDčko vůbec nastříkat, nebude to pak mít vliv na bezpečnost, když tam nasadím nová kola?

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x
můžeš stříknout na šrouby WD, ale rozhodně více by posloužil někdo s pneumatickým utahovákem, nebo to chce pořádnou páku. po normálním klíči jsem skákal a nic, nasadil jsem metrovou trubku a povolil

Neskákat, to se časem vyžvýká a je to pak ještě větší problém. Obzvlášt pokud je šroub bezpečnostní. Trubka je super řešení, bohužel na silnici je to problém. Proto si pneumatiky přehazuju zásadně sám, dotahuji tak akorát a všechny styčné plochy a závity při této příležitost namažu. Pneu píchnu jednou či dvakrát do roka, takže se to vyplatí.

 

 


1x

metrova trubka povoli vse

 

jesse*

0x

No záleží zda jde o šrouby, či matice...pokud opravdu matice, tak by metrová trubka mohla ukroutit matku i s šroubem na kerým drží a kterej je navařenej k bubnu.

šrouby k bubnu nejsou přivařeny nýbrž sou tam přes tisícihran nalisovány a dou řádným kladivem vyklepnout

jesse*

Díky za upřesnění Já jen že už jsem takhle ukrucenej šroub viděl, ale co s tím dál jsem neřešil

laik*
šrouby k bubnu nejsou přivařeny nýbrž sou tam přes tisícihran nalisovány a dou řádným kladivem vyklepnout

Zkousel jsem hledat nejake video, kde bych se podival, jak se to presne dela a nic jsem nenasel

na to neni třeba video prostě vemeš kladivo nákou vyrážecí tyčku či nákej delší užší šroub a vyrazíš ten starej

foto novýho šroubu zde

laik*
Aha, diky za napovedu.
Zrovna pred par tydny jsem premyslel, kolikrat muze clovek vymenit disky kol, nez opotrebuje ty srouby a co by mel delat pak, resp. co vsechno musi kvuli tem sroubou vymenit Ted uz vim, ze staci vymenit jen ty srouby

 

humbucker*

0x

Ahoj. Potvrzuji. I já mám v kufru Fáčka lešeňovku přes celý kufr. Ještě se hodí vyměnit fajfku z tovární výbavy za velký křížový trhák. Píchlosti se mi moc nedějí, ale když to jednou nešlo klasicky urvat, šla ta trubka do kufru. Ještě mažu závit šroubů grafitkou.

k2

Neni jednodussi, nez vozit trubku pres cely kufr neutahovat srouby (matky) kol jak magor?

asd*

Je, ale když to utahuje magor v servise rázovkou nastavenou na max tak se ta trubka hodí

k2

V tom pripade zmenit servis nebo po kazem servisnim ukonu doma kola povolit. Opravdu nechapu proc vozit v kufru lesenovku a mit urvany kola "nadoraz".

jinx*

"V tom pripade zmenit servis nebo po kazem servisnim ukonu doma kola povolit."

si robis srandu :D.Len raz mi to v pneuservise takto spravili.Okamzite som mechanika zrusil.Nechal som mu to povolit a dotiahnut momentovym klucom rucne.Nie som deb.l aby som toleroval jeho lenivost a prihluplost.

Ta trubka nieje az tak odveci.Predstav si ze koleso bude menit zena.A ta si inak neporadi.

Osobne mazem zavity na sroboch vazelinou tak ako sa to spominalo vyssie.

Tak na okraj...lesenarska trubka vo favorite ti moze fungovat aj ako vystuha.Mam kamarata ktory svojho casu tam nosil kus kolajnice a vyplatilo sa.

Chytre zeny s sebou vozi pro pripad defektu pneumatiky mobilni telefon. Nikoliv lesenarskou trubku. Pokud jsou i mlade a hezke, nepotrebuji zpravidla ani ten telefon.

humbucker*

Ahoj. Až K2 zažiješ upadnutí kola při jízdě, tak ty matky-šrouby budeš pořádně utahovat taky. A to už je to 42 let zpátky. A ta lešeňovka se hodí na více účelů. Jednou před lety domlouvala pár cikánům, že něco nedělají správně. A jakou měla vypovídací schopnost.

k2

Zajimave, utahuji kola jako clovek a jeste mi nikdy neupadlo. Navic vyrobce auta urcite nedoporucuje dotahovat kola momentem "na moment se zhoupnu na lesenarske trubce". A ze by vyrobce nevedel, jakym momentem je bezpecne co utahnout? Zamyslete se, jestli neni chyba jinde.

Pokud uz neco vozit jako vychovny prostredek, tak v interieru. V kufru je stejne platna jak hasici pristroj tamtez.

 


0x

Stalo se mi v minulosti,že jsem na Ibize UTRHL šroub ,Utahoval jsem rukou nadoraz a potom ještě dupnutím nohy.Klíč cca 25cm.Dnes vozím origo klíč k autu ,cca 30cm dlouhý,dotáhnu rukou co jde a po ujetí 50-200km kontrola-není třeba dotahovat.Šrouby máznu motorovým oilem na rozdíl od vazelíny jej mám v autě vždy.Přesto,že utahuji rukou,tak vždy si musím (při výměně letní-zimní) pomoci dupnutím na klíč!Lešeňovku mám doma jen a jen na matici poloosy!

to já se taky nehodlám namáhat s povolováním

 

sanyo*

0x

Snadná pomoc povolit zcela dotažený šroub je také to, že na nástavec šroubu musíte vyvinout velmi silný a rázný úder těžkým kladivem, kdy dojde k odražení narezlých nečistot závitu.Takto mi mechanik povolil odlomenou část hlavice bezpeč. šroubu.

 

nutt*

0x
Zdravim,
jo lidi v patek jsme nechávali prezouvat gumy na pracovním velkým autě, včera na D1 se mi ta guma rozletela na několik částí, pán v servise utahl šrouby razovym utahovakem a já si včera málem prd do kalhot co bych v ten moment dal za něakou trubku nebo lépe mít toho pána u sebe tak bych ho tam asi prizabil. 5 šroubů jsem povoloval něco kolem hodiny ale zdařilo se i když mi ještě teď bolí rameno. A na gumě se ujelo cca 2000km to je tak když se šetří.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]