Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám takový docela problém. Asi před měsícem jsem prodala auto přes autobazar.Odhlášení vyřizoval bazar, volala jsem na pojištovnu ohledně zrušení povinného ručení - a paní mi řekla, že mám zaslat kopii prodejní smlouvy a pojištovna mi povinné ručení zruší. Kopii jsem ihned zaslala a čekala, že mi pojištovna vrátí peníze. Teď mi přišel dopis, že ještě musím doložit kopii velkého techničáku, že jinak mi povinné ručení nezruší - pojistka běží pořád dál...Ale kde ten TP mám vzít mi nedokáží říct. Bazar kontaktoval nového majitele auta, aby kopii poslal, ale zatím nic neposlal. Vůbec to nechápu, platím za něco, co už nemám a zrušit povinné ručení nemůžu, protože nemám TP. Prosím, nevíte někdo, jak tohle mám vyřešit?
Stačí postupovat přesně dle zákona, kde je napsáno,
(1) Pojištění odpovědnosti podle tohoto zákona zaniká
a) dnem, kdy pojistník, jeho dědic, právní nástupce nebo vlastník vozidla, je-li osobou odlišnou od pojistníka, oznámil pojistiteli změnu vlastníka tuzemského vozidla,
Tahle pojištovna to vyžaduje a nezruší mi to do té doby než doložím kopii TP. Připadá mi to jako v "Kocourkově" a prostě to nechápu. Normálně okrádají lidi. Já už vlastně měsíc platím povinné ručení za nic. A ten nový majitel auta si prý ihned dělal novou pojistku v autobazaru. Fakt mi to hlava nebere.
Je to přesně tak,jak píše .Řešil bych to osobní návštěvou pojištovny a ukázáním kupní smlouvy.Pokud by úředník(ce) nechtěli rozumět,žádal bych (já zvýšeným hlasem) o přítomnost vedoucího.Povinné ručení zaniká dnem prodeje zmíněnému autobazaru a pojištovna musí vyplatit zbývající část pojistného od data uvedeného v kupní smlouvě.
To bude asi nejlepší, zajedu na pojištovnu a zkusím to vyřídit osobně - tohle prostě není možné. Díky moc Vám všem za rady- já už jsem z toho byla úplně bezradná .
pojištovny začínají chytat moresy ČKP ,jde jim stejně tak o prachy-ale zákon platí i pro ně,jak píšou chlapi shora-mně se osvědčilo v podobných situacích přijít na pobočku,chci to a to zrušit z důvodu prodeje,na reakci kikin na přepážce,fajn,zavolejte mi vedoucí(ho) a jemu sdělit:,že zřejmě akcionářům(vlastníkům) pojištovny se asi nebude líbit medializace elementární neznalostí referentů(kikin na přepážkách) platné legislativy ČR,když požasdují cokoli nad rámec a v rozporu se zákony...první reakci majitelů po "skvělé reklamě" v médiích bude výměna pozic referentů včetně pozice vedoucí(ho)...Tohle funguje stoprocentně-a to už jsem řešil asi v deseti případech...Stejně jako úředníci apod.i oni(y) se bojí o svá místa,oni totiž moc dobře vědí,že záopis v TP nevypovídá nic o změnách vlastníků,narozdíl od kupní smlouvy,a nesmí dle zákona požadovat doložení změny v registru vozidel(to jim prostě nepřísluší),ale zkouší to...
Zdravím všechny, kteří mi odpověděli na můj dotaz. Byla jsem na pobočce pojištovny a stejně jsem neuspěla- řekli mi, že prostě se s tím nedá nic jiného dělat, že musím dodat kopii TP a hotovo . Dojela jsem domů a ještě jsem napsala email pojištovně, ve kterém jsem použila Vaše rady - znění zákona... ( ® a také úžasnou radu o medializaci elementární neznalosti platné legislativy ČR...( erikch® .Zabralo to fakticky na 100% ! Dnes mi došel email, že pojistka je zrušena a v nejbližších dnech obdržím ukončovací dopis! Takže obrovské DÍKY!
Dobře jste to vyřešila! Gratuluji k asertivnímu jednání s pojištovnou "Dojde li ke změně vlastníka vozidla, tak toto nepřechází na nového majitele a stejně tak nedochází k jeho ukončení. Povinné ručení je ukončeno až ve chvíli, kdy je skutečnost o prodeji oznámena dané pojištovně."
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.