Nejste přihlášen/a.
Ahoj, na nový rok si chci koupit nějaký ojetý auto.. mam k dispozici kolem 35 000,- ( chci si nechat rezervu na opravu.. ) Je vubec množné za tyhle penize koupit něco jinyho než Feliciju,Formana nebo Favorita ( aby to trochu vypadalo a jezdilo? ) Přemyšlel sem na Octavkou 1998(99 , Alfa Romeo 156 atd ..
A chci se zeptat.. Pokud bych si koupil toto např.. sauto.cz/... co podstupuju za riziko? :D
Zapomeň na to že umíš po autoškole řídit. První auto bude "otloukánek" a pokud bude mít maximálku třeba jen 150 místo 200 tak jen dobře pro tvůj dlouhý život.
.
Vzal bych třeba i nějakou tu Felicii v perfektním stavu, hodně jezdil a získával zkušenosti. Když ho sem tam tukneš tak tě to nebude bolet, když se to porouchá tak ti to opraví každý servis. Navíc je to auto i malé, bude se ti s tím lépe parkovat. A třeba za rok nebo dva, až budeš mít najeto třeba 10 - 20 tisíc kilometrů, bych se rozhlédnul po něčem "hezkém". Navíc ve slabém autě získáš lepší cit pro řízení, než když si už jako první auto koupíš něco co má 150 koní.
A při tom prvním tukanci ve Feldě přijde o nohy nebo se rovnou zabije.. Na bouračky to chce jiný auto.
10k na "zahájení provozu" je málo - rozvody, olej, něco na zavěšení kol, brzdy, k tomu určitě vyskočí nějaké překvápko a je to navíc 30k jak fík...
proč by se měl ve feldě hned zabít já začínal na 120kách a trabantech a taky žiju
za mě kašli na ty zahraniční plečky a koukni po pěkný feldě v kombajnu pokud chceš aby to kapku jelo scháněj 1.6ku
vše si opravíš sám díly za hubičku a až na to budeš mít a budeš kapku vyježděn koupíš jiný vono je pěkný mít pěkný mít německý francouzký a nebo jiný velký auto ale přijde první oprava a pudeš do kolen navíc údržba těchle starých pleček vyžaduje značné finanční ůsilí a pokud nejsi zdatný mechanik je to cesta do pekel
Proč bys měl bourat? Podívej se kolik je denně bouraček. A přiznej si kolikrát jsi jako začátečník málem naboural. A ani nemusíš bourat ty, sejme tě jiný auto. Další věc, provoz dneska a před 20 lety se vůbec nedá srovnávat (to je pro toho 120+traboš), aut je 10x tolik a jezdí se rychleji a agresivněji. Pokud někdo jezdí ve Feldě, tak musí počítat s tim že bezpečná neni = vědět jaký jsou výhody a nevýhody a riziko přijmout nebo ne. Říkat že riziko neni je špatně. Mizerná bezpečnost Feldy je fakt a je nesmysl strkat před tim hlavu do písku...
Nesmíš koukat tolik na zprávy na Nově. Zas tak "krvavý sport" jízda autem není a Felicie je pořád o značný kus bezpečnější, čím jezdili naši rodiče a kde nás vozili jako děti - samozřejmě bez dětských autosedaček. Nejdůležitější prvek v autě pro zajištění bezpečnosti je opatrný řidič.
Pokud to někde napálí ve stovce do stromu a zabije se tak to není problém Feldy. Protože kdyby měl něco silnějšího tak by jel třeba 150 a zabil by se taky... To o čem píšeš je problém nepozorného / hloupého řidiče.
.
O takových bouračkách já ale nemluvím. Mluvím o tukání / škrábání / promačkávání při parkování, najíždění do úzkých míst, při nepozornosti na křižovatce, při zaboření čumáku do haldy sněhu při malém smyku na sněhu a tak.
Já mluvim o bouračkách jako při malým smyku na sněhu zaboření čumáku do protijedoucího auta (oba jedou 40, Felda = prů..r), přehlídnutí přednosti zprava (bum do dveří), kontakt s vedlejším autem pře změně pruhu a následnej kulečník, přehlídnutí auta v mrtvým úhlu zrcátka atd., prostě bouračky kde z moderního auta vylezeš sám a z Feldy tě vystříhají hasiči. Ve stovce do stromu už je jedno v čem jedeš, to přežiješ leda ve formuli. Na ty škrábance souhlas, i když ty levný díly jsou trošku mýtus...
Moc koukáš na zprávy o bouračkách. Auto se nekujuje kvůli bourání, ale kvůli ježdění. Stát se může cokoli, ale pravděpodobnost nehody je podle statistik úmrtí třistakrát menší, než že dostaneš infarkt. Tak tady nestraš. Jezdím ve felicii denně 80 km a žiju. Chce to jen u ježdění myslet.
doplněno 02.07.13 13:28:Pravděpodobnost úmrtí u nehody... jsem chtěl napsat
je fajne jak kazdy chce za malo penez hodne muziky , nemuzes kupovat auto za 35tisic a nemit nic navic. Kup auto max za 25tisic a opravdu 10tisic do neho das /rozvody , tlumice , olej , brzdy , filtry , gumy/ to je nejhorsi koupit auto , nemit rezervu a za mesic ti to bude stat. Kup felcku , corsu , megana , golf a , vectra , marea , ...za 25klacku , hlavni neni jake auto , u takto starych aut je celkem jedno jaka znacka a co to je za kara , hlavni je stav toho auta /u takto starych aut je milion tretich dodavatelu a sezenes dil v pohode/
doplněno 02.07.13 03:16:hlavne pozor na zhnile auta a taky zhnily vyfuk neni levna zalezitost u tohoto rozpoctu
taky se dívám na auta v tomto cenovým rozmezí, a můžu potvrdit,že je to kolikrát dost hrůza, za co chcou lidi peníze
ten Passat je za tu cenu podle mě skrz nájezd km, nicméně na tuto motorizaci si vem sebou někoho kdo tomu rozumí, aby to nebyla past.
Jinak moc na výběr není, mě jímá infarkt když vidím fanóša za 20, rapida za 35, feldu za 40, a podobný krasotinky.
Shodou okolností jsme sháněli auto pro ségru, asi 3 měsíce, objezdili jsme cca 15 aut... většina z nich byla zralá na vrakáč, a to za ně chtěli 30 tisíc. Nakonec jsme našli, Lagunu II, neshnilá, nerozbitá, prostě solidní auto, za 30. Jasně, zřejmě padne dalších 10 litrů do oprav, ale pořád lepší než shnilý pojízdný rozpadající se vraky za nákupku 35. Chce to hledat a být trpělivý.
Taky se přidám...obávám se že za takové peníze nějaké moc hyper cool auto nekoupíš...octávka za ty peníze bude spíš vylítaná s opravami za desetitisíce,passat jakbysmed...to by musel být dost velký zázrak aby za ty peníze to auto bylo v pořádku...pro začátečníka je felicie jedna z nejlepších,nemá to skoro žádnou elektroniku,tudíž na ní opravdu v nefalšované míře pochopíš fyzikální zákony a naučíš se pořádně řídit...chce to hledat,hlavně bez koroze,s dobrým stavem,s motorem nejlíp 1,3 ve verzi MPi(neskutečný držák)...navíc když to někde odřeš nezboří se z toho svět,jsou na to levné opravy a díly,motor pokud nekoupíš nějakou s nájezdem přes půl mega ti bude díky jednoduché konstrukci sloužit do roztrhání těla a nebude žádat žádné investice kromě oleje a seřízení ventilů...chce to hledat,felicii téměř bez investic,novou tvář s malým nájezdem a dobrým stavem seženeš pkud budeš hledat...vím jak to je,taky jsem nebyl jiný,když jsem udělal papíry toužil jsem po autě s co nejsilnějším motorem,nejlíp nějakou kukrativní značku...tak jsem dotáhl první plečku co jsem našel,starý vylítaný BMW...první týden to jezdilo pěkně,ale pak se vysypal motor,na opravu jsem neměl,s nefunkčním motorem to nikdo nechtěl a po třech měsících snahy o prodej se to prodalo víceméně za cenu šrotu jakýmusi týpkovi na náhradní díly a moje peníze zmizely v nenávratnu
Za 35t lze koupit superextramega nekvalitni sektorovou kuchynskou linku ztlucenou z par prkenek, pantiku a drzacku, ktera se po par letech pozuvani rozpadne.
A ty za tu cenu chces auto, ktere musi jezdit za vsech klimatickych podminek, stira, blika, sviti, troubi, brzdi, ja alespon v prumerne kondici, moc nezere, je alespon trochu bezpecne, ma treba i klimatizaci a radio, el. otvirani okenek a vubec se sklada z tisicu rozmanitych soucastek.
Co myslis, je to realne, aby to nebyli vyhozene penize?
Koupit se za ty peníze auto dá. Raději bych volila Ford nebo Opel, jsou to docela držáky a nevadí, když mají více najeto. A mají klimatizaci, airbegy a možná Vám někdo dá i náhradní pneumatiky. Klidně projděte všechny autobazary na netu, nepospíchejte, věřím, že takové auto koupíte. - pt
doplněno 02.07.13 15:48:I ten WW, co na něj máte odkaz vypadá dobře.
doplněno 02.07.13 15:49:Jen m á hodně najeto, tak těch 200 tisíc by stačilo.
Klimačka u tak starého auta stejně nejspíš nebude skoro fungovat, u starých airbagů je to už vyložená loterie jestli se v případě potřeby skutečně odpálí.
Jen namátkou takový výcuc:
Oprava klimatizační hadiceod 490,-Kčtady je to samej expert..., Př.B5 passat , motorizace AHU 66kw ( ODKAZ), je jasná dobrá volba (dostačující výkon, komfort a frajer v něm budeš v 18ti taky .. vlastní zkušenost ..- realna spotřeba 4.4l/100km),a to že se na autě hned něco pos.. je o dost menší pravděpodobnost než, že to při koupi přehlídneš. radši si někoho vem, aby ses pak nechytal za hlavu.. nájezd 350tkm u této motorizace nic není, ( každej kritizuje, ale kdo z Vás i může 100% říct, že má pravý nájezd na tachometru? ,, jen ti, kteří si auto dovezli sami ze zemí, kde jsou podobne upravy tvrdě trestány, nebo mají nové auto.)
Koncernové vozidlo - levné díly, široká dostupnost použitých dílů.. např zmiňovaný klimakompresor se dá sehnat jetý se zárukou na funkčnost do 2000,- . ikdyž to na něj stejně nejezdí ..
pozor na turbo, nápravu, brzdy..
pak hlavně jezdit hlavou.., autoškola ti dá základ, zkušenosti s chováním auta a provozem musíš nabrat sám.
Za ty peníze nevím nevím jakou parádu to ještě udělá...passat je dobré auto,spolehlivé,ale 35 tis mě přijde docela málo
šlo to ted hodně dolů, když se vykašle na bazary, tak neni problem, aby mu zbylo i na příp. investice
Spousta debilů říká,že nic na F-Fiat,Ford a Fšichni francouzi a k tomu přidají-japonec až na konec!
Osobně bych doporučil neco se stáje PSA nebo třena od Mitsu. Od PSA třeba ve střední trídě 405 (už dobré spíše ne o když jeden člen Peuclubu chce prodat voňafku a v naftě-super stav a 2.majitel-ale eko je max) nebo novější 406 či jejích sestříčky BX (paradoxně i kusy z osmdesátek bývají téměř bez koroze) nebo novější Xantiie .Pro rýpaly- ve věku 10-15?let je dle TUV hodnocena lépe než pémiovky jako Passat,golf či naše Okta!ale chce to hledat a mít při koupi znalce!Další volby třeby P306,a jeho bratr ZX nebo malé jako 106 či saxo!Od PSA je vinikající volba s motorem 1,9 D or TD ne HDi nebo 1,4 či 1,5d vsaxu a 106 (v P405 break jsem jezdil dlouhodobě za 5l nafty bez ohledu na okolnosti a to měl motor k milionu!)
Ale za tyto peníze je to sázka do loterie a vždy ,pkd nejsou znalosti daného modelu,tak mechaniky a ještě lépe i znalce daných modelů.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.