Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Porucha auta vs. povinne ruceni - zruseni

Od: harryho* odpovědí: 17 změna:

Zdravim,

nikdy jsem to neresil a ted si nevim rady. Jesti mohu poprosit, kdo mate zkusenosti, poradite?

Na 15let starem aute mi vznikla porucha, oprava je jak hledat jehlu v kupce sena, nevim kudy kam, jestli vubec, chci odlozit na jaro.

Povinne ruceni je zaplaceno, chtel bych ho zrusit - zbytecne penize. Vyroci smlouvy je na konci unora takze predlozit vypoved min. 6 tydnu pred koncem. Pokud by to slo, chtel bych ho ale ukoncit okamzite a ziskat tak nemale prostredky zpet. JAK NA TO? Fiktivni kupni smluva, to dle meho hloupost a neni to proste legalni.

Auto bych bud opravil (pokusil se na jare) a znovu pak pojistil, nebo treba do te doby prodal jako celek na dily. To se jeste uvidi, kdyz se najde kupec.

Dekuji Vam vsem za rady!

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Dobrý den,nejjednodušší řešení je uložit registrační značky do depozitu,samozřejmě,pokud má auto platnou STK.Pojištovna vám nevyčerpané peníze za pojistku vrátí a po opravě vyzvednete RZ z depozitu,pojistíte a můžete znovu auto používat.

harryho*

Dekuji za radu.

No jo, ale je to tak 50:50 ze se auto opravi. Je mi lito ho davat treba zlikvidovat, protoze za posledni pul rok jsou v nem dily za 10tis. (celni okno, bzdry, vyfuk apod.) a navis se s autem nejelo tak 800km jen!. Takze by to byla hloupost sersrotovat. Zaroven je nezajimava pripadna draha oprava, vlastni sily jsem uz vycerpal, tak jedine servis. Aktualne se snazim celek prodat na dily, ale otazkou je, zda to bude uspesne.

doplněno 16.11.12 12:45:

A to povinne uz platit nechci, mohu ho treba i prodat, zitra, ale taky az na jare, co si budeme povidat.

 

buss

0x

Zajit na OdbDSA a dočasně auto vyřadit, uložit do "depozita" , vzít si RZ, TP, ORV, vyplnit formulář, uhradit 100 Kč.. A pak do pojištovny.

Právě tím,že dáte značky do depozitu se zbavíte povinnosti platit pov.ručení a během doby můžete řešit ,co s autem dál-opravit prodat,sešrotovat...,zaplatíte jenom poplatek za uložení značek-100 Kč. Do kdy máte platnou STK?

petapeta*

Při ukládání do depozita STK platná být nemusí. Pouze při vyzvednutí musí být platná STK.

 

artik*

0x

a auto bude parkovat v garáži a do servisu ho budete muset vozit na platáku

 

harryho*

Auto ma technickou do brezna/dubna 2014.

Moznym problemem ale muze byt, ze neni moznost garaze. Auto stoji na sidlisti na parkovisti a stalo by tam dal. Co myslite?

pokud ho necháte na parkovišti, musí mít pojištění!

harryho*

toho jsem se prave obaval, ze jakmile je vozidlo na verejne komunikaci, tak musi byt pojisteno. to je prekerka :D

A nemáte nějakého dobrého známého nebo příbuzného či kamarada se zahradou atd?Jiný možnost totiž asi není-Trvale vyřadit na základě EkoLikvidace,nebo trvale na zakladu zániku... a poté do depozitu ,jo a prodej. Jiné možnosti zrušení PR neexistuje!

artik*

jak dlouho tam asi bude bez značek stát?

harryho*

Haha hihi..

 


0x

Hary, nejjednodušší je vozidlo odstavit do gearáže, sundat značky a dočasně vyřadit vozidlo. (depozit). vůbec neřešte zdali má technickou, to je zbytečné. Uhradíte 100Kč a máte klid. Po čase, až bude třeba cokoliv udělat, můžete tak konat bez problému.

Když se najde kupec, klidně necháte značky v depozitu a jen nahlásíte změnu. Kupec bude třeba rád, že je vozidlo v depozitu...

Přeji hezký víkend.

 

 

buss

0x

Cpát prachy do starého auta, pak je to odsouzeno k doježdění, nebo znovu klekne. Prodá se to jinak se ztrátou, takže je možná lepší se ho zbavit.

erikch*

buss-bože,co to je zase za radu:"cpát prachy do starého auta..." Chápu,že třeba nevíš,ale je spousta modelů-a to i podstatně starších než 15 let,které na hodnotě jenom získávají,vesměs jsou to nejsilnější motorizace i klasických donedávna vyráběných modelů,namátkou Peugeot 205 turbo(to pod 80 000,- nekoupíš),Renault Safrane Bi-turbo(pod 20 000,- neexistuje),Peugeot 405 T16(pod 15 000,-není),Nissan Sunny GTi 2.0 16V,Fordovy Cosworthy atd.(ceny jsou samozřejmě v Eurech)...Takže pokud má tazatel auto 15 let staré,ale s 800 najetými km(pokud si dobře pamatuju)-je to rarita,a každá rarita znamená mnohem vyšší hodnotu i než podstatně novější auta(ta na hodnotě jenom ztrácí)...

nu*

pro každého nemá stará plečka takovou hodnotu, jezdit 3 km do práce benzinovým autem, co má 2 turba každého neláká, při dnešních cenách paliva, a pokud tazatel nemá na opravy, nebude mít na ně ani za rok...nafotit a prodat tomu, pro koho to má hodnotu...skladovat stará auta a čekat až jejich cena poroste může ten kdo zdědil nějakou velkou stodolu nebo hangár...

erikch*

nu,pro každého ne,ale podstatné je že pro nějaké potencionální kupce-ono totiž čím dál víc lidí zjištuje fakt,že auta přestala být auty někdy s přelomem tisíciletí a cokoli novějšího je díky úsporám automobilek,ekotlakům Bruselu atd. uděláno jen aby to přežilo svou vlastní záruční dobu...a nějaké sportovní verze-prostě auto pro zábavu(donedávna třeba kategorie hot-hatchů),to už je taky minulost...Už i třeba ikona Focus RS je dnes hodně přiškrcenej,aby prolezl Euro V...,jeden známý začal Fiestou XR2,přes právě zminované Cosworthy,Hondy CRX VTEC atd atd.,dnes má vcelku slušnou sbírku takovýhle raritek(je to lepší než zlato,akorát pravda náročnější na prostor) a za pár let bude vysmátý-kor komplet má zase o to větší hodnotu...No a uskladnit jedno auto není zas takový problém...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]