Nejste přihlášen/a.
Manualni ci Automaticka prevodovka? Jaky mate nazor? Co je lepsi?
Zdravím...je to na zvyku...mám auta dvě...jedno manuál a druhé automat...jezdím s automatem a když se chci povozit sportovněji, tak manuál...Je potřeba dodat, že automat má trochu vyšší spotřebu. U automatu je potřeba hlídat levou nohu, aby se řidič nespletl a jakoby nezmáčkl spojku...je to na rozbití hlavy o přední sklo...ale je to zase pohodlné...jak říkám, je to na zvyku a na vkusu...dámy automaty mají rády...
nikdy jsem nechtěl automat... od doby co ho mám nechci nikdy manuál
Mám ho v silném autu a užívám si toho, že nemusím lovit kvalty a můžu pořád držet volant oběma rukama, když je potřeba. To co automat bere - podřazení před předjížděním - lze snadno získat zpět manuální volbou kvaltu. Takže v mém případě to znamená, že když dojedu auto před zatáčkou nakvaltuju si o 1-2 kvalty dolů, při výjezdu se zatáčky plný plyn a ještě při předjíždění dám zpět automat, který ale stejně při velkém zrychlení drží vyšší otáčky. Samozřejmě auto umí i na automat samo podřadit o 1-2 kvalty, ale trvá to 2-4 sec (podřazení + roztočení turba), což je pocitově dlouho.
Za mě už nikdy bez automatu
doplněno 22.06.13 11:04:Jen dodám, že na popojíždění v koloně je automat lepší.
Pokud žijete (a jezdíte) ve větším městě a "užíváte" si řádně hustý provoz, posunování před semaforem ... atd., má automat jednoznačné plus. Nastartuju, zařadím "D" a v cíli (po zaparkování) dám "P". Celou cestou se držím oběma rukama volantu a na řadící páku vůbec nesahám. Žádná spojka. Jedním slovem pohoda.
Akorát když se vy**re automatická převodovka tak to pěkně provětrá peněženku,ale tak když vím že na to nemám tak si to nebudu kupovat,tazatel má zřejmě peněz dost
Tak hlavne je potreba rozlisovat - klasicky starsi automat s HDM, celkem OK, jen o dost vic zere, hlavne ve meste. Pak jsou ruzne verze robotizovanych prevodovek, treba DSG, to je uplne OK jen to ma omezenou zivotnost a pak je servis za raketu. Ale na pohdu kazdopadne hlavne ve meste.
problémem životnosti automatů v čechách je snaha čechů uspořit na pravidelných výměnách oleje(strop 60 000 km)-pokud by toto nebyl problém( a jakože ušetřených x tisíc),nebyl by v drtivé většině ani problém s převodovkami(za x desítek tisíc)...Jinak je to jen o tom co komu víc vyhovuje...,zkuste se párkrát nezávazně v bazaru s něčím v automatu profrčet a uvidíte,získáte reálný názor...
Jezdím v manuálu s motorem 1,8i16V 81kW a ok ale spotřeba je relatuvně vysoká-město 9,16l a do arbajtu služebním 1,2TDi s robotizovanou převodovkou (44-51Kw)-pocitově větší zrychlení než u benzínových 110 koníků ,spotřeba 4,4l .Kolegové s ním řadí sekvenčně,já si raději užívám a nešahám na volič.Jediné co mně na něm točí je třeba při dojezdu do vesnice-u manuálu pěkně pozvolna brzdím motorem a to u robota v Lupu téměř nefunguje.Jinak pohoda na ,dálkové bych bral spíše automat.
Automat je dobrá věc,pohodlná...ale mě to prostě nebaví,neumím si nějak představit jezdit zábavně bez manuálu,a nemít to auto stoprocentně ovládnuté...můj názor
Automatem jsem jezdil ve firmě,na dlouhé cesty je to pohodička,nemuset se starat o řazení,ale není to můj šálek kávy,radši si prostě řadím...ale jsou zase lidé,co by manuál nechtěli už nikdy...to záleží na člověku
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.