Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Staci do Felicie motor 1.3 40kW?

Od: dordan* odpovědí: 21 změna:

Zdravim,

Mám možnost mít Felicii z roku 2000 v krásnem stavu (žádná koroze), serviska, 85 000 najeto, garažovaná se super výbavou: airbag, alarm, autorádio, centrální zamykání, el. okna vpředu, mlhovky, náhradní kolo, střešní nosiče - za myslím docela rozumnou cenu 40 000 Kč. Jenže je to jen motor 1.3 MPi 40 kW a to mne trchu děsi

Nevim o tomhle motoru nic. Felda co měli rodiče měla ten motor s 50 kW a už to celkem nejelo

S autem budem jezdit nejčastěji ve dvou, ale hlavně v kopcovitém terénu. Auto se ale bohužel prodava v Prostějově, kde je to sama rovina, takže vyzkoušet to v kopcich nepůjde.

Proto mne zajíma jetli má někdo zkušenosti s tímto motorem a jestli do na normálni ježdění stači. Ja ani přítelkyně nejsme žádní zavodnící, jen se potřebujem dostat z bodu A do bodu B pokud možno s malou spotřebou ale zase se nechci tahnout v buchlovských kopcích za nějakým smradlavým nákladákem nebo autobusem.

Děkuji za odpověď. Jo a jiné auto nechci, leda feldu. Protože doma máme po té po rodičích (to byl ale bohužel zrezlý kombik , což je zbytečnost pro dva lidi) kupu náhradních dílů včetně nových zimních i letních plenuamtik.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vaclav210*

0x

Jo to mas pravdu ze ani 50kw motor na felicii moc nejede ale spis se divim ze mas z r2000 motor 40kw neni nahodou meneny?

Ale spis jak na kw bych se podival na tocivy moment ten je dulezitejsi nez kw ktere se udavaji ve vysokych otackach

Do kopcu ti to fakt nepojede Dal bych prednost 1.6 tam je volkswagwnsky motor a ten je celkem zivy.Dokonce i 1.4 polo se stejnymi kw a r.v. 98 je daleko zivejsi nez 50kw felicie.MYSLIM ZE ANI POVINE RUCENI NEBUDE TAK DRAHE jsou pojistovny ktere maji pojistky do 1450ccm.Take jsem jezdil 40kw feliciinejsem zadny zavodnik ale v kopcich...hruza

armeggione

Opravdu těžko radit, jestli zrovna 40 kW bude dostačující do kopcovitého terénu. Myslím si, že je spoustu ojetých vozů s malým výkonem, které jsou natolik dobře zajeté, že převýší jízdou výkonostnější motory, protože majitel jezdil jen na spotřebu a motor netočil tak jak měl. JInak motor nemusí být měněný i v roce 2000 se dodával do Felicií např. X-LINE, ten se vyráběl jen s 40kW motorem.

dordan*

No je to motor 1.3 mpi 40 kW, to uz jsme si nasel - standartne se montoval do felicii i v roce 2000... mne se spi libi ta cena. Teda je mi lehjce podezdrela, ale videl jsme podobne auto na aaaauto.cz a stalo 39 000 a vybava napsana uplne stejna (akorad bylo cervene)..tak asi to tak bude s tim motorem...ze je slabej a lidi ho nechtej. Ale zase se mi libi ta spotreba okolo 6 l/100 i kdyz je otazka kolik to bude fakt zrat kdyz budu chtit jet aspon trosku slusne v kopcich.

no co jsem cetl tak feldy v 1.6 docel trpi na tlumice a tyhle veci, ze je ten motor moc tezky na to auto (to same plati pro ten diesel-motor) a ja uz (kromen nejaky zakladnich kapalin a drobnych uprav pred technicou) nechi dalsi 3 roky do toho auta vrazet ani korunu. Proste chci abych ho koupil a 3 roky v pohode jezdilo bez jakychkoliv investic.

Jsme docela nalomenej na tohle auto(pocitma ze bych usmlouval cenu na takovych 35 000 nakonec - kdyz je ta krize ), ale nerad bych litoval...Na rovince jede skoro kazde auto dobre(resp tu akcelaraci jaka bude v kopcich tezko posoudim) Ale zase si rikam, ze kdyby to bylo takovej sunt ten motor, tak by to lidi nekupovali vubec ani jako nove. Povinne ruceni je myslim stejne pro motory od 1.3-1.8..takze to nehraje vubec roli...

uz jsme si zjistoval ze i s havarijkem by mne to prislo na nejakych 6500 pojisteni + ta ekologicka dan ci co to je 3000 takze prepis + pojisteni do 10000 a pak nejakych 5000 pocitam na prvni servis - kontrola brzd airbagu ...atd ze tak za 50 000 bych chte auto co by vydrzelo jeste ty 3 roky bez dalsich investic...

jako student nemam zrovna moc penez

 

tomh*

0x

Bydlím v Třebíči (samý kopec) a kámoš má nově také Feldu, má ale 50kW a je fakt, že to jezdí moc pěkně, když se na to pořádně šlápne, je to pěkné žihadlo. Ve 40kW jsem nikdy nejel, ale myslím si, že až tak slabé to nebude..je jasné, že na předjíždění v kopci byste potřebovali spíše nějaký dvoulitr, ale dle mě tu slabost motoru vyrovná pěkná spotřeba, která je do 6 litrů na sto..nehledě na levné náhradní díly..pokud je v pěkném stavu, tak bych po ní šáhl..10kW rozdíl není nic moc..jak zde bylo řečeno záleží opravdu spíše na točivém momentu..

 

vaclav210*

0x

Raci si zjisti ten tocivy moment kw ti do kopca nepomohou.Ja mam ted1.4 toyotu 71kw ale do kopca...hruza a to jezdim taky pres buchlovske hory ty kw jsou teoreticky v 6000.otackach. taky si prohlidni ty pojistovny nektere totiz zaspaly dobu a stale si mysli ze se nedelaji jine obsahy nez 1350az 1800.Ja ti to nechci rozmlouvit jen abys ale potom nebyl prilis rozcarovan... a do kopce nemusel tlacit

 

dordan*

podle toho co jsme našel na internetu má točivý moment 99 N.m/2600 ot./min. Jestli je to dost neposoudim, motorům nerozumim.

Ještě jsem ale na internetu našel že za 3500 se da motor přečipovat a pak bude 105 N.m/2750 ot./min, maximalka větši o 5 km/h spotřeba (udajně) menší o 0.5 l/100 km a o vteřinu lepší zrychlení.

Ale nevim jestli by zrovna tahle investice stala zato (sice kw jdou udajně až na 50, ale zase jen 6 N.m - takový rodíl to snad být nemůže) navic jestli se tim nezničí motor, případně cela řidicí jednotka. Známy měl přečipovanou feldu a cela RJ mu vyhořela (prej mu řekli, že to měl z toho že použival cyklovač na stěračich)

 

vaclav210*

0x

cipovat felicii to je strasna blbost doufam ze o tom vubec neuvazujes.osobne bych sel stejne do 1.6 Ten motor je sice tezsi protoze ma litinovy blok ale ktere auto netrpi na tlumice a cepy?Ta spotreba ti vyjde na stejno 40kw motor budes vytacet do kopce a 1.6 ti bude jen bublat v daleko nizssich otackach ten motor ma cca130nM a to uz je nekde uplne jinde.

dordan*

Bohužel v 1.6 nezrezlá a se stejnou vybavou prijde na nějakých 60 000 a to u je už hodně...

Jako nejrači bych 1.3 50kW, ale takovou jsme nikde pěknou zatím nenašel -tedy v mé cenové relaci do 40 000. Chci totiž feldu max rok 1999, s novym ksichtikem (má pry lepši odolnost - uz nějak zesilený ram či co), aspoň airbag řidiče a těma serepetička jako el. okna, radio atd taky nepohrdnu, když už to bude v ceně A taky je pro mne důležitá servisní knížka. Protože se v autech nevyznám(a je na mne hned vidět, když se v něčem nevyznám) tak abych měl jistotu, že to auto má najeto kolik má a že není nabourano.

ale hlavně musí byt bez nějaké zjevné koroze - a takovýhle začínají na 50 000 a to už je moc(tolik chci dát za auto i s přepisem a pojištěním)

 

vaclav210*

0x

Nova maska na felicii je od r1998 ne 99 a jde o to ze ty nove maji lepsi ochranu proti korozi jinak svarovane 5 dvere ktere diky spatnemu lomu strasne hnily takze s rocnikem souhlasim cena je super ale co si raci 10000kc pujcit a koupit radeji silnejsi?

Mas tam vubec posilovac rizeni?na tech slabsich to nebyl standart ale zvlastni vybava

dordan*

Posilovač řizení mi nevadi. Co měli naši felku, tak na ni nebyl a jezdilo se mi s tim dobře. Lip něž co maji teď peugeota 308 s posilovačem...je to hrozny nezvyk. Skoro žádná odezva mi to přijde - když jsme jel poprvé, tak sem se malem vysekal jak je to citlive to řizeni - i když je fakt že je nejspíš to jen o zvyku a přitelkyně by jistě posilovač ocenila. Ale rači oželim posilovač než třeba airbag.

Vim že se vyráběli už od roku 1998, ale to byl první rok výroby a četl jsem , že ty z toku 1998 jsou takové nevychytane, tak pro z hlediska spiš psychické pohody až rok 1999
půjčit si nemůžu, protože studentum bez stálého přijmu se nepučuje a naši nejsou zrovna nakloněni myslence, že budu mít vlastni auto, takže to taky nic S přítelkyní prostě dáme dohromady max těčh 50 000 (jako cekovou cenu včetně přepisu a pojištění) jako opravdu nejmaximálnější celkový výdaj (a to už včetně nabráni první plné nárdže uvažujeme 55 000 - ale to by se fakt musela vyskytnou vybava nebo stav auta, který by za to stál. Tedy jako měli bychm peníze i na auto za 80 000 ale pak už by nám nezbyla žádna rezeva...Jak se říka - nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit koupit ojetý auto

 

vaclav210*

0x

A jeste jedna mala rada felicie ma cidlo chlazeni ventilatoru nastavene na 104 stupnu coz motoru rozhodne neprospiva hlavne v kolonach resivali jsme to vymenou za cidlo z felicie s klimatizaci kde spina ventilator daleko drive nebo pomoci manualniho spinace na palubni desce

 

petaf

0x

ty motory po roce 2000 jsou dobre ikdyz maji jen 40 kw stejne jako fabie jede dobre,ale s tim predhanenim v kopci to si kup subaru,rikals ze nejsi zavodnik tak to moc nechapu,ja mam 1,3 mpi 97 50kw a nemuzu si stezovat,jedina nevyhoda je ze kvetou pate dvere,ale ty plechy u filet jsou uz takove,ale ja mam o tri roky starsi,to auto je lehoucke a jestli budete jezdit jen dva,pritelkyne urcite nevazi sto kilo,tak v tom nevidim problem,jestli jsi chudak co na aute setri,tak neuvazuj a kup ji.Ale taky nepocitej s tim ze do ni za opravy tri roky nedas ani korunu,na takove ojete auto,ktere bys honil tri roky a jen menil kapaliny tezko narazis,za 40 tacu co bys chtel,a na 1.3 jsou levnejsi dily nez na 1,6 taky zalezi jestli mas nejakeho dobreho znameho automechanika,ale na felde si muzes opravit vsechno sam,je to jednoduche auto a v tom je jeho krasa.a na servisni knizky taky moc nespolehej,nase firemni doblo je toho dukazem,oni ti to jen napichnou na pocitac a ten nezjisti vsechno,vyplaznes 5000 a reknou ti ze je vse v poradku,ikdyz mas treba praskle tesneni pod hlavou,pak nechapes kde se ti straci voda az se ti z toho motoru zacne kourit,jsou to vochcanci.a ty opravy jsou fakt stovkove zalezitosti.a jestli mate jeste jednu tak mas klid,neco se pouzit urcite da.cip je taky dobra vec pokud chces jeste zvysit vykon a snizit spotrebu,ale ve vysokych otackach ti to stejne popapa o par litriku vic,ale cipy na feldu jsou jeste slaboucke,pridaji maximalne 6-12 kw navic,ale 10000 to uz pro tebe bude draha investice,to se ti nevyplati.diesel je taky na prd,sice spotreba je krasna,na plnou nadrz najedes 600 - 700 km,ale ten motor je hodne ojebany,sousedi z nemecka tam dali ten nejhorsi jaky mohli,odejde ti cerpadlo a 25000 v hajzlu jen to hvizdne.(tenhle typ na firme mame taky a je na ni najeto uz pres 600000 porad jezdi,ale na opravach uz se sefove hodne protahli,spotrba je ale porad takova jak jsem psal,ale radeji nebrat)felda je ve sve tride porad the best,topeni hreje jak sto certu,motor je jednoduchy,to auto ma mnohem vic vyhod nez nevyhod,jo a s temi jizdnimi vlasnostmi to zalezi taky hodne na ridici,jestli ji budes dusit tak moc nepojede,ale jestli ji budes drzet pekne v otackach,tak mas klid.vyjedes kazdy kopec.urcite si pak nechej vystrikat dutiny,jestli se o ni budes dobre starat tak ti vydrzi do sta let takze nevahej a utikej pro ni nez ti ji nekdo vyfoukne mej se a preji hodne ujetych km bez nehod a jinych problemu.(mam na ni 15. OZy a gumovacky nejsou problem,fakt je to auticko zive ikdyz se nekomu nezda)

 

veryold

0x

na naše silnice určitě 40 kW bohatě stačí.

 

petr123*

0x

Mám pocit že to tady nezaznělo - nezapomeň že u starého auta zaplatíš ještě ekologickou daň při převodu.

Osobně pokládám 40kW motor za slabý. Měl jsem Favorita s 50kW motorem a bylo to tak akorát pro pohodovou jízdu. Díky tomu že budeš mít slabý motor ho budeš muset vytáčet do vysokých otáček a budeš mít vysokou spotřebu - takže se ti pak při běžném používání levnější auto se slabým motorem prodraží.

 

dordan*

0x

Tak dnes jsem se byl cvicne podivat na to auto, stalo tam cele zasnezene a nevypadalo vubec tak pekne jako na tech fotkach... korozi jsem sice neobjevil...ale dival jsme se jen tak na zbezne. Borec mi to auto vyvezl na takovy lepsi placek...ale uz pri nastartovani jsem zaregistroval nejak podezdrele klepani v motoru (nebo mozna deravej vyfuk..nevim)... ten vedouci sice rikal ze je to v tyhle teplote normlani...ale moc se mi tomu nechce verit...Nevim ani jestli se mam domouvat na nejakou "testovaci jizdu"...uplne me to sebralo ten optimismus co jsme mel

 

vaclav210*

0x

Cau hlavne si poradne prohlidni 5 dvere jestli nemaji znamky koroze pod oknem a v tom lomu motor nech zahrat na 85 stupnu a pak ho poslouchej ale protoze je to podezrele lacine raci bud hodne opatrny vetsinou se meni druhy nebo treti dil vyfuku coz neni nijak slozite jestli neni vyfuk diravy poznas tak ze ho na chvilku zacpes a motor by se mel zacit dusit ale jestli mas nejake podezreni na zavadu motoru tak se na to vykasli a radeji si pockej na nejakou 50kw .Problem je v tom ze ty chces za malo penez hodne muziky

Stejne ad tam mas vybavu jakou chces porad to bude jen felicie takze bych preferoval raci slusny motor nez vybavu

Jo a s tema fotkama to se musim smat to je tak pokazde nafotis a vyberes ty nejlepsi to je v kazdem bazaru

dordan*

Co jsme se tak dival i na internetu, tak pro tenhle motor je ta cena kolem tech 50 000 a tohle auto bylo (asi kvuli ty krizi) slevneny na 40 000 z 52 000.

NO raci to ale nebudu pokouset stimhle, kdyz se mi to nezda... nutne auto nepotrebuju, takze za mesic muze byt nejak 50 kw s dobrou cenou

 

vaclav210*

Konecne rozumna rec

 

vaclav210*

0x

Jo a to klepani je bezne...u naftaku

 


0x

40kw nebrat, jistě to jede, ale určitě to bude mít vetší vír v nádrži než 50 nebo 55 kW. 1.2fabia co vymysleli páni "šílení konstruktéři" je toho zdarny priklad-spotřeba rozhodně větší(až o 2l než felicia). V tomhle jsme 100let zpět, pokud neberu Octavii 2.0 TDI (pres 100k).

 

dordan*

Dnes jsme se nahodou potkal s kamaradem co ma taky feldy 40 Kw a ten řikal že to jede krasně... kazdopadne tam ta padla, takze hledam novou...a uz je mi jedno jestli to bude 50 Kw, nebo dokonce 1.6. Jen nároky na výbavu nemenim (aspon ty airbagy chci)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]