Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěl bych se poradit, jaké jsou rozdíly v termostatech u felicií? Myslel jsem si, že u 1,3 starého typu tak nového pasuje ten samý . U jiných motorů bych to pochopil, další otázkou je jak to je se vzduch. filtrem kulatým, jeden je malý druhý velký a svíčky se také nějak liší?
Nesetkal se s tím někdo prosím?
Děkuji
Tak tedy termostaty. Na motory řady 781.*** což jsou ty 1.3jky se dělali 3 typy.
První typ je celohliníkový a vychází z motorů Favorita. Čidlo je mosazné z jedním drátem a hliníkovým těsnícím kroužkem (dříve klingeritovým).
Druhý typ je pro motory SPi (tedy BMM) opět 781.*** a ten je plastový a dvouvodičový. Čidlo je převážně z plastu a s gumovým guferem a závlačkou, která ho drží na místě (z boku). Většinou je označené modrým kroužkem.
Třetí typ je pro motory MPi (tedy Simos 2P) opět vylepšená 781dnička. Čidlo je čtyř vodičové (dva termistory) a žlutý proužek jako značení.
Na motor pasuje vše z těchto tří. Na elektroinstalaci jen to správné dle čidla a čidlo zase musí padnout do domku, takže tak.
Filtrboxy jsou tři typy (někdy čtyři).
První typ vychází z Favorita a užívá ho Felda s karburátorem na vývoz nebo lidi, co ji přestaví a následně většinou doplní levnějším typem LPG. Filtrbox je plastový kulatý s prolysovaným křížem a uprostřed znakem jakoby vločky. Uchycen je 4 matkami M6 s integrovanou vějířovou podložkou.
Druhý typ opět vychází z Favorita a patří na vstřikovací jednotky BMM. Je plastový kulatý a má plechové vypouklé víko montované postranách sponami.
Třetí typ je elypsoidní vypoklý plastový a uprostřed trčí 3 šrouby na 12 klíč. Druhý a třetí jsou záměnné. Právě tento typ nejčastěji používá Felicie BMM (skoro každá před faceliftová).
Čtvrtý typ jsou takové dva filtrboxy. Jeden je za světlem jako krabice na filtr a nad klapkou je druhý díl, kde je přisáván vzduch z ventilového víka. Na tomto dílu je nápis MPi. Tento typ je výhradně pro MPi Felicie.
Svíčky se lyší jen jako pro motory 136 a 135 tedy 781.135 a 781.136. Motory 136 mají vyžší kompresy a ploché písty. Patří sem svíčky DR14YC. Motorům 135 zase patří DR17YC. Stačí jim BRISK nebo PAL a jedou s nimi lépe, než BOSCH. Champion také nejsou špatnou volbou.
Přikládám obrázky
doplněno 02.06.13 19:58:Filtry
doplněno 02.06.13 20:03:Pozn.: Do roku 1996 měli Feldy hliníkové termostaty jako Favorit a od roku 1996 ty plastové dvou vývodové (myslím dva vývody z čidla) do konce výroby SPi. Pak MPi čtyř vývodové ve stejném domku.
Nevím jak konkrétně je to u termostatu, ale Felicie 1,3 měly vícero motorů. Cca do roku 96 se používaly motory s jednobodovým vstřikováním, které mají kulatý filtrbox sání. Od 97 se do 1,3 žačali dávat nové motory MPI (multibodové vstřikování), které už mají hranatý fitlrbox sání vzduchu. V roce 98 pak přišel facelift karoserie. Termostat musí být nejspíš pro daný typ motoru...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.