Nejste přihlášen/a.
Zdravim, prosim vás jaký je rozdíl mezi takovou tou obič cívkou v tom hliníkovím obalu jak bývá třeba u jawi 250 a tou menší cívkou v plast obalu jak bývá u těch novějších motorek např. u cagivi mito? Ptám se proto, jestli když dám do mita tu obič cívku jestli to bude fakčit.
Všechny zapalovací cívky pracují principiálně stejně . Cívka je prakticky transformátor , který transformuje nízké primární napětí (6 nebo 12 V) na napětí vysoké (sekundární) , 15 - 20 000 V Závažnější je tedy úroveň primárního napětí na které je cívka konstuovaná. V případě cívky konstruované na primární napětí 12V a její zapojení do el.soustavy s 6V by sekundární napětí nedosáhlo 20 000 v a v tom případě , by byla jiskra nedostačující. V opačném případě by jiskra byla větší než normálně , ale cívka by tím byla více namáhána a tim by došlo k jejímu poškození. Rada: Překontrolujte hlavně shodnost primárního(vstupního )napetí cívky(bývá uvedeno na cívce) a skutečného napětí el.soustavy motocyklu. Stačilo by porovnat tyto údaje na obou cívkách. Pokud údaje budou shodné , záměna je možná. Vhodnost záměny lze také zjistit měřením , ale pokud je jedna s cívek vadná tak to nelze , lze jen žjitít závadu.
Tak cívku už sem vyměnil a nic, mám totiž problem v zapalování. Svíčka chvilku hází normálně jiskru a za chvilku jiskra zeslábne a hází jen slabě. Čím to muže být? já sem si řikal že by to moh lbýt ten snímač, ale nemoh sem vytáhnout vubec rotor.
Nevím o jakém snímači hovoříte a proč vytahovat rotor? Nevím kolik má motocykl naježděno. Zkuste nejprve překontrolovat seřízení ( odtrh svíčky cca 0,5 mm , max.vzálenost kontaktů přerušovače cca 0,5 mm , jejich čistotu a spolehlivé dosadání navzájem . Nezapomeňte na kontrolu,podle potřeby výměnu kondenzátoru , vadný kondrnzátor se projevuje zpravidla zvýšeným jiskřením mezi kontakty přerušovače. Pokud nedojde tímto k odstranění závady , další postup diagnostiky by se ubíral podle toho , zda se jedná o motocykl používající akumulátor (dynamobateriovou el.soustavu ), nebo motocykl bez akumulátoru , jen s generátorem , jako jediný zdroj el.proudu ,
Přerušovač je u hřídel klikovky , na které je vačka , která při otáčení se , kontakty přerušuje.Mezeru meřit při pném nadzevednutí pohyblivého kontaktu přerušovače vačkou.Zpravidla je tam šroubek na šroubovák , jehož povolením lze pohybovat pevným kontaktem přerušovače(zvětšovat - zmenšotat vzdálenost kontaktů). Pozor , ale na pootočení celého přerušovače vzhledem k vačce klikovky ,to by se změnil předstih zážehu , který je důležitým prvkem seřízení ( k tomu je tam samostatné zajištění šroubkem).Správně i po seřízení odtrhu by měla následovat kontrola , případně seřízení předstihu.Předstih bývá cca 4 až 6 mm , což znamená , že jiskra na svíčce musí přeskočit když je píst ve válci 4 - 6 mm před horní úvratí (lépe seřidít podle údajů výrobce).Okamžit přeručení přerušovače se v amaterských podmínkach zkouší cigaretovým papírkem (pokud nejsou k dispozici jíné přístroje). Cigaretový papírek vložit mezi kontakty přerušovače když jsou kontakty pevně u sebe(papírek nejde vytáhnout) a při otáčení klikovkou po směru normálního otáčení motoru , za současného mírního tahu za papírek , zjistíte okamžik kdy půjde papírek vytáhnout .V tento okamžik přestat otáčet klikovkou píst ve válci mucí být v poloze (před horní úvratí), jak je výše uvedeno .Hodnoty měřit otvorem pro svíčku.K tomu postačí dřevěná tyčka , na které si uděláte rysku v okamžiku přeskočení jiskry (když šel papírek vytáhnou) a rysku při horní úvrati pístu.Pro kontrolu a přesnost , provést měření , připadně změnu nastavení několikrát.Pozor , u čtyřdobých motorů musíte ještě zjistit správnou polohu pístu , a měřit , když je píst v kompresním zdvihu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.