Nejste přihlášen/a.
Ahojte.
Ford Focus 1,8TDCi. Kdyz auto stoji a motor je vyply, jezdi radici paka do vsech poloh krasne plynule, zadny problem. Pokud motor bezi, jednicka jde ponekud ztuha a je nutne prekonat urcity (ne moc velky) odpor pri jejim razeni. Paradoxne se to chova nelinearne. V klidu je tam maly, ale patrny odpor, pri velmi male rychlosti to jde vetsinou krasne a bez odporu, ale pri vyssi rychlosti (tak 20-40 km/h) uz to vyzaduje docela silu. Dela to zejmena jednicka. U ostatnich rychlostich stupnu je to take v minimalne mire patrne, ale to by se dalo relativne i ignorovat.
Pred pul rokem se tam menila spojka i prevodovka, bohuzel z urcitych duvody neni reklamace mozna.
Cim si myslite, ze to muze byt, resp. mate s tim nejakou zkusenosti? Premyslim nad navstevou autorizovaneho servisu Ford. Bohuzel, spojka nebo prevodovka se musi menit kus za kus, takze to muze byt nakladny ukon. Jezdit se s tim da a nebyt te "tuhe" jednicky, tak by si toho mozna nekdo ani nevsiml.
Diky za vase nazory.
Asi synchrony v převodovce. Máte tam správnou hladinu oleje správné viskozity? Pokud ne, může se to takhle chovat. Možná i málo vypíná spojka. Je možné, že servisák byl "ne moc šikovný" a prostě tam dal první olej co měl po ruce, odfláknul to. Každopádně není dobré řadit jedničku mezi 20-40 km/h, nedivte se že to vyžaduje sílu, synchrony budou mít plno práce převodová kola zbrzdit a dost je to bude ničit. Já jedničku řadím jen pokud je auto v klidu nebo tak do 5 km/h, jinak to není potřeba, v pohodě vše utáhne dvojka. A popravdě, pokud u mého auta je rozdíl rychlostí kol v převodovce moc velký, nejde tam jednička ani na sílu. Nepovažuji to za poruchu ale vlastnost, nevadí mi řídit i stará auta úplně bez synchronizace nebo se synchronizací na dnešní dobu velmi neúčinnou.
Nevím jak u Fordu, ale třeba u Škodovky není problém převodovku rozebrat a vadné části vyměnit, třeba když tečou gufera. Samozřejmě ne v autorizovaném servisu, ale třeba v nějaké dílně automobilní školy, kde se na tom učí a mají čas se s tím "drbat".
od kdypak se řadí jednička za jízdy?! ta se používá když auto stojí na rozjezd pak už ne aspon já jí nepetřebuju
já myslím že v řazení problém nebude
Tak napriklad kdyz vjizdite do krizovatky z vedlejsi a mate nejakou minimalni rychlost, kolem 10-15 km/h. Nic nejede, takze se z teto rychlosti opet rozjizdite pres jednicku, protoze na dvojku nema motor jeste otacky, pokud to nechcete poradte podusit. Mate jeste nejaky idiotsky dotaz? Pokud nemate reakci k veci, jdete si sva moudra psat nekde jinde, dekuji.
sorry,ale dabel má pravdu-první rychl.stupen se za jízdy(i minimální) prostě neřadí-to je právě prasárna,ne tam v pohybu vozu řadit II.rychlost...Klasický motor to bez problémů zvládne(nevím jak dnešní "ekologické" náhražky motorů...,v ty nemám zrovna důvěru)
OK, ale to preci neni ten hlavni problem. Drhne to i z nuly, coz uz snad je legitimni pouziti pro jednicku , a ted nejak zacala i zpatecka. Doufam, ze je to neco, co se da opravit jinak, nez vymenou prevodovky/spojky kus za kus.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.