Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
vysvětlil by mi někdo k čemu slouží v autě podtlakové čerpadlo brzd? Kde bývá nejčastěji umístěno? Proč je zrovna podtlakové a ne tlakové?
Nemám v tom vůbec jasno.
Děkuji
Kde jste se setkal s názvem PODTLAKOVÉ ČERPADLO? Každé čerpadlo má sací část - výšku (pracuje s nižším tlakem než je atmosférický tlak) a výtlačnou výšku (pracující s atmosférickým přetlakem). Kromě čerpadel ponorných, které pracují jen v režimu výtlačném (nejsou konstruovaná tak, aby byla schopna dopravované medium nasát), která jsou vždy umístěna přímo v čerpaném mediu. Naftové motory , ale i benzinové se vstřikováním, potřebují mít v palivové soustavě stálý přetlak. Z důvodů spolehlivé dodávky paliva pro vstřikovací jednotky, ale také, aby nedocházelo k zavzdušnění -třeba vlivem varu přehřátého paliva. K těmto účelům se používají ponorná čerpadla, umístěná přímo v nádrži paliva, které neustále za chodu motoru cyrkulují palivo v soustavě pod náležitým přetlakem. miro
Naprostá většina osobních automobilů vybavena vakuovým (podtlakovým) posilovačem brzd. Tento typ využívá podtlaku (desítek kPa) vytvořeného v sacím traktu u zážehových motorů, nebo vakuovou pumpou u vozů s dieselovým motorem.
Posilovač funguje jen při běžícím motoru, po vypnutí tak dvě až tři sešlápnutí pedálu. Pak se stává nefunkčním a brzdy pracují jako by tam nebyl, takže ke stejnému brzdnému účinku je potřeba vyvinout mnohem větší sílu.
Jej omlouvám se měl jsem namysli podtlakové čerpadlo paliva, proč je podtlakové a kde se nachází?
Děkuji
čerpadlo paliva není podtlakové jediný podtlakový čerpadlo co bejvá na autě většinou na dieslech je umístěný z boku motoru a je poháněno od vačkovýho hřídele slouží k výrobě podtlaku jenž je důležitý pro správnou funkci posilovače brzd a regulace turba a k ovládání EGR ventilu pokud je řízen podtlakem a ne elektricky
já bych třeba řekl že palivové čerpadlo třeba u 120ky funguje na principu podtlaku, kdy při vychylení membrány dojde pod ní k vytvroření podtlaku a tím se nasává palivo a v protipohybu jej zase vytlačuje.. .. ale jestli se pletu tak mě opravte...
Ani toto čerpadlo není podtlakové. Je to vysokotlaké čerpadlo, v nádrži mají moderní diesely ještě čerpadlo podávací.
Proč se vyskytuje u naftáků? No protože naftové vstřiky pracují pod daleko větším tlakem než vstřiky benzínové a to by elektrické čerpadlo nezvládlo s ohledem na velikost a životnost. Proto je toto čerpadlo mechanické.
doplněno 07.05.13 21:44:To je vakuová pumpa. "Vytváří"podtlak aby fungoval posilovač brzd.
doplněno 07.05.13 22:49:Ten první typ je pro systém Common rail, čerpadlo má jeden vývod nafty a ten jde do "vstřikovací rampy"a odtud jde nafty k jednotlivým vstřikům. To druhé rotační čerpadlo je pro systém PD (Pumpe Duse) a přímo od čerpadla vede vysokotlaké potrubí ke každému vstřiku vzlášt. Rozvod nafty je podobný jako u starých komůrkových diesel motorů.
doplněno 08.05.13 00:38:Hele v tom prvním odkazu mají nejaký renonc. Jak na to koukám tak to není naftové čerpadlo ,ale je to obyčejná vakuová pumpa. Když jsem si obrázek zvetšil, tak to bylo jasné. Nejedná se o čerpadlo Common rail.
Myslím toto cc-autodily.cz/...
Dobře tedy, budu vám věřit je to tedy vysokotlaké čerpadlo nafty. Co je prosím ještě toto za čerpadlo? japansedelen.nl/...
Budete tak laskav mi poradit pokud víte?
Jo taaak, už to asi chápu, tedy tohle cc-autodily.cz/... a tohle cc-autodily.cz/...
Jetsli to dobře chápu? Proč jen jedno z čerpadel je malé a druhé velké? nebo spíše kdy se používá vysokotlaké? A kdy to levnější?
Prosím o poslední vysvětlení
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.