Nejste přihlášen/a.
zdravim mam opela calibru dvoulitra v osmiventilu a mam problem s ABS,co jsem zjistil tak to je asi oblibena zavada u oplika.Pred prvni technickou se mi to povedlo dat dokupy to abs ale fungovalo jen chvili asi tejden jak ma ale pak se opakovalo to cobylo predtim.Pri otoceni klickem na kontrolky porad sviti,po nastartovani take,pri normalni jizde take,a kdyz zkusim dupnout na brzdu tak je to to sami a pedal nevibruje,zkousel sem kabely co vedou k jednotce pod apotou a zdaji se a nejspis sou i na 99procent ok.Nevim kde uz mam hledat chybu a lituju ze si nepamatuju ten postup co jsem pred dvema lety delal ze mi to slo,poradte mi nekdo prosim,diky.
A zkoušel jste čidla,nebo kroužek?To by mělo být první úkon na identifikaci závady.
doplněno 21.03.13 19:00:Pánové,nevím jak to má Opel.ale konkrétně na mém autě diagnostiky vypíše jen to co mohu zjistit zadarmo tím,že vyheveruji auto,sundám kola a shlédnu snímače ABS a kroužek ze kterého berou čidla data a poté kablíky od čidla zda jsou OK! Je to jistě levnější a účinnější než diag!
Přesně tak,v prvé řadě diagnostika! Každopádně Oplům hromadně odchází ŘJ ABS. Dá se s trochou šikovnosti rozříznout a opravit-zpravidla studené-uklepané spoje. Dělají to i různé firmy i formou výměny,ale cena je vysoká. Hledej!
no kde najdu tu ŘJ?je to ta krabička pod kapotou nebo je to schovaný nekde v kabine auta např jako RJ motoru?
s těma jednotkama spíš obráceně-motoru je v 99% případu v motoru(kabeláž by automobilku stála zbytečně prachy) a ABSová je vesměs u spolujezdce pod palubkou...,nevím ale jak u Calibry,tu jsem zatím nekuchal...
doplněno 22.03.13 18:03:a k problému samotnému-pokud potřebuješ ted hned na STK,vyndej žárovku a je klid-brzdy normálně brzdí(čili na TK no problém) a ti zkušenější vědí,že bez ABS i lépe než s...
no jasny,ale na stk muze bejt typek kterej si vsimne ze ve velkym TP je psany ABS a zepta se me proc se ta kontrolka nerozsviti pred nebo pri nastartovaní,ono bez abs i lip to jo,ja mam mozna raci kdyz tam to abs neni alekdyz to mam na aute tak bych rad at to funguje
mě už kolikkrat abs zachranilo od příkopy.. hlavně v zimě je to dobrá věc... v letě se mi nezaplo snad nikdy a to nejezdim zrovna slušně,,,na leto bych to klidně vyhodil.. stejně jak potřebujete fest brzdit tak abs je fakt k ničemu a diky tomu ani člověk nemusi dobrzdit
tak ja taky nejezdim slusne jelikoz jezdit s cali pomalu se neda,to clovek jen trapi moturek dys jede po obci pade,na leto bych to resil ze to odpojim ale kdyz se v zime vysekam,prijedou benga a zrovna nekoho zabiju a prijdou na to ze mi to abs neslo a ze me to treba mohlo zachranit od pruseru tak to abych si hodil masli...
Toto mi poradil mechanik.Nejprve prostříkat všechny konektory vedoucí od čidel,včetně konektorů u modulu ABS sprejem ML.Když to nepomůže,je nutné očistit kroužky(ty ozubené) nejléte jemným šmirglem a přiblížit čidlo k těm kroužkům na vzdálenost cca 0.2 mm.
Já to budu dělat,hned jak se trochu oteplí.Poprvé mi stačilo prostříknutí konektorů.Při tom čištění šmirglem zkontrolujte jestli není kroužek prasklý,to by znamenalo vyměnit celý homokinetický kloub,protože samostatný kroužek zřejmě nikde neseženete.
tak to take vyzkoušim,zatim sem nic nezkousel pac je venku zima a nechce se mi lizt pod auto,konektory prostriknuty mam,to bylo prvni po cem sem sel,ale nenapadlo me ze by na to meli vliv krouzky a cidla,nedalisety cidla nejak promerit jesi sou ok?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.