Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Peugeot 206

Od: medved* odpovědí: 6 změna:

Dobrý den.

Na mém vozu Peugeot 206 - 44 Kw mám tento problém. Pouze v zimních měsících a pouze pokud auto stálo přes noc se mě po natočení motoru ozývá nepravidelný zvuk ( asi od spojky,ale to je jen má dedukce ),jako kdyby se 2 plechy třeli o sebe.Při sešlápnutí spojky se tento zvuk ztratí.Po zahřátí motoru na cca 70°C se tento zvuk také ztratí.Přes den,ikdyž motor úplně vychladne se po nastartování motoru neozývá níc.Opět to nastane druhý den při nastartování. Jsem z toho docela zoufalý,nerad byc zůstal někde viset,ale nerad bych zase platil za něco,co mě pak servis namelduje,co všechno měnili.Nemáte s tím prosím někdo nějakou zkušenost či nápad? Předem děkuji.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Dle mne to vypadá na spojku (ložisko? přítlačak? lamela?)rozhodit a uvidite,Kolik má malítáno, a dělá jen v mínusových teplotách?

medved*

Ano, pouze v zimních měsících,najeto 126 000 km - mate mě to,že to udělá jen ráno a v zimě.

 

ar*

0x

" Při sešlápnutí spojky se tento zvuk ztratí " Toto znamená, že nejdo o závadu na spojce, ale jde o problém v převodovce. Jaký je v přvodovce olej, kolik a jak starý? Tím bych začal.

doplněno 18.03.13 13:54:

Bohužel, tyhle "celoživotní" náplně převodovek, jsou dnes celkem běžné,a proč bohužel, olej jako takový nedehraduje sice tak rychle, ale at chceme nebo ne, tak se uvolňují v řevodovce kovové šupiny a ty v oleji zůstávají. Olej může být sebekvalitnější, ale tyhle šupiny nic nevyfiltruje a jsou roznášeny po celé převodovce a to i do ložisek atd. Co tato "brusná" směs dokáže časem udělat je celkem jasné.

Já myslím, že je chycené ložisko a při hustém (studeném) oleji kdy je větší odpor a olej není tak dobře rozstřikován v převodovce,malinko hučí. To , že by jste zůstal někde viset , asi nehrozí. To by musela jít převodovka jako šrotovník.

medved*

Auto je 14 let staré,při kontrolách jsem se přímo v Peugeotu ptal,kdy by se měl měnit.Odpověd´byla,že nikdy,že se pouze dolévá.Tudíž měněn nebyl.

medved*

Také mě to je divné,vzpomínám na dobu,kdy jsem měl Škodovku a stačilo se při výměně motorováho oleje podívat na zátku,která byla opatřena magnetem a na špony na něj nachytaná.Vyoadalo to jak ježek v kleci.A v převodovce se musí dít něco podobného.

Problémje v "celoživotní náplni"-jo ona ta nápln původně celoživotní byla,ale výrobci nepočítali že auta budou jezdit po více než deseti rocích od výroby!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]