Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
poradí mi někdo jakým způsobem mohu co nejdříve změnit pojištovnu svého stávajícího vozidla?
Prý je tam odstupná doba od ukončení smlouvy, dá se to nějak obejít ,nebo jak mohu přejít k jiné pojištovně co nejdřív?
Předem všem děkuji
Je to možné, každá pojištovna si stanovuje vlastní pravidla. Chce to pročíst "malá hustá písmenka => podmínky smlouvy". Pokud je tam pouze napsáno "pojištění zaniká změnou vlastníka", musí jim stačit i kupní smlouva, resp. mělo by jim stačit pouze čestné prohlášení... záleží na úředníkovi, (jako vždy) a na tom, jak moc se chce dotyčný rozkřikovat a hájit si svá práva. Obecně - je to nesmysl a nemorální dožadovat se plateb od klienta, který o mne nestojí, když mi nic nedluží. Je to jako by člověk musel chodit pořád nakupovat do stejného obchodu, protože tam jednou byl.
V zákoně je možnost přejít kdykoliv k jiné pojištovně,pokud ta nabízí lepší cenu (nesouhlas např.s novými pojistnými podmínkami).Pokud vám jde o cenu pojistky,zavolejte si do vaší současné pojištovny a prostě jim oznamte,že konkurenční pojištovna Vám nabídla nižší pojistné.Já jsem to teď nedávno udělal taky tak,nebot mi na příští období navýšili pojistné,s čímž jsem nesouhlasil a na internetu jsem si našel levnější pojištění.Tak jsem zavolal do své stávající pojištovny,toto jim oznámil a bez problémů mi dali loňskou cenu a ještě poslali malý dárek.Nebo koukněte sem
reaguji na: Druhou možností je výpověď smlouvy na základě nesouhlasu s novými podmínkami povinného ručení. Zde ale doporučuji obezřetnost - zdůraznění, že se jedná o výpověď na základě změny pojistného.
Takže po roce kdy Vám pojištovna zmenší částku za platbu, protože Vám započte dalších 5% bonus, tak na základě změny pojistného vypovídám povinné ručení :D Nebo že Vám pojištovna strhne 10% bonus za Vaší nehodu :D Myslím že by to neprošlo. Můžu se zeptat, která pojištovna takto zareagovala?
Direct.Ale myslím,že je to celkem jedno.Dnes už je to tak,že pojištovna vám může upravit cenu,pokud tedy budou stát o to udržet si klienta (konkurence je velká a ceny dosti odlišné).V opačném případě končím a jdu jinam,dělám už to tak čtyři roky.Ale záleží,jak nazíráte na povinné ručení.Já ho beru pouze jako povinný poplatek (volím vždy nejnižší pojistné plnění,žádné asistenční služby,či připojištění skla),pro mě jsou to peníze tzv. vyhozené "do kanálu",nemám z nich žádný užitek,čímž v žádném případě nechci říct,bych bez pojištění vůbec kdy vyjel na silnici.Takže vždy vyhledávám nejlevnější variantu i za cenu toho,že pojištovnu změním třeba každý rok.Jinak bonus vám samozřejmě započítají,nic se nemění.
Klient skokan A vím alespoň o jedné pojištovně, která Vám cenu neupraví, aby si Vás udržela. A myslím že jich je více. Obecně totiž platí, že pojištovny jsou ztátny na povinném ručení. Vyplatí více peněz za škody, než vyberou na pojistném.
Buďte v klidu,pojištovny zdaleka nejsou tak chudé,jak by se mohlo zdát,jinak by každou chvíli nevystupovaly v kdejaké reklamě a nesponzorovaly kdeco (tím je samozřejmě neházím do jednoho pytle).A hlavně by dávno volaly po změně zákona,aby se například výše pojistného odvíjela od pořizovací ceny vozu.Dnes sice existuje odstupňování podle stáří vozu,ale pokud já třeba jezdím 15 let starým autem,které má dnes hodnotu pár korun a někdo zánovním autem za milion,tak ani toto odstupňování případné škody nemůže vyrovnat.
Například stavební spořitelna Wustenrot také poskytuje povinné ručení jen jako okrajovou záležitost a má velice slušné ceny a že by na tom nějak tratila,o tom nevím.
Myslíte si tedy, že když zkusím v co nejbližší době zavolat na mou pojištovnu - konkrétně Kooperativu, že mi mohou i teď v této době, kdy mám již prví čtvrtletí zaplacené, snížit pojistné zpět před zdražením tohoto roku,když jim povím, že se mi navýšení nelíbí a konkurenční pojištovna mi nabídla výhodnější cenu?
Děkuji všem
Rozhodně to zkuste,nemáte co ztratit.U Vámi zmiňované pojištovny jsem byl kdysi také a jsem moc rád,že už tam nejsem,jistě tušíte proč
Musíte říkat, že konkurence nabízí lepší podmínky a za málo peněz, Něco máte i zadarmo a nakonec vám dají i pěkný dárek. To neplatí jenom u pojiš´toven ale i třeba u banky, atd. Divil byste se, co tato Věta dokáže. Nevěřte tomu, jestli vám řeknou, že to nejde. Vždycky to jde. Jenom nezapomeńte na jednu věc. Budete se bavit s člověkem u přepážky a ten má malé pravomoce, takže Vám bude říkat bohužel to nejde. Ale jeho nadřízený už ty pravomoce má a může ledacos změnit.
Jako že pracuji v jedné větší pojištovně a věřte, že to tam takto nefunguje. A nevěřím svým očím co se jinde děje. Opravdu prát se o klienta, který zaplatí na ročním pojistním 5.000,- mi připadá směšné. Přitom škody nadělá víc. Ano, o takového klienta má asi cenu bojovat Řekněte sám.
ale já jsem po pojištovně nic nechtěl a platím. Proto chci co nejlevnější a podařilo se 1 500Kč za rok!
Ano a kdyby jste neplatil, tak by škodu, kterou by jste teoreticky způsobil, zaplatili všichni ostatní.
A s tou částkou 1500, to nikomu neberu. Jen si představte sám, že je směšné, aby se o klienta někdo kvůli této sumičce někdo pral.
Jak mi nedávno jeden klient řekl, on nechce levnou pojistku, kde když se něco stane, tak se může obrátit tak leda na internet, nebo telefonickou linku, ale klidně si připlatí za to, že když bude mít problém, tak si může za někým zajít, popř.mu zavolat a poptat se.
Jedni chceme to a druzí tohle. Proto si každý z Vás vybere něco jiného.
Problém je v tom,že drtivá většina klientů neví,že dnes mohou tzv. o ceně smlouvat.Ale věřte,že pokud by věděli a ne jen slepě každoročně platili stále se zvyšující sazbu, jakou jim určila pojištovna,tak by se tyto ústavy praly i o ty klienty,kteří platí oněch Vámi zmiňovaných 1500kč...
Nevěřte tomu, že by se někdo pral. Z povinného ručení nemá pojištovna vůbec nic. A chtěl bych Vás vidět, co by jste usmlouval semnou. Máme pevně stanovené sazby a s těmi nehneme ani o píď. U jiných pojistek se svým způsobem dá přizpůsobit klientovovi, ale u POV ne. Dostane to co si zasloužil během doby, kdy jezdil. A jelikož se začne používat centrální registr bonusů, tak ten kdo má malus dostane hodně.
S tím smlouváním by mě zajímal nějaký konkrétní případ u konkrétní pojištovny. Když teda nebudu brát velké pojištovny, tak snad Slavia, Hasičská, nebo některá z těch nových mladých. Já bych tam nešel, protože je sice fajn mít pojištěné auto levně, ale když se něco stane, chci mít jistotu, že se pojištovna nebude škubat. Tím nechci nijak hanit tyto pojištovny, jen říkám svůj názor.
V případě povinného ručení je bohužel fuk, jestli se bude pojištovna škubat nebo ne. Pojištěný viník zaplatí minimum, a pak se jenom směje, jak se poškozený snaží z jeho pojištovny dostat své peníze. Mám už v tomto směru nějaké zkušenosti jako poškozený...
doplněno 28.01.09 16:03:Jiný případ je samozřejmě havarijní pojištění - tam jsou peníze až na druhém místě. A když už mám havarijní, vezmu u nich i povinné ručení. Takto ale člověk, který chce splnit zákonnou povinnost, neuvažuje - nic jej k tomu nenutí.
No já u pojištovny dělám a nejlepší je si naškrábnout kupní smlouvu...u kooperativy to už dost lidí udělalo a prošlo to vždycky...nikdo vás nemůže nutit platit zbytečně víc...o že to kolikrát bývají velké sumy. Ale určitě bych zkusila první zavolat a říct že konkurence má ceny lepší...sice se cukají, ale většinou sleví. Není pravda že se sazbama nejde hnout, jsou jisté slevy o kterých klienti nemají ani tušení a taky dělají pár pěkných procent
Tak to má každá pojištovna jinak. Já jako pojištovací zprostředkovatel se sazbama hnout nemohu a slevy dát nemůžu. Pokud se tedy bavím o povinném ručení.
ano o POV no já jsem také jen zprostředkovatel, ale spousta lidí dělá to, že zatají zimní slevy, extrabonusy atd. a ty jsou běžně přístupné i zprostředkovatelůml. Samozřejmě existují i takové praktiky, že když je klient mladý, nemá bonusy pojištuje se na rodiče..atd.atd.
sasdax,je přeci jasné,že pokud by z toho nic pojištovna neměla,tak mi přece neudělá cenu,jakou jsem přibližně požadoval.Sám operátor na telefonu mi řekl,že on sám to rozhodnout nemůže,ale že se poradí s nadřízeným.A já v tu chvíli téměř jistě věděl,že mi tu cenu udělají.Já osobně nemám tu potřebu bourat,ale kdyby se nedej bože něco stalo,nevím,proč by měl být problém například plněním.Jednou prostě mají licenci,takže mají určitá práva a povinnosti.Jinak jedna z našich největších pojištoven,mám na mysli tu,která měla do roku 2000 monopol na povinné ručení,je celkem dost drahá,ale není divu,reklamní šoty v televizi stojí hodně peněz.Ale nevím,proč bych na to měl přispívat zrovna já.
nemám tu potřebu bourat - A myslíte že někdo má? Já myslím že ne. A přesto se bourá.
Co se týče plnění, za dobu mé praxe jsem slyšel již dosti o vytáčkách pojištoven, ale rozepisovat se nebudu. Myslím že stačí se poptat ve vašem okolí, nebo se podívat na TV.
Tak u nás to takto nechodí. My máme všechno transparentní a o našich slevách se lidi mohou dočíst kdekoli.
A pochybné praktiky...to co popisujete se stává, ale rozhodně to klientům nedoporučuji. Protože se může stát, že v padesáti letech může zjistit, že přišel o všechny bonusy po rodičích a bude platit plnou palbu. I takové případy se stávají a osobně ty lidi moc nechápu.
Hezky se nám rozeběhla diskuze. Dovolte mi, abych Vám všem poděkoval za velice slušnou diskuzi. Prosím, zůstaňme u slušného psaní, a vyhněme se urážkách.
Domnívám se, že pojištovna je komerční, tudíš provozuje se ziskem. Nevěřím proto, že ze zákoného pojištění nic nemá. Ale má, přeci nebude doplácet z jiného.
Já zase s Milanem nesouhlasím. Věřte tomu že pojištovny jsou na povinném ručení ztrátny. Pracuji v oboru a znám statistiky. Roční platba POV 5.000,-. Za tyhle peníze je i jen malý tukanec, nebo odřené auto. Vážně si myslíte že na tomto jsou pojištovny nějak dobře? A co potom nehody u takových Audi, BMW atd. Ty škody se nedají srovnat s tím, co pojištovna vybere. Stačí si ráno pustit Snídani s Novou a podívat se kolik nehod bylo NAHLÁŠENO za poslední den. A to neberu ty nenahlášené.
Kdo trošku popřemýšlí, zjistí odkud se peníze berou. Žádná pojištovna nenabízí pouze POV.
A platí to samozřejmě pojištovna. A to v plné výši.
Tímto ukončuji svou diskusi v tomto tématu. Již Vám nebudu vyvracet Vaše názory.
Ano, 5tis je odškodnění za ten nejmenší škrábanec to beru. Ale pořád si myslím, že bourá do pěti procent řidičů... takže ztratné by být neměly, jelikož je drtivá většina těch, co platí a platí.. nechápu, proč by nabízely něco, na čem by byly ztrátové... ale to už je akademická diskuse a vůbec ne reakce na původní dotaz.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.