Nejste přihlášen/a.
Osobně nechápu výklad p. Cukráře že pokud neprovozuji vozidlo a nemám ho na veřejné komunikaci, nemusím platit povinné ručení. Doposud jsem myslel, že SPZ s otp uložím do depozitu, a pak mohu přerušit pojištění. Dělám tedy chybu, když to tak dělám, přestože mám veterány v garáži na svém pozemku?
bono, vysvětlím to.
Budeme se řídit zákonem 168/1999.
Tam je jasně sděleno, v §1, odstavec 2 že na ...uvedené komunikace musíte mít pojištěné vozidlo. Již soud rozhodl, že toto je podmínka kdy musí být vozidlo pojištěno, když je tedy provozováno. Odbočím, jen za toto Vás může čkp sankcionovat.
Pak máte §15, který stručně říká, když nemáte pojištění, musí značky do depozitu. Ale toto přeci teď neřešíme.
"Doposud jsem myslel, že SPZ s otp uložím do depozitu, a pak mohu přerušit pojištění" ano takto to může být, nebo další možnost- skončí pojištění a vy do 14 dnů musíte dát značky do depozita. Toto je jen standardní splnění předpisu.
Zákona ale nemůže myslet na všchny možnosti, příklad, vozidlo je na Vás jen odhlášené, nemůžete dát značky do depozita, nepotřebujete ani pojištění když vozidlo neprovozujete..
Vy chybu neděláte, když postupujete tak jak píšete. já jen sděluji, že pojištěné vozidlo musí být jen pokud vozidlo provozujete. Jelikož se v tomto předpisu dost orientuji a znám letité problémy, vím že spousta lidí se mnou nesouhlasí. Dokonce i právník z autowebu má jiný názor.
Mám čerstvý rozsudek soudu, kde se (stručně) hovoří o tom, že vozidlo musí být pojištěno jen když se provozuje..
pokud máte ještě nějaké dotazy, rád vysvwtlím..
ICQ 55180641, skype: milancukrar
Stejně to stále nechápu, musí být pojištěno jen když se provozuje. Co si pod tím představujete, a jaké jsoui možnosti když ho neprovozuji? Osobně si stále myslím, že musí být trvale pojištěno, nebo v depozitu.
Co na tom nechápete?Jedná se o to,že jsou lidé kteří třeba vozidlo nepoužívají v zimě(motorky),a aby nemuseli platit povinné ručení uloží RZV do depozitu.S tím se pojí podmínka,že vozidlo se nesmí nacházet na pozemní komunikaci,protože dle zákona o zákonném pojištění odpovědnosti z provozu vozidel se za provozování považuje i stání vozidla na pozemní komunikaci.Takže pokud máte veterána v garáži a RZV v depozitu jednáte v souladu se zákonem.
Toto chápu zcela, ale jiní jedinci tu tvrdí že nemusíte platit pojištění a vůz stačí mít mimo komunikaci a nemusí být v depozitu.
Tak to výslovně nikdo nepíše, ...stručně sdělím, že vozidlo musí být pojištěno, nebo v depozitu. Jako každý předpis, tak i tento lze porušit.
Pak je třeba hledat z tohoto problému řešení. Snkce za neuložené značky do depozita, nebo sankce od čkp.
Z čkp se vyviníte tím, že nemusíte mít pojištěné vozidlo, když ho neprovozujete. Tak to je a o tom zřejmě vedeme polemiku.
Evidence vozidel vám může dáta sankci, daleko menčí něžli čkp, navím tato sankce je po roce promlčena.
OK stačí takto?
1.) veteránem je auto až poté co je registrováno v registru historických a sportovních vozidel
2.) dočasným vyřazením zaniká pojistka ze zákona, takže se neruší, ale evidenční úkon se dokládá pojištovně
3.) bono myslíš správně, ale pokud máš chut soudit se, nedávej "veterány" do režimu dočasného vyžazení ale zaparkuj jew do garážem nafot a opatři si alespoň 2 svědky k tomu "neprovozování"...
bono žádnou chybu neděláte...k bodu 2...jen na vysvětlenou
Zánik pojištění odpovědnosti
§ 12
(1) Pojištění odpovědnosti podle tohoto zákona zaniká
a) dnem, kdy pojistník, jeho dědic, právní nástupce nebo vlastník vozidla, je-li osobou odlišnou od pojistníka, oznámil pojistiteli změnu vlastníka tuzemského vozidla,
b) dnem, kdy vozidlo, které nepodléhá evidenci vozidel, zaniklo; vozidlo zanikne okamžikem, kdy nastane nevratná změna znemožňující jeho provoz,
c) dnem vyřazení tuzemského vozidla z evidence vozidel, pokud se pojistitel a pojistník nedohodli na jeho přerušení,
d) odcizením vozidla; nelze-li dobu odcizení vozidla přesně určit, považuje se vozidlo za odcizené, jakmile Policie České republiky přijala oznámení o odcizení vozidla,
e) dnem následujícím po marném uplynutí lhůty stanovené pojistitelem v upomínce k zaplacení pojistného nebo jeho části, doručené pojistníkovi; tato lhůta nesmí být kratší než 1 měsíc a upomínka pojistitele musí obsahovat upozornění na zánik pojištění odpovědnosti v případě nezaplacení dlužného pojistného a o této upomínce pojistitel současně informuje osobu uvedenou v pojistné smlouvě jako vlastník tuzemského vozidla, jde-li o osobu odlišnou od pojistníka; lhůtu stanovenou pojistitelem v upomínce k zaplacení pojistného nebo jeho části lze před jejím uplynutím dohodou prodloužit,
f) výpovědí podle zvláštního právního předpisu, 19)
g) dohodou,
h) uplynutím doby, na kterou bylo pojištění odpovědnosti sjednáno.
(2) Pojistník je povinen bez zbytečného odkladu oznámit pojistiteli skutečnosti uvedené v odstavci 1 písm. a) až d).
(3) Zanikne-li vozidlo, které podléhá evidenci vozidel, je dnem zániku pojištění odpovědnosti den jeho trvalého vyřazení z evidence vozidel podle odstavce 1 písm. c) s výjimkou případu, kdy osoba oprávněná k tomuto evidenčnímu úkonu nemohla z důvodů nezávislých na její vůli tento evidenční úkon provést a jestliže tak učinila bezodkladně, kdy tyto překážky pominuly. V takovém případě je dnem zániku pojištění odpovědnosti den, kdy nastala nevratná změna znemožňující jeho provoz
Veteránem může být každé historické vozidlo starší tuším 30ti let. Osobně mám předválečná auta, několik s původními platnými TP, vydanými třeba československou republikou v roce 1946. Originální platné doklady jsou daleko víc ceněny, než veteránské SPZ bez historie. Povinné ručení u takto starých vozů je 1/12tina normální sazby, ale ve větším množství vozidel je to stejně dost.
Dočasným vyřazením žádná pojistka automaticky nezaniká, pouze pokud chcete(a to chcete), zajdete na pojištovnu a stávající pojistku přerušíte zdokladováním o uložení v depozitu.Pouze před vyjmutím z depozitu musíte mít pojistku oživenou a platnou STK.
Soudit se určitě nechci, budu to dělat stále tak, jak to dělám. Jinak si cením vaší odpovědi, jste jeden z mála který ví, o čem mluví.
- kdy se stane auto veteránem definuje zákon a vyhláška 305
- pokud pojistka nezaniká dnem dočasného vyřazení, jak je uvedeno v odstavci nakopírovaném nahoře, rýd bych vědel, BONO, jak by přistoupila kterákoliv pojištovna k pojistnému plnění v případě škody, způsobené autem, které bylo dořasně vyřazeno z registru vozidel a které bylo přesto použito k provozu a v této souvislosti došlo ke škodě...mimochodem zákon 168 ukládá povinnost hlásit každou změnu, tedy i dočasné vyřazení do 15 dnů...pojištovna při této příležitosti AUTOMATICKY vydává oznamovateli písemné potvrzení o zániku pojistky ze zákona...
doplněno 12.03.13 19:42:opravuji překlep vyhláška 355/2012
Opakuji že pojistka končí tehdy, když dojdete na pojištovnu a zrušíte ji(nebo ji přerušíte). Pokud to sám neučiníte, pojištění jede dál, i když je nesmyslné. Vidím, že vaše znalosti jsou teoretické.
bono,
Na jedné straně je sice máte pravdu, to je když (ne)chcete zrušit pojistku. Avšak je jasné, že i pojištovna může s Vámi zrušit pojistku..
(pan nu je opravdu odborník)
Pojištovna sama může zrušit pojistku pro její neplacení, nebo pokud je pro ni nevýhodná(týká se velmi starých pojistek). O jiných důvodech nevím.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.