Nejste přihlášen/a.
Zdravím.
Mám asi blbej dotaz...včera sem omylem vjel na dálnici,na prvním sjezdu sem sjel,ale projel sem pod mítnou bránou. Někdo píše že kamery na mýtných branách poznají že nemám dálniční známku a někdo píše že ne,já si taky myslím že ne,ale radši se ptám.
kamery na mýtné bráně slouží k tomu, aby kontrolovaly spz vozidel podléhajících mýtu a porovnali pak v databázi s údaji v krabičce, zda to vozidlo má např. stejný počet náprav, emistní třídu a tak dál...
ještě jsem slyšel, že ty kamery umí poznat , zda je ta dálniční známka platná ... na pohádky je ale ještě čas
Mýtné brány neměří rychlost, porovnávají spz s dálniční známkou, či odečítací krabičkou mýtného.Přenáší data do vozidel celní služby, ty rozhodnou, zda zasáhnout, či obeslat.
mýtné brány mají schopnost měřit rychlost, akorát tyto informace nidko nevyužívá...není nic jednoduššího...brána má kamery a různá čidla, podle ujeté vzdálenosti a času spočítá systém rychlost vozidla, a to přesně...
Bran je víc než 250 a jsou v průmaru na každém 7. kilometru.
Předpokládám že by chtěl Kapsch za tyto informace platit, a na to asi stát nemá...
Nechápu proč, stačilo by tyto záznamy o překročené rychlosti na dálnici vyhodnocovat a řidiče systematicky flastrovat...pak bych se provoz na D-1 obratem zklidnil, protože o řidičák by přislo 30 - 50 procent řidičů...
Chápete, proč stát tuto možnost nevyužívá? Já ne...
Nejsem si momentálně moc jistý, ale pokud někdo máte ofic. článek, rád se poučím. Ale co vím, tak mýtné brány zatím neumí rozpoznávat dálniční známky, proto se pořád kontrolují "ručně dalekohledem". Momentální technologie na mýtných branách nedokáže přesně rozlišit aktuální dálniční známku. Musel by je někdo porovnávat ručně podle fotografie.
Hlavnním úkolem mýtných bran, jak bylo zmíněno výše, je detekce krabiček, to dělají ty jednoduché. Složité s kameramy dokáží porovnávat nápravy s tím, co je nastavené v krabičce. Podle výsledku pak umí fotit hříšníky. Ale co jsem zatím slyšel, osobních automobilů se mýtné brány nijak netýkají.
Ale jak jsem uváděl nahoře, rád se nechám poučit
Tak ty s kamerami, jsou většinou na začátku úseku. Rozpoznají RZ, a typ(velikost) vozidla, jestli musí platit mýtné. A pokud ano, samozřejmě zkontrolují elektronickou krabičku. Pokud auto neplatí, je nabonzováno a jde se po něm - podle nálady celňáků ho buď zastaví nebo nechají jet.
Rozpoznání dálničních známek brána s kamerou umí, ale stát za to neplatí, protože to nevyužívá, a tudíž data zůstávají u Kapsche. Proto ty dalekohledy. Asi jsou výnosnější než data od Kapsche.
Ja jsem projel celou D1 tam a zpet nez jsem si uvedomil, ze nalepka je hozena v pristrojovce, a onehdy jsem ji ani nemel koupenou Na D1 stejne nikdo neni, maximalne cekaji na frekventovanych sjezdech.
opakuji že mýtné brány jsou zařízením, které je schopno měřit rychlost a také přečíst RZ - SPZ auta, také odhalit kdo nemá dálniční známku, ale to by někdo musel tyto záznamy vyhodnocovat...dobrý nápad zavést jakési elektronické plakety byl z nepochopitelných důvodů odsunut...tak dálnicí vesele jezdí neplatiči známek a smějí sem jak ojebávají stát...a nás co si známky kupujeme...
Elektonickou plaketu v kastlíku auta by systém zaznamenal, a policie by ušetřila za dalekohledy...
Především stát ojebává nás tak proč ne my je? jako student sem jedil 2 roky po dálnici každý den po dálnici 8 km ez známky jen proto že na ni proste nebylo a co jako uštřil jsem 2700 kč řidičák mam 3 rokem na nový auto už jsem si ji pořídil pač jezdim dvakrát týdně přes celou republiku a to už je u hubu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.