Nejste přihlášen/a.
U známého jsme po cca 5 měsících odstávky zkoušeli nastartovat jeho auto, ale nepovedlo se. Strartér točí motorem úplně naprázdno jak mlejnek, motor ani neposkočí jako známka toho, že by to chtělo chytit, z výfuku se také nekouří. Podávací čerpadlo funguje, kabely vypadají neporušeně (neokousaně od kun apod.). Před odstavením auto fungovalo perfektně a spolehlivě..
Neví někdo, co by během delší odstávky mohlo zkolabovat? Na co se zaměřit? Je možné, že by se za těch 5 měsíců např. seklo vysokotlaké čerpadlo?
Je to Iveco Daily, r.2005, motor 3.0 HPT, 122 kW.
Nejprve bych přezkoušel to co bezprostředně může negativně ovlivňovat start a chod dieselového motoru.
Při protáčení motoru spouštěčem si všimnout a posoudit zda motor klade spouštěči znatelnější odpor. Tím se dá odhadnout zda jsou náležité kompresní tlaky ve válcích. Prověřit dodávku paliva až ke vstřikovacím ventilů. To se dá překontrolovat povolením šroubení palivového potrubí těsně u vstřik.čerpadla a protočením motoru spouštěčem - palivo musí viditelně unikat. Kontrola žhavení vyžaduje minimálně kontrolu přívodu el. proudu ke žhavicím svíčkám a proměřením neporušenost jejich topného článku ohmmetrem. Ještě zkontrolovat zda spolehlivě pracuje ovládání tzv.sytiče pokud je jím motor vybaven (u naftových motoru se v pravém slova smyslu nejedná o sytič) Zevrubná činnost vstřikovacího čerpadla se provede rovněž povolením vysokotlakého potrubí u vstřikovacích ventilů.
Podle výsledku těchto kontrol se při odstraňování závad zaměřit na to co vykázalo neuspokojivou činnost.
Přícinou podle Vašeho sdělení, že Strartér točí motorem úplně naprázdno jak mlejnek, by mohla být nedostatečmá komprese ve válcích. - miro
Velice dobré, díky moc, ale:
Kompresní tlaky - bych vyloučil, před odstávkou auto bylo těsně po rozvodech a celk. kontrole a šlapalo OK.
Žhavení - bych vyloučil, auto žhavení zapíná až když je mráz a informuje o tom kontrolkou žhavení. Ta se nerozsvěcuje.
"Prověřit dodávku paliva až ke vstřikovacím ventilů. To se dá překontrolovat povolením šroubení palivového potrubí těsně u vstřik.čerpadla a protočením motoru spouštěčem - palivo musí viditelně unikat."
"Zevrubná činnost vstřikovacího čerpadla se provede rovněž povolením vysokotlakého potrubí u vstřikovacích ventilů."
Tohle by mi moc pomohlo. Pokud by mohl někdo poradit, kde přesně je možné povolit šroubení palivového potrubí těsně u vstřik.čerpadla a kde povolit vysokotlaké potrubí u vstřikovacích ventilů tak, aby nenastal nějaký malér.
(Poznámka: jsem laik a popravdě netuším, odkud je přístupné vstřik čerpadlo a z které strany bloku motoru hledat vstřikovače. Samozřejmě vím, že na autě jsou, ale znám věci, které vidím na první pohled - filtry, pumpu, alternátor atd. Díky za pochopení.)
doplněno 03.03.13 17:19:Motor klade odpor, z výfuku jde vzduch, ale "čistý".
Za filtrem směrem k motoru nafta je, hadice vede k bloku motoru směrem pod kabinu a na blok motoru je napojená v místech, která zřejmě jsou přístupná jen z jámy - zde bych hledal i vstřikovací čerpadlo.
Ovládání zhášecí klapky absolutně neví, kde hledat. (Do nejbližšího města se servisem 20 km, táhnout osobákem se to nedá a servisáka sem asi nedostanu.
Anketní otázka: Kde hledat na bloku motoru vstřikovače, kde by se dala povolit nějaká hadička a podívat se, jestli k nim jde nafta, popř. kde hledat přepadovou hadičku?
doplněno 03.03.13 17:30:Je to systém common-rail, vstřiky jsem viděl vyndané po výměně v servisu /všechny 4 cca 10.000 km před odstávkou/, ale kde je hledat na bloku motoru?
Malér žádný nenastane ,asi nemáte klasiku čerpadlo tryska ale comon rail to je splečná tlaková rampa a vstřiky jsou elektické.Hledejte spojení mezi rampou (trubkou )a vstřkovacím čerpadlem bude tam jedna trubička napojená na tu rampu.Nejlepší by bylo foto z leva a zprava .Rampa bude ale nejspíše v pravo z pohledu té fotky co jste vložil.
tak si najdi palivový filtr a máš to.. stačí jít po hadicích.. bud to rozpoj někde za filtrem a nebo na vstikovačích ale ten motor neznám tak nevím.. každopadně pokud se zdá, že to toči hodně lehce tak muže byt opravdu problem s kompresí... ale to neznamená nutně že je problem přimov motoru ale muže byt i uzavřený přívod vzduchu.. ale tohle myslím poznáš jednoduše když dáš ruku k vyfuku
Něco okolo palivového systému to asi bude. Právě nevím, jestli u systému, kde podávací čerpadlo tlačí naftu k vysokotlakému, připadá ještě padání nafty v úvahu. Soudím podle toho, že pokud u auta někdy došla nafta a auto chcíplo, stačilo dolít nádrž a jelo se dál bez problému (zavzdušnění apod.).
Ještě mě napadá - mohla by naše "super" nafta za tu dobu nějak zalepit třeba vstřiky?
doplněno 02.03.13 22:29:Ono to auto obvykle startuje bez žhavení. Žhavení se zapíná automaticky až při teplotě kolem nuly (spíše pod nulou) a dnes u nás bylo +5.
doplněno 02.03.13 22:31:Filtr je plný nafty, když trochu odpustím odkalovací zátkou a zapnu klíček, naplní se znova.
Naftu bere výhradně v Lukoilu.
doplněno 03.03.13 16:52:Startér motorem točí, to je v pořádku.
Zaměřil bych se na žhavící svíčky tam může být první problém a nebo ta nafta pokud je spadlá tak rozpojit u filtru a natáhnout nějakou pumpou aby byl filtr plný taky může být filtr hodně zanesený tak je třeba vyzkoušet více variant
Znova bych prošel kabely, které mají vliv na pohyb nafty. Řekl bych, že někde kolem vstřikování -čerpadla je zamezeno proudění paliva. A asi to bude někde hlavní-společná přívod, že to ani neškytně na nějakej válec. Už jste zkontroloval kabely, zda je kuna nepoškodila, zkontrolujte ještě jednou, mně se to kdysi stalo a auto ani neškatlo, aš se motor točil jak větrák. Pak jsem našel překousnutej kabel a bylo vyhráno!
Nevímjak to mají CR,ale tuším že mají také stopventil na vstř.čerpadle-tím bych začal zda je funkční (pokud je).Dle popisů mi přijde jeko nejpravděpodobnější.
Ano tzv.stopventil je elktromagnetický ventil, který je elkektricky ovládán (při startu motoru a jeho zastavení), otevírá přívod nafty pro vstřikovací čerpadlo a po vypnutím klíčku (při potřebě zastavit mpotor) uzavře přívod paliva pro vstřikovací systém motoru. Je to nejjednodužší a snad i jediný způsob jak diesel motor jednoduše odstavit - zastavit. miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.