Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chci se zeptat jak vyřešit situaci kdy motocykl z výroby nemá manuální spojku.
Dle zákona tedy zapadá do kategorie s automatickou převodovkou :
"Vozidlem vybaveným automatickou převodovkou se rozumí vozidlo, ve kterém není pedál spojky, popří-padě u vozidel, k jejichž řízení opravňuje řidičské oprávnění pro skupinu A1, A2 nebo A, ruční páka spojky."
Nicméně ve velkém TP je uvedena manuální převodovka, podotýkám že motocykl je bez úprav(bez přestavby), takže chyba musela nastat již někde při schvalování do provozu.
Rád bych dosáhl zapsání změny - zapsání AUT. převodovky do TP, ale nemůžu doložit žádné doklady přestavbě protože žádná nebyla.
Děkuji
Aktualizace :
Motocykl je vyroben/zaregistrován a provozován od r. 2006 , v roce 2011 začala platit nová sbírka zákonů č. 361 která obsahuje tu magickou formuli ohledně spojkové páčky. Takže zřejmě až rokem 2011 se na motocyklu změnil status z MAN na AUT převodovku, nicméně v TP změna obsažena zatím není.
Kdo vydal velký TP? Pokud výrobce, který se mohl dopustit chyby, tak Vám potvrdí že se dopustil chyby a na úřadu to necháte opravit v dokladech.
Pokud je to moto z dovozu, a TP vystavoval úřad na základě protokolů vystavenýách STK, mohlo dojít k chybému zápsiu do protokolů na STK a na úadři to pak ěnkdo jen přepsal do TP.
Další možnost není, takže si ujasněte kdo vydal TP, pokud výrobce, kontaktujte jej, pokud úřed, kontaktujte úřad kde trvale bydlíte.
Ten kdo TP vydal opatři jej na zadní straně otiskem razítka a nějakým číslem / rokem
Velký TP je vydán dovozcem. Nyní ale zjištuji že dle tehdy platných zákonů se chyby nedopustili.
Až zákonem 297/2011 se změnila specifikace co je považováni za převodovku automatickou.
například motorky typu Honda Innova nemají spojkovou páčku ani pedál, ale spojka se ovládá při řazení rychlostí...nejde tedy o automat...Automat je napříkal variátor, kde k záběru dochází automaticky odstředivou silou po přidání plynu..
Tak když jsi vše zjistil, je to v pořádku...podle platné legislativy...
Díky za reakci, mám na motocyklu stejný systém řazení - jen je to čína - kopie Innovy ;
v tom že má Honda Innova v TP manuál máte pravdu, nicméně zákon řeší pouze otázku spojkové páčky kterou innova nemá (zákon je platný až od r. 2011, tudíž většina strojů měla před tímto rokem vše v pořádku).
Dále pak současná Honda Wave má v TP zapsáno automat (nicméně je to současný model registrovaný dle aktuálního zákona z r. 2011) bikes.cz/... .
Na druhou stranu prokazatelně stejný čínský motocykl jako mám já od stejného výrobce se stejným systémem řazení, vyrobený ve stejném roce má v TP zapsáno automat.
Nyní by všechny tyto motocykly měly správně mít v TP AUT, protože spojkovou páčku nemá žádný.
Bude tedy prosím nutné při zapsání změny na AUT převodovku navštívit STK, nebo bude stačit žádost na úřadě? Případně zažádám o změnu přes dovozce jak jste mi poradil.
děkuji
ale i čínské snake nebo smile mají převodovku MANUÁLNÍ, manuální převodovky nelze zapisovat jako automatické, platí co jsem napsal o výrobci, STK s tím nemá nic společného
doplněno 22.02.13 19:13:spoja se tam ovládá řadící páčkou kterou se řadí rychlosti
doplněno 22.02.13 21:44:rozhodující je druh převodovky, a pokud má převodovka řadící páku, je označována jako MAN...a na tuto motorku se ¨nevztahuje ŘO skupiny B po 19.1.2013, pokud ti jde o to zda můžeš řídit yuki snake s B-čkem...NE. nemůžeš
doplněno 22.02.13 21:44:rozhodující je druh převodovky, a pokud má převodovka řadící páku, je označována jako MAN...a na tuto motorku se ¨nevztahuje ŘO skupiny B po 19.1.2013, pokud ti jde o to zda můžeš řídit yuki snake s B-čkem...NE. nemůžeš
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.