Nejste přihlášen/a.
Ahoj, měla bych malý dotaz. Zrovna dělám autoškola a pořád mi není jasné, jaký rychlostní stupeň bych měla použít, když vyjíždím kopec? Díky za odpověď
Rychlostní stupeň do kopce se řadí takový, aby motor byl v záběru na ideální točivý moment. U aut jako jsou fabie apod je to někde kolem 3000 otáček. Na otáčkoměru je zelené pole a v něm by se měl rozsah otáček pohybovat. Lepší je, at je motor ve vyšších otáčkách, než aby se dusil. Zkušený řidič otáčkoměr nepotřebuje. Když ženu feldu do kopce, tak klidně i 4500 ot. Ovšem čím silnější auto, tím potřebuje otáček méně.
Dám příklad, máme tu jeden delší kopec:
Octavia 1.8 - 5°
Fabia 1.2 - 4°
Motorka 50 - 2°
Motorka 350 - 4°
Traktor 70koní - 5°
Traktor 70koní s naloženým vlekem - 1°
Traktor 240koní - 18°
Traktor 240koní s naloženým vlekem - 11°
Ještě máte pocit, že se dá univerzálně odpovědět jaký rychlostní stupeň zařadit? Řadí se tak, jak už psali výše, aby se motor ani nepodtáčel ani nevytáčel. Každý motor má v určitém pásu otáček maximální krouticí monent. Rozsah těchto otáček se liší u benzínu a dieslu. Takže nelze ani univerzálně stanovit na jaké otáčky jezdit. Tuto základní teorii by měli vysvětlovat v autoškole, bohužel málokde tomu tak je. Otáčkoměr i tachometr k řazení člověk ani nepotřebuje, nejlepší je poslouchat motor a sledovat silnici a podle toho řadit.
No v podstatě 30 dopředu, ale pokud je zařazená redukce tak lze řadit těch 12 dopředu, a pokud není tak těch 18. Za jízdy ta redukce nejde přeřadit. Ale ono i na jedničku bez redukce to jede tak pomalu, že i šnek je vedle rychlejší Ty redukce jsou jen na pole. Jinak je to CASE 7240 Magnum. Ale už je to celkem taky zastaralý, proti tomu co je dnes. K tomu dvojitému vyšlapování spojky, ono to má ale svoje kouzlo, tam musí člověk něco dělat a trochu přemýšlet, v tom novym jen sedí drží volat a plyn a druhou rukou řadí, jestli se to tak dá vůbec nazvat. Na ovládání jednodušší jak osobák.
To řazení je trochu vidět tady (cca 0:43)
Máte pravdu říká se tomu dvojitá spojka, já jsem to přetím četl nějak rychleji a dal jsem si do souvislosti se starším traktorem a nesynchroní převodovkou. Po ránu asi nevnímám na 100%
já jsem na praxi zvyklý ze starého zetora sedl do velkého fendtu a ty jo měl jsem problém to vůbec nastartovat, ne tak se s tím jestě rozjet :D ale rychlosti jako takové se tam myslim neřadí.. jsou tam jen na joysticku asi 4 rychlostní stupně jestli jsem dobře pochopil.. a jezdí se s tím bez spojky v podstatě... sice tam je ale nevim na co... jezdit se da bud na tempomat .. potlačíte joystick dopředu a traktor se rozjede... potahnete zpatky tak zastavi, dozadu zpatečka.. a nebo se to přepne na plynovy pedal ... ale jako maras... člověk než do toho sedne tak aby k tomu nastudoval manuál jinak se s tim ani nerozjede :D
panove, dotycna pani nema zkusenosti, takze reci o pocitech... napotom, myslim, ze nejbliz byl ten pan, co drzel otacky "v zelenem poli"...
Občas mám problém vyjet kopec i s redukovanou jedničkou. Ale je fakt, že to nebývá na běžné silnici .
Ještě se mi nestalo, že bych na redukci nevyjel kopec z důvodu, že by na něj neměl motor sílu. Vždycky to skončilo na prokluzování kol...
Na toto neexistuje jednoduchá odpověd.Např (kdo zná) Votický kopec,tak tam jsem před vrcholkem musel ve stopáté podřazovat a dojíždět za tři,s tím,že na vrcholku stoupání už klesla rychlost pod 50km a pkd by byl delší tak by přišla i dvojka,v P405 D záleželo na více okolnostech nekdy 3°a 50km ,někdy 70 a 4° ale za to třeba nyní neustále za 5,do kopce rozjedu stejně jako u předchozích ,ale na vrcholku jedu 90km/hod a mám dostatek výkonu!(většinou jezdím plně obsazený)
Řidič s praxí neřeší, jakou tam má rychlost, ale poslouchá otáčky motoru, jak začnou klesat, zařadí nižší rychlost. Motor se má lehce točit. Špatné je dopustit takový pokles otáček, že už jsou slyšet rázy jednotlivých válců, to motor dostává maximální záhul a ničí se. Po chvíli praxe nato přijdete.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.