Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stav akumulátoru po zimě v odstaveném autu

Od: repty® odpovědí: 8 změna:

Obrátila se mě kamarádka s prosbou o radu.

Od podzimu má auto mimo provoz zaparkované na zahradě. Přes zimu akumulátor ponechala ve vozidle.

Žádné vysoké mrazy v jejím bydlišti nebyly, přesto není vyloučeno, že mohl zamrznout. Pokud by tomu tak bylo, byl by odsouzen k výměně? Prý dochází k zamrzunutí, když je akumulátor vybit. To není vyloučené, vesměs prý jezdila krátké trasy.

Tvrdí, že nikdy do akumulátoru destilku nedolévala, co si pamatuje. Nevím, zda má údržbovou nebo bezúdržbovou. V případě prvním, jak by se projevil nedostatek vody?

Za případné reakce děkuji.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mowla*

3x

Pokud je aku vybitý, skutečně mohl zamrnout a mohl prasknout článek/plášt - to je rozhodně na výměnu.

Pokud není bezúdržbový, je potřeba zkontrolovat hladinu ve článcích a případně dolít destilku (a dobít), pokud bylyčlánky delší dobu ´suché´, dochází k (v podstatě nevratné) degradaci - ztrátě kapacity.

Každopádně by bylo dobré aku z auta vyndat a dát na nabíječku.

 

jabraka*

2x

Baterie skutečně může při velkém mrazu zamrznout.Nejde ovšem o vytvoření ledové kostky,ale elektrolyt vytvoří ledovou kaši.Samozřejmě tím akumulátor ztrácí kapacitu.Po zahřátí a nabití by se měl vrátit do původního stavu.Letos se ani nevyskytly trvalé mrazy pod -10 stC,spíše jen vyjímečně.Proto si myslím,že té baterce nic není,jen je totálně vybitá.Pokud se s ní v zimě jezdí jen na nákup a pak týden stojí,je nutno ji občas nabít nabíječkou,případně při delších zastávkách připojit k udržovacímu nabíjení.

Další nebezpečí tkví při dlouhodobé odstávce v sulfataci článků,kdy se baterie bez znovunabití stane nepoužitelná.

JABRAKA

 

bono*

0x

Nedostatek vody by se v tomto případě projevil tak, že by akumulátor později zamrzl. Kamarádka problém vyřeší nákupem nové baterie, v současné době to již není velká investice.

 

martinhajek*

0x
Klasické olověné akumulátory ztrácí každý den 1% energie. Po třech, čtyřech měsících je i nepřipojený akumulátor vybitý a zamrzá při teplotách pár stupňů pod nulou.

 


0x

dal bych ho na pár hodin do tepla a skusil nabít pokud do 14 dní po nabití baterka opět klekne holt pudete pro novou

 


Mám nové informace.

Auto chytlo na otočení klíčkem. Po změření multimetrem napětí 12,3V (u nových baterií toto napětí reflektuje 40% stav nabití).
Jak bych poznal, že akumulátor je zamzlý? Ptám se proto, že se nedoporučuje nabíjet zamrznutý akumulátor.

Není vyloučeno, že dříve akumulátor byl při neodborné manipulaci nahnut nebo dokonce překlopen. Může dojít k vylítí elektrolytu nebo poškození. Mám možnost toto poznat?

Při zkratu může dojít k poškození akumulátoru, v horším případě k výbuchu, nebo k samovznícení?

Rád bych potvrdil svoji domněnku, že se jedná o bezúdržbový akumulátor.

mowla*

Pokud má aku 12,3 V dneska, zamrzlý není (není na to dost zima) - před připojením na nabíječku ale stejně doporučuju nechat jej pár hodin v teple (u nabíječky) - pro ´srovnání teploty´.

Pokud aku nemá na horní ploše ´špunty´, je bezúdržbový a pokud je bezúdržbový, nevadí mu naklonění ani překlopení - krátkodobé.

Pokud špunty má, snadno zkontroluješ výšku hladiny elektolytu v jednotlivých článcích a pokud je pod ryskou MIN, dolij destilku (nad MIN, ale pod MAX).

Ano - při zkratu může aku i explodovat - to bych nezkoušel...

doplněno 14.02.13 12:34:

Varta BlueDynamic je bezúdržbová...

 

14.02.13 12:21

obr. 2

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]