Nejste přihlášen/a.
co vše potřebuji na montaž -demontaž brzdoveho kotouče u PEŽOTA 308 jde mi hlavně o kliče . DĚKUJI
diesel, nepleteš si to s ložiskem? Nikdy jsem nepotkal auto, kde by se musela kvůli brzdovému třmenu povolovat poloosa. Vždy dva šrouby (někdy 4), jen se liší velikostí hlavy a typem (šestihran nebo imbus).
Podotýkám, že při zpětné montáži je dobrý to zalepit. Nepoužívat lepidlo, které se povoluje za tepla. Stačí Loctite 243 nebo podobná konstalace Permabondu nebo jiné adekvátní, aby to šlo příště zase sundat. (snad to nebude jako reklama, to bych nerad).
Žádnou poloosu nesundvejte, je to nesmysl. Při sundávání kotouče musíte neprve demontovat třmen brzdových destiček. Ten drží na dvou šroubech. Teď od klácesnice nepamatuji jestli je tam klasická hlava a nebo inbus. Po sundání třmenu pvolíte dva šrouby, které drží samotný kotouč. Bývají buď zapuštěné jak již bylo psáno a nebo jsou s "trnem" na lepší nasazování disků. Ty jsou pak na 11 klič. Někdy je jeden zapuštěný a druhý s "trnem"
Není potřeba žádné spciálí nářadí a stačí posctivá sada klíčů, inbusů šroubováků. Ráčna je jasně pohodlnější a šetrnější k hlavám šroubů.
doplněno 13.02.13 19:45:diesel® nic neděje, splést se může každý, ne všichni to,ale dokáží přiznat.
hever a něco na podložení auta yaby na Vás nepadlo,pořádný trhák s asi 36mm ořechem na povolemí matice poloosy,kladivo na domluvení kotouči a snad běžné klíče (snad nemá raritu jak třeba měl BX a tj pětihraný šroub držící třmen),WD či MD nebo obdoné vzlínavé mazadlo popř.tzv.studený autogen. (mimo pětihraného šroubu držícího třmen v citroenu BX,jsem na žádném atě nepotřeboval nic jiného než onen ořech 36 /s.Ibiza 30mm/ s trhákem,a běžné velikosti klíčů od cca 10mm po 19mm a klíč na matice kola.
doplněno 13.02.13 19:39:Sorry pánové .máte pravdu matici poloosy není třeba povolovat,je to dlouho co jsem to dělal a neuvědomil si že u PSA je to jen dvěma šrouby a poté kolovými šrouby.OMLOUVÁM SE!Byl jsem prostě moc rychlý a nepřemýšlel!
doplněno 13.02.13 19:41:Zde náhled jak to je u PSA :
proč by měl povolovat poloosu? vždyt ten kotouč drží jenom jeden nebo dva šroubky.. u mě to byly křížový a idealni je ho dobře ošistit a sehnat bit na malou račnu ktery přesně pasne... pak ten bit vzít a kladivem pořádně poklepat po šroubu a modlit se aby se uvolnil.. jinak se to musí odvrtavat... dival jsem se na vyměnu ve 406 a tam se taky poloosa nepovoluje.. tak nevim nevim.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.