Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím o názor...Vlastním Octavii TDI AHF 110HP, jetou na 10W40. Při poslední výměně oleje sem sehnal originální olej Scania 10W40. Je vyvinutý pro nákladní auta Scania s turbodieselovým motorem, výměna po 60 000km. Jezdím na něj asi 7000km a zatím sem nezaznamenal žádný problém. Mám v úmyslu vyměnit poprvé po 10 000km, když se osvěčí, zkusím 15 000km, ale víc určitě ne. Problém je ale v tom, že nevím, zda nevadí, že motory náklaďáků pracují při výrazně nižších otáčkách než motory osobáků. Zda toto nemůže mít nežádoucí vliv na turbo. Ničemu jinýmu by to nemělo vadit. Pracovní teploty oleje budou totožné u os. i nákl.. Jaký máte názor? Používat tento olej nebo ne? Já se domnívám, že Scania olej na 60 000km, jež se leje do nákl. za x milionů, bude určitě pro moje starý auto lepší, než 10W40 Mogul nebo nějaký obyčejný olej... Napište dík
Lejte si tam co chcete, aspoň automechanici neumřou hlady. Já vidím několik aut do roka, co dojezdili, přejetím servisního intervalu a nebo použitím oleje se špatnou specifikací.
Má ten olej specifikaci VW 505.00? Asi nemá, tak tam nepatří. Olej v nákl. automobilu vydrží daleko více, protože je minimálně zatěžován a také je ho to tam mnohonásobně více.
Je to cca 14dní co jsem pomáhal rozebírat Lagunu 1.9dci, kdy se majitel automobilu snažil ušetřit a lil tam olej, který dával i do traktoru John Deere. Olej šel obtížně vypustit. Sací koš byl přicpán. Tlakové vedení oleje k turbu se zacpalo úplně. Turbo jelo na sucho, až se zasekly lopatkyturba o housing. Celkově byl celý motor zaneřáděný až až. Celková cena za opravu 24tis Kč.
doplněno 13.02.13 20:04:vesi350> Ten venca je majitel toho traktoru a dalších. Za ty traktory zaplatil víc, než stojí např. nové Ferrari.
Proč se vůbec ptáš, když ten olej stejně chceš používat? Já jsem dnes objednával 3x sudy tedy 624l oleje 5w40, který plní i VW 505.01 (PD) a litr vycházel na 94Kč. Olej 10W40 ,který plní 505.00 jsem naposledy objednával za cca 55Kč. Takže nesdílím tvé nadšení z té ceny.
Kde bereš tu jistotu, že olej do Scanie je lepší pro tvůj motor. Ty máš vybavení pro měření splňitelnosti normy 505.00? Proč je Mogul špatný? Kdyby to tak bylo, je tu okolo náš mraky zadřených a přidřených motorů.
... :Olej šel obtížně vypustit. Sací koš byl přicpán. Tlakové vedení oleje k turbu se zacpalo úplně. Turbo jelo na sucho, až se zasekly lopatkyturba o housing. Celkově byl celý motor zaneřáděný až až. ... no to se nedivím, tamhle Venca z prasečáku podojil vytáhl z traktoru 5l převoďáku a nalil ho do motoru, ještě nějakýho šrotu Renaulta a pak zadřel motor...to je ovšem uplně jiná věc, než nalejt motorák pro jeden typ tdi do jinýho typu tdi.
Fakt je, že VW specifikaci nemá, to je bez debat. Ale vážně si myslíte že když dáte auto do servisu, což není moje situace, že vám tam dají nějaký kvalitní olej? ani prd! dají tam to, co mají zrovna v sudu a víc to neřeší, ještě si naúčtují... nedávno sem koupil pro mladou fabii mpi, serviska pravidelně v autorizáku škoda, a oni tam lili 15W40 to sem nelil ani do 120. a stalo se něco? hned sem tu sračku vylil a dal tam polosyntetiku...
tento olej scania mám 5L - 500Kč, není pro mě finanční problém koupit olej se specifikací VW, jen mě zajímá, zda tímto olejem neudělám motoru větší službu, než když koupím nějaký Mogul nebo co, který stojí 130Kč/l, možná má specifikaci, ale jinak to nejspíš žádná kvalita nebude...?
létě se nestane vůbec nic.. v mrazech by mohl být problém... pokud ovšem vítě co to označení vůbec znamená
já mám za 500kč 5L 10w40 od texaco havoline takže moc levnej zrovna není ted si vzpomínám že ho tu měl známej a lili si ho kamarádi do všech svých dieslů i benzínu a nou problém
Pokud nebudete zkoušet těch 15tis tak se vám nic výrazně špatného nestane. Pokud olej Scania máte nějak výrazně levnější, měňte ho po 8 tis. a motoru možná i prospějete, pokud ho kupujete za normální cenu, je to celé blbost, kupte si přesnou specifikaci.
ono každý olej ma jine parametry, jine aditiva atd., a ty normý od výrobce taky nejsou pro srandu králiků... ale tak pokud to jede tak je to dobré, což? já bych si do auta nelel nic co tam nepatří.. tak max do staré 120.. ale u turbomotoru už to není taková sranda... jak lehne turbo.. to neni zrovna zanedbatelná částka.. a navíc pokud ten olej dostatečně nemaže po celou dobu tak se opotřebovavaji sučasti.. a jak bylo výše... ten olej taky nemusí snášet podmínky jake jsou v autě za předpokladu že tam jsou vyšší teploty.. ale je to každeho věc...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.