Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Startér škodovka - po týdnu špatný start

Od: lukis odpovědí: 14 změna:
dnes jsem sednul do škodarny po tejdnu,ale nejak ztuha mi šel starter s novou baterkou...čím to je?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cyril*

2x

Asi zimou.

 

albatros498022*

2x

Po týdnu bylo celé auto zatuhlé a přece jen zima je zima pokud se to již neopakuje tak bych neřešil.

 

ar*

2x

To že stejná baterie s jedním startérem točí norálně i v mrazech a druhý se jakž takž otočí, je zapříčiněno "zasra...m" startérem.

On i ten starter je potřeba občas vyndat a vyčistit. Tak jak se opotřebovávají uhlíky, ten prach zůstává ve startéru. V létě to celkem nic nedělá, ale jak přijde zima, mastný bordel zatuhne a startér téměř netočí. Po ohřátí od motoru zase točí normálně.

Vyndat, vyčistit, promáznout, popřípadě dát rovnou nové ulíky a hotovo. Čistým startérem musí baterie o správné kapcitě točit normálně. Takové mrazy zase nejsou.

 

gumidek*

2x

 


0x

Lukáši, nová baterka je jak dlouho nová, kolik bylo u Vás stupňů, Kapacita baterky silně klesá se zimou. Za několik dní se sioně oteplí, takže Vám přeji hezký start..

lukis
bylo -15,mel jsem co delat aby škůdku nastartoval točil jsem tak 8x,ze začatku se to sotva převalilo

 


0x
jen dodám - startuješ doufám se sešlápnutou spojkou, aby chudák startér musel rozpohybovat jen co nejmenší množství zatuhlých částí
ufet9bi

A co axiální ložisko na klice. To je zase chudák, když startuje se sešlápnutou spojkou. Takže si nevybereš.

doplněno 28.01.13 10:15:

Je stavěné na zatížení, pokuď je mazáno. V případě startu, kdy jede nějakou tu sekundu na "sucho" , tak na to není stavěno žádné kluzné ložisko. Prostě se opotřebovává. V případě startu bez spojky není zatěžováno a neopotřebovává se. Neříkám, že je to něco drastického, ale je i toto se musí brát v podtaz, když se uvádí "opotřebení" startéru.

andělíčku, ale to ložisko je na to stavěné, a je třeba startéru co nejvíce odlehčit...

solenza*

A co startovat auto podle toho, co se píše v návodu od daného auta. Třeba náklaďáky a autobusy se skoro všechny startují bez šlápnutí na spojku z důvodu nízkého tlaku vzduchu. U osobních aut to není tak jednoznačné, tam jde vždy o to, řídit se doporučením výrobce.

doplněno 29.01.13 11:38:

Proto píšu, že je lepší se vždy řídit tím, co doporučuje výrobce daného auta. Protože se neustále vedou debaty, jestli je lepší při startování šlapat na spojku, nebo ne. Takže odpověď: Podle toho, co doporučuje výrobce. A u škodovky bych na spojku šlapal vždy.

lukis
tj ale 105ka kamo:d
ladaadal*

Pánové, taky jsem zvyklý startovat s vyšlápnutou spojkou. Prostě startér pak má mnohem míň práce, nevybije tolik baterku atd, atd. Je to u většiny aut. Ale zažil jsem kdysi Ritmo, které prostě při vyšláplé spojce sotva točilo. Když jsem ji pustil, dalo se na startér dojet pomalu z práce domů. Úplně opačně. Tři čtvrtě roku než jsem to prodal jsme laborovali, čím to může být. Zkoumalo to 6 hodně dobrých automechaniků. Nikdy jsme na nic nepřišli. Dělá to tak možná doposud, jestli není ve šrotě.

doplněno 29.01.13 11:44:

Jen pro doplnění, ostatní Ritma, který mi prošli rukama se chovali úplně normálně jako každé jiné auto.

lukis
jasný nestartuju škodovku poprvý kámo

 


0x

sakra nemužu se zbavit dojmu že některé motory v mrazech zatuhnou.. mě ted stalo auto skoro týden a taky se starter převaloval dost ztuha.. každy další start točí jak cyp...a nebo je starter slabší a pak se to takto projeví

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]